Automatische update aborteren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Automatische update aborteren

Bericht door 607phpBB » 06 mar 2022, 14:21

Ik heb zonder er bij na te denken bij het updaten van 3.3.4 naar 3.3.5 de automatische update-optie gebruikt, in plaats van het volledige pakket te downloaden en de instructies in het beheerderspaneel op te volgen. Dit slaagde niet. Stom genoeg had ik echter geen backup gemaakt. :oops:
Ik heb de mappen install, vendor en cache verwijderd van de website en alsnog het volledige pakket gebruikt en de instructies in het beheerderspaneel opgevolgd.
Maar als ik naar /update ga kom ik weer terecht bij het ding van de automatische update. Dit werkt nu echter helemaal niet meer, omdat ik die methode niet gebruik. In het beheerderspaneel staat nu "We hebben geconstateerd dat de laatste update van je phpBB-installatie niet is afgerond. Volg de database-updater, zorg ervoor dat Aleen database bijwerken is geselecteerd en klik op Verstuur. Vergeet niet om de "install"-map te verwijderen nadat de database met succes is bijgewerkt.", maar als ik klik op 'database-updater' kom ik weer terecht bij het ding van de automatische update, zonder optie 'Alleen database bijwerken'.
Afbeelding
Natuurlijk zou ik nu simpelweg m'n backup kunnen terugladen en het dan opnieuw proberen, maar die heb ik dus niet gemaakt... :oops: De meest recente die ik heb is van mei, en daarmee zou ik er waarschijnlijk ook wel uitkomen, maar ik heb sindsdien wel het een en ander veranderd.
Dus weet iemand of het mogelijk is om de automatische update te aborteren?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Automatische update aborteren

Bericht door El torro » 06 mar 2022, 14:43

Ga met je ftp programma naar de map /store/
en verwijder store/install_config.php en store/io_lock.lock
Daarna kun je de gewone update weer starten.

607phpBB
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2020, 20:57

Re: Automatische update aborteren

Bericht door 607phpBB » 06 mar 2022, 15:42

El torro schreef:
06 mar 2022, 14:43
Ga met je ftp programma naar de map /store/
en verwijder store/install_config.php en store/io_lock.lock
Daarna kun je de gewone update weer starten.
Dankjewel!

Plaats reactie