Geen databasetoegang tijdens installatie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Geen databasetoegang tijdens installatie

Bericht door AarClay » 22 jan 2022, 12:52

@Gerard X. In mijn vorige reactie heb ik wat tips geplaatst. Hiermee moet je die map vast en zeker kunnen vinden.
De map /etc is een vitale en belangrijke map op Linux-servers, en dus ook Raspberry's, dus met genoeg moeite en mijn gegeven tips ga je die vanzelf vinden. Het bestand en de locatie ervan is: /etc/phpmyadmin/apache.conf

Of je leer de commandline kennen, of je gaat via een mooi visueel scherm aan de slag.
Pick a choice!

Gerard X
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jan 2022, 11:35
Locatie: Waar m'n schip ligt.

Re: Geen databasetoegang tijdens installatie

Bericht door Gerard X » 22 jan 2022, 13:03

AarClay schreef:
22 jan 2022, 09:44
Ik denk eerder dat je door missende kennis, denkt dat er een hoop mis is, terwijl je installatie volgens mij prima zal zijn.
Natuurlijk mis ik kennis, maar dat geldt voor iedereen die ergens niet uitkomt en op een forum hulp probeert te vinden.
Een Raspberry Pi is leuk, maar zorg dat je dan wel minimaal de basiskennis van Linux kent:
Al jaren heb ik een Pi in gebruik met het RISC-besturingssysteem (het meest intuitieve en gebruiksvriendelijke besturingssysteem) en daar kan ik behoorlijk mee uit de voeten. Helaas kan ik daarop geen 'server' laten draaien. Vandaar dat ik hiervoor ben overgestapt op een Pi met een Linuxversie-besturingssysteem. Helaas is dat net zoiets als overstappen van een automaat op een schakelbak. Het is dus heel erg wennen want ik ben met het RISC-besturingssysteem erg verwend.
- Bestands en directorie navigatie
- Beheer van bestanden
- Werking van su en root
- installeren
Dat heb ik gedaan, maar wanneer er iets fout gaat, is dat steeds weer iets nieuws en zoals je kunt zien is dat zo lastig, dat zelfs mensen die er veel meer van weten dan iuk er niet zomaar uitkomen. Dit is niet bedoeld als verwijt maar slechts als verklaring.
Anderzijds kan je ook WinSCP installeren op je eigen werkPC. Dan kan je ook net als in De verkenner van Windows navigeren over je Raspberry.
Help! MicroSoft/Windows, doe me dat niet aan. ;)

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Geen databasetoegang tijdens installatie

Bericht door AarClay » 22 jan 2022, 13:06

Of gebruik de visuele interface.
Succes verder en meld maar als je dat bestand wel of niet bestaat.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Geen databasetoegang tijdens installatie

Bericht door El torro » 22 jan 2022, 13:26

En HOE kom ik bij die map?
Hoe ga jij op jouw computer naar een map?
Op je rpi is dat precies hetzelfde.

Mocht je echt niet weten waar je de mappen kunt vinden, wat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen, kun je ook nog via filezilla of een ander ftp programma werken.
Inloggen met Host = je ipadres
user = pi (of de gekozen user)
Wachtwoord = die van pi (of de andere user)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geen databasetoegang tijdens installatie

Bericht door Paul » 22 jan 2022, 13:36

Het geven van support op de inrichting van een server is wat buiten de scope valt van dit forum, zoals ook vermeld in de regels.
Als je niet de kennis hebt (Wat je duidelijk niet hebt), zal je of ergens anders voor support moeten zijn om tot een inrichting te komen van je server, of normale hosting moeten gebruiken om je forum op te hosten. Dit is al eerder aan je uitgelegd.

Gesloten