Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door El torro » 15 feb 2022, 16:18

Als ik met FileZilla inlog op de map van de (Joomla) website, waar 'config.php' eerst naar verwees, dan zie ik daarin een map met de naam 'phpbb'.
De config.php verwijst niet naar een map maar naar een database, dus wat bedoel je nu precies?
Als ik in de map 'phpbb' kijk dan staan daar een aantal mappen en bestanden in, de eerste map heet 'auth'.
Kan het zo zijn dat ik in FileZilla de inhoud van die 'phpbb' map uit de (Joomla) site map moet kopiëren naar de 'phpbb' map in de (nieuwe) subdomein map waarin de (nog niet bijgewerkte) forum bestanden staan?
Als je je forum wilt verhuizen/kopieren dan moet je alle mappen en bestanden van de oude plaatst naar de nieuwe zetten.
Dus de mappen adm tot vendor en de bestanden die daar staan (zoals config.php)
(nog niet bijgewerkte)
Wat bedoel je daarmee?
Moet ik de bestaande bestanden dan overschrijven?
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat je nu wenst te bereiken :oops:
Dus kan je laatste vraag ook niet beantwoorden.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 16 feb 2022, 14:19

El torro schreef:
15 feb 2022, 16:18
Als ik met FileZilla inlog op de map van de (Joomla) website, waar 'config.php' eerst naar verwees, dan zie ik daarin een map met de naam 'phpbb'.
De config.php verwijst niet naar een map maar naar een database, dus wat bedoel je nu precies?
Als ik in de map 'phpbb' kijk dan staan daar een aantal mappen en bestanden in, de eerste map heet 'auth'.
Kan het zo zijn dat ik in FileZilla de inhoud van die 'phpbb' map uit de (Joomla) site map moet kopiëren naar de 'phpbb' map in de (nieuwe) subdomein map waarin de (nog niet bijgewerkte) forum bestanden staan?
Als je je forum wilt verhuizen/kopieren dan moet je alle mappen en bestanden van de oude plaatst naar de nieuwe zetten.
Dus de mappen adm tot vendor en de bestanden die daar staan (zoals config.php)
(nog niet bijgewerkte)
Wat bedoel je daarmee?
Moet ik de bestaande bestanden dan overschrijven?
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat je nu wenst te bereiken :oops:
Dus kan je laatste vraag ook niet beantwoorden.
Sorry, ik was niet duidelijk.
Ik wordt er helemaal gestoord van en heb het verkeerd opgeschreven.
Ik bedoelde dus de root van de joomla map waar de submap van het forum zat met daarin het 'config.php' bestand, dat verwees eerst naar de phpBB3 forum database en na een fout ineens naar de database van Joomla.

Voordat ik iets ging doen zag ik ingelogd met FileZilla dat de phpBB3 forum map als submap in de root van de Joomla map zat.
Bij het verhuizen heb ik (ook in FileZilla) de complete inhoud uit de phpBB3 forum map gekopieerd naar de nieuwe subdomein map.
Toen heb ik eerst gecontroleerd of alle bestanden naar de nieuwe subdomein locatie zijn gekopieerd en vervolgens de phpBB3 forum submap uit de root van Joomla verwijderd.
Daarna heb ik ook die nieuwe database voor het phpBB3 forum gemaakt.
In FileZilla heb ik eerst het bestand 'config.php' naar mijn pc gedownload, de database gegevens van de nieuwe phpBB3 forum database in Notepad++ ingevoerd in het bestand 'config.php' en het bestand vervolgens hernoemd opgeslagen zodat het origineel onbewerkt op mijn pc bleef bestaan.
Het aangepaste en hernoemde 'config.php' bestand heb ik toen in FileZilla weer geupload naar de subdomein map.
Daarna heb ik geprobeerd om het forum op te starten en dat werkte niet.

Om te controleren of er soms fouten in 'config.php' zaten heb ik in FileZilla het 'config.php' bestand uit de subdomein map naar mijn pc gedownload.
Maar omdat ik dat 'config.php' bestand op de pc niet had hernoemd (of verwijderd), kreeg ik tijdens de download de melding dat er al een bestand bestaat met de naam 'config.php'.
Dat 'config.php' bestand heb ik toen niet laten overschrijven.
Ik heb in Notepad++ de inhoud gecontroleerd maar niet goed opgelet en zodoende het verkeerde 'config.php' bestand in FileZilla opnieuw geupload naar de subdomein map.
Het forum startte nu wel gewoon op en ik dacht de problemen daarmee waren opgelost.
Maar de laatste keer ingelogd met FileZilla in de 'sites' map, zag ik in de root van de Joomla map ook de phpBB3 forum mappen en bestanden staan samen met de Joomla mappen en bestanden.
Maar nu staat alles dus door elkaar.
Ook in de database staat nu alles door elkaar, omdat er in 'config.php' voor het verhuizen eerst werd verwezen naar de Joomla database, na het verhuizen naar de nieuwe phpBB3 forum database en vervolgens weer terug naar de Joomla database.

Ik heb nu het donkerbruine vermoeden dat ik eerst een schone installatie van phpBB3 moet gaan uitvoeren waarbij de correcte database gegevens zijn ingevoerd en daarna pas de laatste backup terugzetten.

Ik hoop dat het nu allemaal iets duidelijker is geworden.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door El torro » 16 feb 2022, 17:56

Nu begint het inderdaad wat duidelijker te worden maar als de database in orde is dat komt het nooit goed.
De bestanden zijn van minder belang en hoef je (voorlopig niets aan te veranderen.

Ik zou nu eerst kijken welke database er de meest volledige is en daar de config.php naar laten verwijzen.
En dan alle andere zaken verwijderen die op de verkeerde plaats staan.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 16 feb 2022, 20:39

El torro schreef:
16 feb 2022, 17:56
Nu begint het inderdaad wat duidelijker te worden maar als de database in orde is dat komt het nooit goed.
De bestanden zijn van minder belang en hoef je (voorlopig niets aan te veranderen.

Ik zou nu eerst kijken welke database er de meest volledige is en daar de config.php naar laten verwijzen.
En dan alle andere zaken verwijderen die op de verkeerde plaats staan.
Ik zou nu eerst kijken welke database er de meest volledige is en daar de config.php naar laten verwijzen.
Het forum werkt naar behoren als config.php verwijst naar de Joomla database.
En dan alle andere zaken verwijderen die op de verkeerde plaats staan.
Bedoel je daarmee de mappen en bestanden die ook in de Joomla map zitten i.p.v alleen in de subdomein map?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door AarClay » 16 feb 2022, 20:49

Ik wil graag via dit topic een licht op de zaak schijnen, maar wat is er nu precies aan de hand?
Het is mij even te tijdrovend om alles van begin tot eind helder te krijgen door dit topic te lezen.

Je hebt een Joomla-installatie en een phpBB installatie in verschillende mappen op je hosting staan?
En er is één database gebruikt voor zowel Joomla als phpBB?

En dit wil je scheiden van elkaar?
Inmiddels weet je al welke tabellen bij phpBB horen, en welke bij Joomla?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 17 feb 2022, 15:00

AarClay schreef:
16 feb 2022, 20:49
Ik wil graag via dit topic een licht op de zaak schijnen, maar wat is er nu precies aan de hand?
Het is mij even te tijdrovend om alles van begin tot eind helder te krijgen door dit topic te lezen.

Je hebt een Joomla-installatie en een phpBB installatie in verschillende mappen op je hosting staan?
En er is één database gebruikt voor zowel Joomla als phpBB?

En dit wil je scheiden van elkaar?
Inmiddels weet je al welke tabellen bij phpBB horen, en welke bij Joomla?
Je hebt een Joomla-installatie en een phpBB installatie in verschillende mappen op je hosting staan?
Nee, ik had alleen een Joomla installatie in 1 map op de hosting staan.
In die Joomla map op de hosting heb ik in de root 1 submap gemaakt voor de phpBB3 installatie.
En er is één database gebruikt voor zowel Joomla als phpBB?
Nee, ik heb 1 database voor Joomla en 1 voor phpBB3.
Maar door een fout enige tijd later verwijzen de instellingen van het forum in 'config.php' ineens niet meer naar de phpBB3 database maar naar die van Joomla.
Toen ik de instellingen later in 'config.php' wijzigde voor het phpBB3 forum zodat die naar de phpBB3 database wees, kreeg ik bij het oproepen van het forum onderstaande foutmelding:

Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

Unknown column 'f.hidden_forum' in 'where clause' [1054]

Een SQL-fout is opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de forumbeheerder als dit probleem zich blijft voordoen.

