Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 12:28

gouwepeer_nl schreef:
05 jun 2023, 18:28
Mijn registratiepoging was van gisterenavond, dus ruim na jouw forumonderhoud. Ik heb zojuist nog een poging gewaagd, maar ik blijf de melding krijgen dat mijn email onjuist is. Ergens zit er dus iets niet helemaal goed. Heb jij de cache wel geleegd na jouw onderhoud?
Ja dat heb ik gelijk erna gedaan, cache legen.
Maar ik ben erg benieuwd wat dan het probleem met e-mailadressen veroorzaakt, in deze materie ben ik niet zo goed thuis.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 12:41

Ingelogd in beheer:
Onder het kopje 'algemeen', foruminstellingen, spambotpreventie, heb ik onder 'beschikbare plugins' recaptcha v3 ingesteld staan.

Zojuist gewijzigd:
Als ik klik op 'plug-ins instellen', heb ik voor 'requestdomein' recaptcha.net ingesteld staan.
-->Zoals in het voorbeeld vermeld staat, kan ik het icoon in de rechterbenedenhoek zien.

Onder het kopje 'algemeen', foruminstellingen, gebruikersregistratie instellingen, heb ik onder 'algemene opties' de optie e-mailadres hergebruik toestaan ingeschakeld.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 12:49

Maar even voor mijn beeldvorming ...
Ik heb een domein waar een website op draait ... moet nog e.e.a aan gedaan worden, daar staat al een spambot preventie ingesteld.
Eerder was het forum als map in de root van de website toegevoegd en waren er totaal geen problemen.
Toen heb ik het forum verplaatst naar een subdomein, daar staat ook spambot preventie ingesteld maar dat is wel een andere.
Kan die (extra) spambot preventie kwaad?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 06 jun 2023, 17:59

Eerder was het forum als map in de root van de website toegevoegd en waren er totaal geen problemen.
Wacht het dan rustig af, je kan altijd nog ingrijpen als het fout gaat.
Toen heb ik het forum verplaatst naar een subdomein,
Niet slim dat verplaatsen, Google zal je er hard op afstraffen!
Kan die (extra) spambot preventie kwaad?
Niemand kan zich nog registreren dus.....

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 06 jun 2023, 18:00

El torro schreef:
05 jun 2023, 22:27
Die recaptcha van Google werkt niet "meer" beter een andere captcha kiezen, denk dat dat ook is wat gouwepeer bedoelt.
Ik kom geen enkele vorm van captcha tegen tijdens mijn poging om te registreren. Maar zal de missende captcha voor de melding "De oplossing die je hebt ingevoerd is onjuist" zorgen? Daaronder staat dan weer "Voer een geldig e-mailadres in, want je ontvangt een e-mail met een link om je account te activeren.". Ik zag beide zinnen als 1 dezelfde melding, maar jij bedoelt (denk ik) te zeggen dat die bovenste melding met de ontbrekende captch te maken heeft.

Edit: screenshot bijgevoegd.
Afbeelding
BBgebruiker schreef:
06 jun 2023, 12:41
Ingelogd in beheer:
Onder het kopje 'algemeen', foruminstellingen, spambotpreventie, heb ik onder 'beschikbare plugins' recaptcha v3 ingesteld staan.

Zojuist gewijzigd:
Als ik klik op 'plug-ins instellen', heb ik voor 'requestdomein' recaptcha.net ingesteld staan.
-->Zoals in het voorbeeld vermeld staat, kan ik het icoon in de rechterbenedenhoek zien.

Onder het kopje 'algemeen', foruminstellingen, gebruikersregistratie instellingen, heb ik onder 'algemene opties' de optie e-mailadres hergebruik toestaan ingeschakeld.
Zou jij die captcha eens uit willen schakelen @BBgebruiker, puur even om te kijken of het registreren dan lukt? Dan kunnen we gelijk bevestigen dan wel ontkrachten dat dat de oorzaak is.
Laatst gewijzigd door gouwepeer_nl op 06 jun 2023, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 06 jun 2023, 18:03

El torro schreef:
06 jun 2023, 17:59
Toen heb ik het forum verplaatst naar een subdomein,
Niet slim dat verplaatsen, Google zal je er hard op afstraffen!
Ik vermoed dat dat wel los zal lopen. Bovendien bestaan er al zoveel fora dat een positie in Googles top 10 steeds lastiger zal zijn, tenzij je Google wilt betalen.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 06 jun 2023, 19:13

Er is een groot verschil tussen vindbaar zijn en niet, de top 10 heeft daar weinig mee te maken maar goed jij hebt je keuze blijkbaar al gemaakt.

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 06 jun 2023, 19:38

El torro schreef:
06 jun 2023, 19:13
maar goed jij hebt je keuze blijkbaar al gemaakt.
Ik heb geen keuze gemaakt, ik reageerde alleen met mijn mening gebaseerd op de kennis die ik heb (opgedaan na het integreren van een al langer bestaand forum in mijn forum), maar mogelijk heeft Google hun manier van ranken aangepast. Maar in dit geval gaat het niet om mijn forum maar om het forum van @BBgebruiker. Dat forum ben ik via dit phpBB forum tegengekomen, dus buiten Google om.

