Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 12 apr 2022, 10:12

  1. Wat is het probleem?
    Antwoord: Ik heb ingesteld dat berichten van pas geregistreerde gebruikers eerst beoordeeld moeten worden. Hoe kan een pas geregistreerde gebruiker dan zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?
  2. Wanneer ontstond het probleem?
    Antwoord: Vandaag 12 april 2022
  3. Adres van je forum:
    Antwoord: http://computerhulp.mkservices.nl
  4. Extensies op je forum:
    Antwoord: 33 totaal:
    24 hour act. stats, activation justification, advanced bbcode box, ajax chat, application form, birthday cake, captcha+, darkmode, google analytics, hide code guest, inactive user manager, large font, modern quote, national flags, page scrolling, password strenght, php sitemaker, precise similar topics, prime links, scss compiler, seo metadata, simple mentions, simple spoiler bbcode, sortables captcha, topic preview, topic template, top poster month, user statistics, viglink, who visited topic, zodiacs, auto database backup, extensions .yml check
  5. Huidige stijl:
    Antwoord: Green Split
  6. phpBB versie:
    Antwoord: 3.3.7
  7. Waar is je forum gehost:
    Antwoord: mijn domein
  8. Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Antwoord: prime links toegevoegd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door Paul » 12 apr 2022, 13:09

Dat is hoe het hoort te werken. Als een gebruiker registreert komt hij zowel in de nieuw geregistreerd gebruikers groep als in de geregistreerde gebruikers groep.
Als je niet wilt dat een gebruiker in de nieuw geregisteerde groep geen rechten heeft moet je de permissie op nooit instellen.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 12 apr 2022, 15:00

Paul schreef:
12 apr 2022, 13:09
Als je niet wilt dat een gebruiker in de nieuw geregisteerde groep geen rechten heeft moet je de permissie op nooit instellen.
Paul, ik begrijp de laatste zin niet helemaal ...
Bedoel je dat als ik niet wil dat een gebruiker uit de groep 'nieuw geregistreerde gebruikers' rechten heeft dat ik de permissies voor die groep dan op 'alles nooit' moet instellen?

Wat ik in ieder geval wel wil is dat de eerste post van een nieuw geregistreerde gebruiker eerst beoordeeld wordt, vanwege ongewenste spam.
De rol voor de groep 'pas geregistreerde gebruikers' is nu 'pas geregistreerde gebruikers functies'.

Als het antwoord op mijn eerste vraag 'ja' is, geldt die regel dan nog steeds?
Of moet ik dan toch een andere instelling kiezen?
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 12 apr 2022, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 12 apr 2022, 15:20

Onder Beheer => Gebruikersregistratie-instellingen Dit instellen.
Nieuwe gebruikers berichtenlimiet:
Nieuwe gebruikers blijven in de Onlangs geregistreerde gebruikers-groep totdat ze dit aantal berichten hebben bereikt. Je kunt deze groep gebruiken om te voorkomen dat ze het PB-systeem meteen kunnen gebruiken of om hun berichten na te kijken. Een waarde van 0 zal deze functie uitschakelen.
Berichten

Stel Nieuw Geregistreerde Gebruikers-groep standaard in:
Indien ingesteld op ja, en een “nieuw lid berichten limiet” is ingesteld, zullen nieuw geregistreerde gebruikers niet alleen in de Nieuw Geregistreerde Gebruikers-groep geplaatst worden, maar deze groep zal ook hun standaard groep zijn. Dit kan handig zijn als je een standaard groepsrang en/of avatar wil toewijzen, welke de gebruiker dan krijgt.
Ja Nee
En dan onder permissies, => forum permissies => kies forums => kies onlangsgeregistreerde gebruikers => kies onlangsgeregistreerde gebruikers permissies.
OF uitgebreide permissies => bericht => Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring = nooit.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 12 apr 2022, 15:57

OF uitgebreide permissies => bericht => Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring = nooit.
@El torro, deze instelling hierboven was al ingesteld op 'nooit' toen dat voorval plaatsvond.
De rol voor de groep 'pas geregistreerde gebruikers' is ingesteld op 'Moderator wachtrij'.
Maar 'kan nieuwe onderwerpen starten' staat ingesteld op 'ja'.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 12 apr 2022, 17:06

Je moet het instellen zoals ik heb beschreven en er geen andere zaken bij gaan halen.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 12 apr 2022, 23:22

@El torro, volgens mij ben ik je aanwijzingen gevolgd en vond de instellingen zoals je die beschreef en daaraan hoefde ik blijkbaar niets te wijzigen.
Op die plek trof ik verder de instellingen aan zoals ik deze beschreven heb.
Heb ik dan iets verkeerd gedaan of gemist?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 13 apr 2022, 07:30