Daarna heb ik de instellingen in 'config.php' van het forum teruggezet zodat ze weer wijzen naar de Joomla database en dan start het forum wel gewoon op.
En dit wil je scheiden van elkaar?
Ja, want nu staat alles (Joomla en phpBB3) samen bij elkaar in de Joomla database, maar ook in de Joomla map op de hosting.
Ik wil de data van het forum alleen in de forum database en de data van Joomla alleen in de Joomla database.
De bestanden van het phpBB3 forum wil ik alleen in (de map van) het subdomein en de bestanden van Joomla alleen in (de map van) het hoofddomein.
Inmiddels weet je al welke tabellen bij phpBB horen, en welke bij Joomla?
Nee, nog niet omdat ik:
Niet weet of ik de gegevens kan filteren.
En als ik ze kan filteren, hoe ik dat dan moet doen.

Maar dat geldt ook voor de bestanden in de Joomla map op de hosting.

Is het nu iets duidelijker??
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door El torro » 17 feb 2022, 15:26

Maar door een fout enige tijd later verwijzen de instellingen van het forum in 'config.php' ineens niet meer naar de phpBB3 database maar naar die van Joomla.
Dat is onmogelijk
Daarna heb ik de instellingen in 'config.php' van het forum teruggezet zodat ze weer wijzen naar de Joomla database en dan start het forum wel gewoon op.
Nogmaals dat kan niet dat phpbb op een Joomla database werkt.

Wat wel kan is dat ze beide in één database staan maar dan hebben ze verschillende voorvoegsel en kun je ze ook gemakkelijk uit elkaar halen.

Zelfde voor de bestanden en mappen, vergelijk ze met de bestanden uit de zipfile die je hier onder "downloads" kan vinden.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door AarClay » 17 feb 2022, 16:16

'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla

Dus het lijkt mij sterk dat het aan de verwijzing ligt.

Heb je al in phpMyAdmin gekeken naar de prefix(voorvoegsels) van de tabellen.
Zitten hier verschillen in?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 17 feb 2022, 16:38

El torro schreef:
17 feb 2022, 15:26
Maar door een fout enige tijd later verwijzen de instellingen van het forum in 'config.php' ineens niet meer naar de phpBB3 database maar naar die van Joomla.
Dat is onmogelijk
Daarna heb ik de instellingen in 'config.php' van het forum teruggezet zodat ze weer wijzen naar de Joomla database en dan start het forum wel gewoon op.
Nogmaals dat kan niet dat phpbb op een Joomla database werkt.

Wat wel kan is dat ze beide in één database staan maar dan hebben ze verschillende voorvoegsel en kun je ze ook gemakkelijk uit elkaar halen.

Zelfde voor de bestanden en mappen, vergelijk ze met de bestanden uit de zipfile die je hier onder "downloads" kan vinden.
Wat wel kan is dat ze beide in één database staan maar dan hebben ze verschillende voorvoegsel en kun je ze ook gemakkelijk uit elkaar halen.
Nu wordt het voor mij ook weer wat duidelijker
Zelfde voor de bestanden en mappen, vergelijk ze met de bestanden uit de zipfile die je hier onder "downloads" kan vinden.
Ik kan je laten zien dat er in de Joomla map op de host zowel Joomla als ook phpBB3 mappen en bestanden staan.
Als kanttekening zet ik er wel bij dat er in de Joomla map verschillende mappen en bestanden van het phpBB3 forum zitten, maar niet alle!
In het subdomein zitten wel alle bestanden van het phpBB3 forum.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 17 feb 2022, 16:58

AarClay schreef:
17 feb 2022, 16:16
'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla

Dus het lijkt mij sterk dat het aan de verwijzing ligt.