Maar misschien is het handig om verder weer ontopic door te gaan:

- de originele vraag, waarbij ik al een potentiële oplossing had aangedragen. Echter is mij nog niet bekend of @BBgebruiker daar iets aan had.
- het probleem voor wat betreft het registreren op het forum van @BBgebruiker, waarbij jij al wel een nuttige tip hebt gegeven. Hopelijk is het vervangen (of uitschakelen) van die captcha de oplossing.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 06 jun 2023, 19:59

Je ziet de Captche rechtsonderin staan (afbeelding 100% zeker dat dat de oorzaak is.)
En sorry over mijn reactie, dat dat die van BBgebruiker kwam :oops:

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 20:48

gouwepeer_nl schreef:
06 jun 2023, 18:00
Zou jij die captcha eens uit willen schakelen @BBgebruiker, puur even om te kijken of het registreren dan lukt? Dan kunnen we gelijk bevestigen dan wel ontkrachten dat dat de oorzaak is.
Dit is wat ik heb gedaan:

Na inloggen beheer.
In Algemeen:
Foruminstellingen, kopje 'spambotpreventie', algemene opties 'spambotpreventie voor registraties inschakelen', uitgeschakeld.

Is dat wat je bedoelde?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 20:58

Voordat ik 'captcha' uitschakelde, probeerde ik een test e-mail te verzenden en kwam tot de ontdekking dat het bericht niet aan is gekomen.
Toen ik in mijn mailbox van domein provider wilde inloggen, kon ik niet meer bij mijn mail komen.
Provider blijkt op 5 juni overgestapt te zijn naar 'Soverin' en mijn mail inmiddels is overgezet.
Nu moet ik er achteraan waarom ik niet meer kan inloggen met de gegevens die ik heb.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 06 jun 2023, 21:05

BBgebruiker schreef:
06 jun 2023, 20:48
Dit is wat ik heb gedaan:

Na inloggen beheer.
In Algemeen:
Foruminstellingen, kopje 'spambotpreventie', algemene opties 'spambotpreventie voor registraties inschakelen', uitgeschakeld.

Is dat wat je bedoelde?
Dat was het inderdaad. Ik heb mij nu kunnen registreren.
Je account is aangemaakt. Dit forum vereist echter accountactivatie. Er is een activatiesleutel verstuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Controleer je e-mail voor meer informatie. Bekijk voor de zekerheid ook de map ongewenste e-mail. Het kan een tijdje duren voor je de e-mail ontvangt, dit is afhankelijk van je e-mailprovider.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 06 jun 2023, 21:12

BBgebruiker schreef:
06 jun 2023, 20:58
Nu moet ik er achteraan waarom ik niet meer kan inloggen met de gegevens die ik heb.
Dan kan je ze het beste even mailen. Mailadres staat onderaan op deze pagina.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 06 jun 2023, 21:19

El torro schreef:
06 jun 2023, 19:59
Je ziet de Captche rechtsonderin staan (afbeelding 100% zeker dat dat de oorzaak is.)
Zoals jij dat al eerder aan gaf was dat inderdaad de oorzaak.
El torro schreef:
06 jun 2023, 19:59
En sorry over mijn reactie, dat dat die van BBgebruiker kwam :oops:
Kan gebeuren ;)
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 21:58

Moet ik hiermee nu de conclusie trekken dat captcha van het domein en die van het forum (subdomein) conflicteren?
Betekent dat dan dat je per domein maar 1 spambot preventie kunt inzetten voor het hele domein (inclusief subdomeinen)?
Moet ik deze instellingen dan in 'https://developers.google.com/recaptcha' wijzigen voor domein of subdomein?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende


BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 08 jun 2023, 09:41

Dank @El torro , ik heb het document gelezen. Toch kom ik er nog steeds niet uit als ik een (test)gebruiker aanmaak. Spambot check heb ik uitgeschakeld en als ik een nieuw (test)account aanmaak, dan volgt het bericht dat de account nog geactiveerd moet worden. Hiervoor wordt er een bericht naar de mailbox van het adres gestuurd dat ik heb ingesteld bij het aanmaken van die account. Maar dat bericht komt niet in de mailbox binnen. Ook niet in de spambox.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 08 jun 2023, 12:50

Komen andere mails wel binnen op dat adres?

Hoe zijn de instellingen van de mails in het beheer, met of zonder SMTP?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 08 jun 2023, 15:18

El torro schreef:
08 jun 2023, 12:50
Komen andere mails wel binnen op dat adres?

Hoe zijn de instellingen van de mails in het beheer, met of zonder SMTP?
Vanaf het begin al zonder ... dus het mailsysteem van het programma.
Want anders zou ik de server moeten definiëren met ssl of tls poort.

Toen ik het programma in gebruik nam, heb ik het getest en dat werkte ook allemaal zoals het hoort.
Nu ineens niet meer, toch wel vreemd.
Zou toch niet komen vanwege verplaatsen naar subdomein?

Ik heb Soverin gevraagd, maar zij zeggen dat mail via MijnDomein gaat, dus moet ik daar zijn volgens hun.

Hoe kan ik testen (naast phpbb3) of mail verzonden wordt?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 08 jun 2023, 15:52

Er zijn zeer regelmatig veranderingen in mail instellingen, had het pas zelfs met Google die mails verwijderde.
Je kan best beginnen met een mail naar deze mailtester te sturen (via het forum)
https://www.mail-tester.com/

Aan de hand van de uitslag kunnen we verder kijken.

p.s. je gaat wel erg of topic hier :lol:

Plaats reactie