Als je hier geen screen prints post kan ik niet zien of je iets gemist hebt maar als jij mijn instellingen hebt gevolgd dan werkt het gewoon.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 13 apr 2022, 10:36

In beheer:
Beheer/Permissies
Forum permissies
Forum permissies alle forums
Instellingen forum permissies groepen alle fora--berichten
Ik heb de permissies in het hoofdforum ingesteld, daarna permissies voor subfora laten overnemen van bovenliggend forum.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 13 apr 2022, 11:40

En dit?
Gebruikersregistratie-instellingen

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 13 apr 2022, 12:11

Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 13 apr 2022, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 13 apr 2022, 12:19

Dan moet het gewoon werken.
Een gebruiker geregistreerd zich, komt in beide gebruikersgroepen.
Na het plaatsen van een bericht krijgt een moderator een melding dat het bericht goedgekeurd moet worden.
Na goedkeuring gaat het lid uit de groep onlangs geregistreerde gebruikers.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 13 apr 2022, 12:26

El torro schreef:
13 apr 2022, 12:19
Dan moet het gewoon werken.
Een gebruiker geregistreerd zich, komt in beide gebruikersgroepen.
Na het plaatsen van een bericht krijgt een moderator een melding dat het bericht goedgekeurd moet worden.
Na goedkeuring gaat het lid uit de groep onlangs geregistreerde gebruikers.
Maar zoals ik eerder ook al heb aangegeven, kon deze persoon ondanks de huidige instellingen (deze waren ten tijde van het voorval ook al zo ingesteld) toch nog posten zonder goedkeuring.
De post was in een Aziatische taal, maar heb het al verwijderd.
Het bericht vond ik in 'actieve onderwerpen', ik heb er alleen niet eerder aan gedacht in welke categorie het geplaatst is.
Daar had ik dan de instellingen van betreffende categorie/forum op permissie instellingen kunnen controleren.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 13 apr 2022, 12:46

En heb je het zelf al gecontroleerd door een nieuwe account aan te maken?

ps, je hebt toch geen tapatalk aanstaan?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 13 apr 2022, 13:42

@El torro, mijn gebruikte extensies heb ik weergegeven en daar staat geen 'Tapatalk' bij.
Ik had idd een test account aangemaakt, omdat ik graag wilde weten wat er gebeurt als je het eerste bericht post.
Toen kreeg ik in ieder geval netjes een melding dat mijn bericht door moderator moet worden goedgekeurd.
Maar ik ben geen 'programming guru', dus ik heb geen idee of ik ook op een andere manier testen kan om toch te posten zonder goedkeuring.
Zoals je mogelijk gezien hebt, is mijn forum onderverdeeld in categorieën en daaronder zitten bijhorende fora.
Ik ben nagegaan dat alle categorieën de permissies overnemen van bovenliggende (hoofd)categorie.
En de fora nemen permissies over van bovenliggende categorie.
Laatst gewijzigd door BBgebruiker op 13 apr 2022, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Abeloos
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 feb 2010, 22:13

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door Abeloos » 13 apr 2022, 13:46

El torro schreef:
13 apr 2022, 12:46
ps, je hebt toch geen tapatalk aanstaan?
Is er met Tapatalk extensie dan een beveiligings probleem/risico misschien ?

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 13 apr 2022, 13:54

@Abeloos, ik heb 'hier' de link naar het internationale phpBB forum waar het gaat over Tapatalk.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 13 apr 2022, 13:56

Abeloos schreef:
13 apr 2022, 13:46
El torro schreef:
13 apr 2022, 12:46
ps, je hebt toch geen tapatalk aanstaan?
Is er met Tapatalk extensie dan een beveiligings probleem/risico misschien ?
Als je het goed instelt niet maar helaas is de standaard instelling wel gevaarlijk omdat elk nieuw lid via Tapatalk dan beheersrechten krijgt.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door El torro » 13 apr 2022, 14:01

Maar ik ben geen 'programming guru', dus ik heb geen idee of ik ook op een andere manier testen kan om toch te posten zonder goedkeuring.
Zoals je mogelijk gezien hebt, is mijn forum onderverdeeld in categorieën en daaronder zitten bijhorende fora.
Ik ben nagegaan dat alle categorieën de permissies overnemen van bovenliggende (hoofd)categorie.
En de fora nemen permissies over van bovenliggende categorie.
Je kan je maar op 1 manier registreren en een bericht posten.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe kan een pas geregistreerde zonder goedkeuring om te posten toch posten en in groep geregistreerd terechtkomen?

Bericht door BBgebruiker » 13 apr 2022, 14:39

@El torro, met andere woorden blijft het een beetje vaag hoe het posten zonder toestemming toch kon gebeuren?
Is er iets dat ik kan doen om terug te vinden wat er is gebeurd na registratie van een gebruiker en de poging(en) om te posten.
Bijvoorbeeld in een log dat wordt bijgehouden?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie