Migratie vanaf Messageboard forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.2! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
benno
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2020, 17:30

Migratie vanaf Messageboard forum

Bericht door benno » 29 dec 2020, 17:44

  • Wat is het probleem?

    Binnenkort verdwijnt messageboard.nl, een plek waar wij vanuit de UDCN een forum hebben lopen waar heel veel informatie in zit. die wil ik graag overzetten naar een andere omgeving. Ik heb ruimte en een domein beschikbaar daarvoor. Mijn normale provider Vimexx heeft al geprobeerd de database over te zetten, dat lijkt te lukken maar ik heb nog een heleboel kleine problemen die opgelost moeten worden waar ik niet uit kom. Mijn kennis van de omgeving is minimaal.

    als UDCN (Ural Dnepr Club Nederland) weten we best wat van motoren maar veel te weinig van computers, alle hulp is dan ook welkom.

    Wanneer ontstond het probleem?

    Toen messageboard aangaf te verdwijnen

    Adres van je forum:



    Extensies op je forum:

    Messageboard.nl extensie en nederlandse taal denk ik, weet het niet zeker.

    Huidige stijl:

    standaard, Prosilver.

    phpBB versie:

    Ik denk 3.1 maar weet niet zeker waar dat te vinden is.


    Waar is je forum gehost:

    Op dit moment bij Messageboard maar die gaat stoppen, ik wil e.e.a. verder zetten bij mijn eigen internet provider Vimexx.nl. daar heb ik al de site vna de UDCN en een eigen site draaien en ik heb plaats voor het forum.

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
De kopie van vimexx.



Wat zijn nu de grootste problemen,

foutmeldingen links en rechts. De losse teksten COLON die overal bij komen te staan. Ontbreken van Avatars en smilies....
Laatst gewijzigd door benno op 31 dec 2020, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Migratie vanaf Messageboard forum

Bericht door El torro » 29 dec 2020, 20:47

De losse teksten COLON zijn normaal een probleem van het taalbestand wat de verkeerde versie heeft.
In het beheer op de tab algemeen kun je de huidige versie van de phpbb software zien.

benno
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2020, 17:30

Re: Migratie vanaf Messageboard forum

Bericht door benno » 29 dec 2020, 22:54

De colon-teksten heb ik weg weten te krijgen door vanuit installatron de taal van de installatie een keer te wijzigen van Nederlands naar Engels en terug. daarna ben ik daar vanaf.

Ik heb nu nog een paar items in mijn beheerpaneel die ws. van Message-board afkomen die ik ergens moet zien te verwijderen.

Ik mis nog een aantal smilies, een paar staan er wel in de hoofdmap maar blijkbaar waren er meer bij Messageboard. Ik heb daar gelukkig een behulpzaam iemand gevonden die langzaamaan helpt alle ontbrekende spullen terug te krijgen.

benno
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2020, 17:30

Re: Migratie vanaf Messageboard forum

Bericht door benno » 31 dec 2020, 20:53

Het grootste deel van de aanpassingen is allemaal gelukt en we zijn gemigreerd. Echter, ik heb nog een probleem waar ik wel graag een oplossing voor zoek. als ik een gebruiker probeer te beheren (eigenschappen gebruiker --> Beheer gebruiker) opent er wel een nieuwe pagina maar die blijft leeg. er gebeurd niets. Is er iets wat ik daaraan kan doen ??

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Migratie vanaf Messageboard forum

Bericht door El torro » 01 jan 2021, 11:10

Kijk eens in de error logs op de server.

benno
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2020, 17:30

Re: Migratie vanaf Messageboard forum

Bericht door benno » 01 jan 2021, 18:29

Inmiddels ook opgelost,, waren geen errors in de log maar het heeft te maken met de foruminstellingen, als die compressie aanstaat gaat het verkeerd, anders gaat het goed. Blijkbaar zat er nog een PHP foutmelding onder ergens in de een languagepack, daardoor komt het scherm niet goed op. Met compressie uit zie je de foutmelding en de settings wel. Kun je in ieder geval verder. Nu de fout nog vinden :)


GZip-compressie inschakelen:

Plaats reactie