Hoe koppel je de groep 'inactieve gebruikers' aan extensie 'account activatie'?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
BBgebruiker
Contacteer:

Hoe koppel je de groep 'inactieve gebruikers' aan extensie 'account activatie'?

Bericht door BBgebruiker » 10 jan 2025, 17:12

1. Wat is het probleem?
    Antwoord:
    Ik heb de extensie 'activation justification' geactiveerd, maar er hangt nog geen groep aan.
  2. Wanneer ontstond het probleem?
    Antwoord:
    Na het activeren van de extensie kwamen er veel aanvragen, waarvan het gros niet computerhulp gerelateerd is. De meeste leden in die komende groep zal ik dan ook verwijderen.
  3. Adres van je forum:
    https://computerhulp.mkservices.nl
  4. Extensies op je forum:
    Antwoord:
    Veel
  5. Huidige stijl:
    Antwoord:
    Split Green
  6. phpBB versie:
    Antwoord:
    Voorlaatste versie
  7. Waar is je forum gehost:
    Antwoord:
    Mijn domein
  8. Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Antwoord:
    N.v.t
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 10 jan 2025, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Contacteer:

Re: Hoe koppel je de groep 'inactieve gebruikers' aan extensie 'account activatie'?

Bericht door BBgebruiker » 10 jan 2025, 18:52

Potentieel nieuwe gebruikers moeten in afwachting van activatie door de beheerder tijdelijk in de groep 'inactieve gebruikers' geplaatst worden.
Maar dit lijkt niet automatisch te gebeuren.
Waar kun je instellen dat alle potentieel nieuwe gebruikers in de groep 'inactieve gebruikers' terechtkomen?
Met vriendelijke groet,
Mario.

El torro
Contacteer:

Re: Hoe koppel je de groep 'inactieve gebruikers' aan extensie 'account activatie'?

Bericht door El torro » 10 jan 2025, 19:49

Kijk eens onder "Gebruikersregistratie-instellingen"

BBgebruiker
Contacteer:

Bericht door BBgebruiker » 13 jan 2025, 10:25

El torro schreef:
10 jan 2025, 19:49
Kijk eens onder "Gebruikersregistratie-instellingen"
Daar kan je alleen instellen op welke manier je de activatie wilt laten uitvoeren.

Maar als ik op ACP onder de tab 'gebruikers en groepen' kijk, dan zie ik in de linker kolom 'inactieve gebruikers' staan.
De nieuwe gebruikers hebben dus wel al meteen de status 'inactieve gebruiker'.
Toch kan ik deze inactieve gebruikers niet terugvinden in ACP onder de tab 'algemeen', in de linker kolom onder 'snelle toegang' waar de groep 'inactieve gebruikers' staat, want die groep is dan leeg.

Onder de tab 'gebruikers en groepen' moet ik wel als tussenstap bij elke inactieve gebruiker afzonderlijk kijken welke motivatie er is opgevoerd.
Vervolgens kan ik in 'inactieve gebruikers' gebruikers afzonderlijk of allemaal tegelijk activeren en/of verwijderen.
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 13 jan 2025, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 13 jan 2025, 10:34

Een inactieve gebruiker is een gebruiker die zijn registratie email niet heeft beantwoord volgens mij?
Mijn inziens gaat dat allemaal automatisch.

BBgebruiker
Contacteer:

Bericht door BBgebruiker » 13 jan 2025, 10:39

El torro schreef:
13 jan 2025, 10:34
Een inactieve gebruiker is een gebruiker die zijn registratie email niet heeft beantwoord volgens mij?
Mijn inziens gaat dat allemaal automatisch.
Nee niet in dit geval, want als je ervoor kiest om de beheerder te laten beoordelen of een gebruiker geactiveerd moet worden, dan krijg je ook de status 'inactieve gebruiker'.
Vanwege de inschakeling van de extensie 'activation justification', omdat er teveel gebruikers inschrijven met teksten die niets te maken hebben met 'computerhulp' en verder ook niets posten.
En als ze wel iets posten dan moet 1e post toch eerst vooraf beoordeeld worden.

Maar wat mij dan verbaast is dat in ACP onder tab 'algemeen' in linker kolom onder 'snelle toegang' de groep 'inactieve gebruikers' zit waar niemand in zit.
Terwijl onder tab 'gebruikers en groepen' in linker kolom 'inactieve gebruikers' wel nieuwe gebruikers zitten.
Da's toch merkwaardig ...
Met vriendelijke groet,
Mario.

BBgebruiker
Contacteer:

Bericht door BBgebruiker » 13 jan 2025, 11:26

Wanneer deze groep niet gebruikt wordt in het programma, kan ik die toch net zo goed verwijderen?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Limoboman

Bericht door Limoboman » 13 jan 2025, 20:50

Zou ik, net als met anonymous, niet aanraden.

Wat wil je exact bereiken? (Bedoel. Wat is het doel als de mensen er wel in zouden staan?)

BBgebruiker
Contacteer:

Bericht door BBgebruiker » 14 jan 2025, 12:39

Limoboman schreef:
13 jan 2025, 20:50
Zou ik, net als met anonymous, niet aanraden.

Wat wil je exact bereiken? (Bedoel. Wat is het doel als de mensen er wel in zouden staan?)
In alle andere groepen zitten ook leden, rechten ken je ook toe aan de groep i.p.v per persoon.
En ik vraag me af waarom er in de groep 'inactieve gebruikers' in ACP/Algemeen geen gebruikers zitten, terwijl die wel terug te vinden zijn onder de tab ACP/gebruikers en groepen onder het kopje gebruikers/inactieve gebruikers.
Dan heeft die groep 'inactieve gebruikers' in ACP/Algemeen duidelijk geen functie.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Plaats reactie