Heb je al in phpMyAdmin gekeken naar de prefix(voorvoegsels) van de tabellen.
Zitten hier verschillen in?
'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla
Klopt als een bus, maar het 'config.php' bestand staat nou net niet in de Joomla map op de host.

Maar van phpBB3 kan ik de volgende mappen ook in de Joomla map terugvinden met per map deels dezelfde inhoud:
adm, assets, bin, cache, images, includes, language, phpbb, styles, vendor.
Van phpBB3 kan ik de volgende bestanden ook in de Joomla map terugvinden:
.htaccess, index.php, posting.php, search.php, viewforum.php, viewtopic.php, web.config.

Hieruit kan ik opmaken dat de inhoud van de mappen van phpBB3 in de Joomla map (deels) verminkt blijkt.
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 17 feb 2022, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door AarClay » 17 feb 2022, 17:28

BBgebruiker schreef:
17 feb 2022, 16:58
AarClay schreef:
17 feb 2022, 16:16
'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla

Dus het lijkt mij sterk dat het aan de verwijzing ligt.

Heb je al in phpMyAdmin gekeken naar de prefix(voorvoegsels) van de tabellen.
Zitten hier verschillen in?
'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla
Klopt als een bus, maar het 'config.php' bestand staat nou net niet in de Joomla map op de host.

Maar van phpBB3 kan ik de volgende mappen ook in de Joomla map terugvinden met per map deels dezelfde inhoud:
adm, assets, bin, cache, images, includes, language, phpbb, styles, vendor.
Van phpBB3 kan ik de volgende bestanden ook in de Joomla map terugvinden:
index.php, posting.php, search.php, viewforum.php, viewtopic.php, web.config.

Hieruit kan ik opmaken dat de inhoud van de mappen van phpBB3 in de Joomla map (deels) verminkt blijkt.
Beste advies: Schoon schip maken.
Kijk welke versies beiden draaien, gooi de hele webruimte leeg (en backup het!!)
Installeer phpBB en Joomla beiden apart opnieuw. Desnoods beiden in een aparte virtual host ((sub)domein) om het mooi te scheiden.
http://forum.site.nl => phpBB3
http://www.site.nl => Joomla

Dat moet lukken. Ik heb pas een forum overgenomen met een hoop rotzooi in de phpBB source-files. Met een schone source is het gelukt om het forum weer werkend te krijgen.

En zet de database dan terug.
Nu ben ik nog steeds benieuwd wat het verschil is tussen de tabellen van phpBB en Joomla. Zit er een voorvoegsel aan?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 17 feb 2022, 18:35

AarClay schreef:
17 feb 2022, 17:28
BBgebruiker schreef:
17 feb 2022, 16:58
AarClay schreef:
17 feb 2022, 16:16
'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla

Dus het lijkt mij sterk dat het aan de verwijzing ligt.

Heb je al in phpMyAdmin gekeken naar de prefix(voorvoegsels) van de tabellen.
Zitten hier verschillen in?
'config.php' is van phpBB
'configuration.php' is van Joomla
Klopt als een bus, maar het 'config.php' bestand staat nou net niet in de Joomla map op de host.

Maar van phpBB3 kan ik de volgende mappen ook in de Joomla map terugvinden met per map deels dezelfde inhoud:
adm, assets, bin, cache, images, includes, language, phpbb, styles, vendor.
Van phpBB3 kan ik de volgende bestanden ook in de Joomla map terugvinden:
index.php, posting.php, search.php, viewforum.php, viewtopic.php, web.config.

Hieruit kan ik opmaken dat de inhoud van de mappen van phpBB3 in de Joomla map (deels) verminkt blijkt.
Beste advies: Schoon schip maken.
Kijk welke versies beiden draaien, gooi de hele webruimte leeg (en backup het!!)
Installeer phpBB en Joomla beiden apart opnieuw. Desnoods beiden in een aparte virtual host ((sub)domein) om het mooi te scheiden.
http://forum.site.nl => phpBB3
http://www.site.nl => Joomla

Dat moet lukken. Ik heb pas een forum overgenomen met een hoop rotzooi in de phpBB source-files. Met een schone source is het gelukt om het forum weer werkend te krijgen.

