[OPGELOST] : Foutmelding na nemen back-up van de server

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Abeloos
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 feb 2010, 22:13

[OPGELOST] : Foutmelding na nemen back-up van de server

Bericht door Abeloos » 10 feb 2022, 00:00

  • Wat is het probleem?zie onderstaand
    Wanneer ontstond het probleem?na nemen van back-up
    Adres van je forum: https://www.fjrijders.net
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:prosilver
    phpBB versie: 7.4
    Waar is je forum gehost:Alfanet
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Vandaag een back-up van database genomen in Cpanel alsook een volledige back-up van de server met Fillezila gedownload naar lokale schijf daar volgende week mijn host mijn servergedeelte naar andere server overbrengt.
Aanvankelijk niets aan de hand tot ik nog een bijlage in een topic wou plaatsen en foutmelding kreeg dat de server het niet toeliet.
De map cache op server leeggemaakt en sindsdien volgende foutmelding wanneer ik naar forum wil gaan:

Code: Selecteer alles

 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 257: mysqli_fetch_assoc(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 319: mysqli_free_result(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 257: mysqli_fetch_assoc(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 319: mysqli_free_result(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 257: mysqli_fetch_assoc(): Couldn't fetch mysqli_result
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/db/driver/mysqli.php on line 319: mysqli_free_result(): Couldn't fetch mysqli_result
Fatal: ./cache/production/ is NOT writable.
Laatst gewijzigd door Abeloos op 10 feb 2022, 05:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 770
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Foutmelding na nemen back-up van de server

Bericht door AarClay » 10 feb 2022, 00:28

Was eenvoudig te Googlen:
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=682705

Het komt er op neer dat je chmod-rechten moet uitdelen op die map.
Probeer even 755 of anders 777.

Abeloos
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 feb 2010, 22:13

Re: Foutmelding na nemen back-up van de server

Bericht door Abeloos » 10 feb 2022, 05:17

De schrijfrechten had ik al gecontroleerd maar die stonden goed.
Uiteindelijke oorzaak was dat ik met mijn stomme kop vergeten was de back-up die cPanel had aangemaakt en op de server had weggeschreven, niet had verwijderd na het downloaden ervan.
Zoals eerder aangegeven is een server migratie gepland omdat de space te klein is geworden en laat die back-up nu er net voor gezorgd hebben dat ik over de limiet van vrije ruimte was gegaan. Pas na melding ervan viel mijne € dat dit wel eens de oorzaak kon zijn. Vermits er geen data meer kon worden weggeschreven, wou het forum dus niet meer werken.
Back-up verwijderd en werking terug ok.

Plaats reactie