Iedereen wordt steeds uitgelogd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
jpm-jopie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2021, 15:19

Re: Iedereen wordt steeds uitgelogd

Bericht door jpm-jopie » 12 aug 2021, 14:47

je zou stapsgewijs wat kunnen proberen. Maar zoals gezegd, zijn er meerdere factoren, waardoor een sessie zou kunnen eindigen. Welke versie van de Safari browser?. Welke OS?. Op een mac-book, ipad of iphone? etc. etc.

je zou kunnen proberen de "browser validatie" uit te zetten.

voor zover ik weet (na ge-googled te hebben :-)) ) doet de browser validatie het volgende:

Als een browser actief wordt, stuurt het een string, wat hem identificeert. Als daar iets verdachtig is (spoofing of high-jacking) wordt de sessie be-eindigd en de gebruiker wordt uigelogd.

Klingt goed, maar phpBB can niet controleren, of dat misschien ook door gebruikte browser-plugins veroorzaakt wordt. Daarom kan de browser tijdens een sessie deze string veranderen, en wordt de gebruiker onnodig uitgelogd.

wat IP-validatie precies doet, weet ik niet. Kan nog wel even kijken, maar misschien dat iemand anders daar licht op doen kan schijnen?

maar dit is een lastig probleem om op te lossen, aangezien je geen gedetaileerde informatie hebt.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4163
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Iedereen wordt steeds uitgelogd

Bericht door El torro » 12 aug 2021, 15:49

Wat de IP validatie doet staat er toch bij?
Bepaalt hoeveel van de gebruikers-IP gebruikt wordt om een sessie te valideren; Alle vergelijkt het complete adres, A.B.C de eerste x.x.x, A.B de eerste x.x, Geen schakelt het controleren uit. Bij IPv6-adressen vergelijkt A.B.C de eerste 4 blokken en A.B de eerste 3 blokken.
Ik heb het op AB staan maar je kan het eens uitzetten om te testen.

jpm-jopie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2021, 15:19

Re: Iedereen wordt steeds uitgelogd

Bericht door jpm-jopie » 12 aug 2021, 16:10

klopt

Sessie IP validation stelt zeker dat je sessie niet van twee (of meer) verschillende IP's actief is. Dit kan een probleem zijn als je ISP (Internet Service Provider) tijdens je sessie de IP verandert, wat zeker bij mobiel gebruik een probleem kan zijn.

ik zou, zoals El Toro suggereert deze op A.B te zetten en kijken of het een effect heeft.

deninho32
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:16

Re: Iedereen wordt steeds uitgelogd

Bericht door deninho32 » 12 aug 2021, 18:40

Op A.B gezet en nu even afwachten.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 815
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: Iedereen wordt steeds uitgelogd

Bericht door nl1sms » 13 aug 2021, 11:30

Standaard staat hij op A.B.C. Maakt het wat uit of je A.B. doet of A.B.C. ?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4163
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Iedereen wordt steeds uitgelogd

Bericht door El torro » 13 aug 2021, 12:31

Als er geen problemen zijn dan kun je het op ABC laten staan

Plaats reactie