En zet de database dan terug.
Nu ben ik nog steeds benieuwd wat het verschil is tussen de tabellen van phpBB en Joomla. Zit er een voorvoegsel aan?
Volstaat het maken van de volledige backup in het phpBB3 forum zelf van forum en data?
Kan ik in de phpBB3 map de uitgepakte installatiebestanden met FileZilla uploaden en mogen de bestaande mappen en bestanden blijven staan en toch een schone installatie uitvoeren, of moet ik de map eerst in z'n geheel kopieren?
De installatie begint toch vanuit de map 'install'.
Na de installatie kan ik dan vanuit het forum de backup van forum en database terugzetten, of werkt het zo niet?
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 17 feb 2022, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 17 feb 2022, 18:52

@El torro, als ik de database van Joomla bekijk dan zie ik inderdaad 2 verschillende voorvoegsels, 1 met phpbb_ en 1 van Joomla.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 17 feb 2022, 21:43

@El torro, bedankt ... ik ben erg geholpen en heb er ook veel bijgeleerd. Nu kan ik ook weer meer zelf doen.
Super, mijn phpBB3 probleem is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 18 feb 2022, 09:13

@El torro, even voor jouw info:
We zijn met FileZilla in de root van de Joomla map geweest en door de mappen en bestanden gelopen die (mogelijk) bij phpBB3 forum zouden horen.
De keuze die je maakte klopte voor het grootste deel van de mappen toch, m.u.v de map 'includes'.
Deze map wordt kennelijk in zowel Joomla als ook in phpBB3 gebruikt.
Als ik de map 'includes' verwijder uit de root van de Joomla map, dan werkt de Joomla website niet meer.
Nadat ik die map weer had teruggezet werkte de website wel gewoon.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Waar in phpMyAdmin kan ik database voorvoegsel voor 'config.php' vinden?

Bericht door BBgebruiker » 18 feb 2022, 09:46

@AarClay, bedankt voor jouw inbreng.
Maar gelukkig kon ik mijn probleem in 2 delen oplossen.

Deel 1:
In phpMyAdmin inloggen op de Joomla database en een export te doen van de forum data (te herkennen aan het tabel voorvoegsel) en deze als .sql bestand tijdelijk opgeslagen.
@El torro gaf al aan dat er meerdere tabellen in een database kunnen zitten en die hebben we gefilterd en de forum data geexporteerd.
Daarna in phpMyAdmin ingelogd op de forum database en de inhoud van de database wissen, daarna een import van de eerder geexporteerde en opgeslagen forum data in een sql bestand.
Daarna heb ik in 'config.php' de verwijzing ingesteld naar de forum database (met db naam, login gegevens en voorvoegsel)
Als voorlaatste stap heb ik getest of het forum opstart en dat bleek het geval.
De laatste stap was om cache op te schonen in het forum.

Deel 2:
2 sessies opstarten van FileZilla.
In de eerste sessie kijk ik in de root van de Joomla map op de host.
In de tweede sessie kijk ik in de root van de phpBB3 forum map op de host.
Met hulp van @El torro hebben we een selectie gemaakt van de bestanden en mappen uit de Joomla map die horen in de phpBB3 forum map.

In mijn geval zijn er uit de root van de Joomla map de volgende bestanden en mappen verwijderd:

Bestanden:
posting.php, search.php, viewforum.php, viewtopic.php, web.config

mappen:
adm, assets, phpbb, styles, vendor.

Overigens heb ik voor de map 'vendor' wel de bij de versie horende 'vendor' map gedownload en teruggezet in de root van de Joomla map.

Alle bestanden en mappen (m.u.v de map 'includes') kon ik uit de root van de Joomla map op host verwijderen en tussentijds getest na verwijderen per bestand/map of de site nog steeds werkt.
De website bleef werken, dus mijn probleem is daarmee opgelost.

Dat is het eigenlijk.

Jouw stappen had ik gedaan als er echt geen andere mogelijkheid meer is tot een werkbare (schone) oplossing.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie