Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 08 jun 2023, 18:05

El torro schreef:
08 jun 2023, 15:52
Er zijn zeer regelmatig veranderingen in mail instellingen, had het pas zelfs met Google die mails verwijderde.
Je kan best beginnen met een mail naar deze mailtester te sturen (via het forum)
https://www.mail-tester.com/

Aan de hand van de uitslag kunnen we verder kijken.

p.s. je gaat wel erg of topic hier :lol:
Ik kan vanuit het forum alleen 'privé berichten' versturen.
Hoe doe ik dat dan vanuit het forum?
Want de uitleg die ik heb gelezen is daar in mijn beleving niet heel duidelijk in?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 08 jun 2023, 21:35

Je kopieert het email adres op de tester.
Maak een nieuwe gebruiker aan op het forum met het gekopieerde emailadres.
Wacht 10sec en ga terug naar de mailtester voor de uitslag van de test.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 09 jun 2023, 01:26

El torro schreef:
08 jun 2023, 21:35
Je kopieert het email adres op de tester.
Maak een nieuwe gebruiker aan op het forum met het gekopieerde emailadres.
Wacht 10sec en ga terug naar de mailtester voor de uitslag van de test.
De reactie van de mailtest kan je 'hier' vinden.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 09 jun 2023, 20:39

Je DKIM is niet in orde, vermoedelijk omdat je geen SMTP gebruikt.

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 11 jun 2023, 14:06

DKIM is wel aanwezig, maar DMARC-policy is niet juist ingesteld.
internet.nl email test
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 11 jun 2023, 14:22

Even een tip voor @El torro:
https://internet.nl/mail/zonstraal.be/947163/
Als ik het goed heb moet dat bij Vimexx ook allemaal juist in te stellen zijn. De juiste instellingen kan de kant verkleinen dat mails als spam worden gezien. Ik meen dat vooral Gmail en Hotmail veel waarde hechten aan een juiste DMARC.

Misschien kan dit topic nog wat voor jullie (dus ook voor @BBgebruiker betekenen voor wat betreft de instellingen.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 12 jun 2023, 08:31

El torro schreef:
09 jun 2023, 20:39
Je DKIM is niet in orde, vermoedelijk omdat je geen SMTP gebruikt.
@El torro dit is inderdaad het correcte antwoord. Zoals ik al aangaf heb ik al die tijd gebruik gemaakt van de php mailer. Ergens moet ik gemist hebben dat ik 'SMTP' moest gaan gebruiken.
Beter laat dan niet, maar bedankt.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 12 jun 2023, 08:35

gouwepeer_nl schreef:
11 jun 2023, 14:22
Even een tip voor @El torro:
https://internet.nl/mail/zonstraal.be/947163/
Als ik het goed heb moet dat bij Vimexx ook allemaal juist in te stellen zijn. De juiste instellingen kan de kant verkleinen dat mails als spam worden gezien. Ik meen dat vooral Gmail en Hotmail veel waarde hechten aan een juiste DMARC.

Misschien kan dit topic nog wat voor jullie (dus ook voor @BBgebruiker betekenen voor wat betreft de instellingen.
Wat je schrijft klopt idd, maar de oplossing van mijn probleem was in eerste instantie het instellen van 'SMTP'.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 12 jun 2023, 08:40

Ik ga er ook verder induiken zo snel ik tijd heb.
Bedankt voor de tip Gouwepeer.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 16 jun 2023, 23:59

gouwepeer_nl schreef:
27 mei 2023, 16:06
BBgebruiker schreef:
27 mei 2023, 10:22
Als je op mijn forum kijkt onder bijvoorbeeld 'Hardware' dan snap je wat ik bedoel. Kan ik dat niet aanpassen in de standaard installatie?
Ik vermoed dat jij hier naar op zoek bent:
List subforums in columns

Afbeelding
@gouwepeer_nl ik kom daarop terug, heb het pakket gedownload maar nog niet geïnstalleerd, nog druk met beveiliging.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 23 jun 2023, 08:03

gouwepeer_nl schreef:
27 mei 2023, 16:06
BBgebruiker schreef:
27 mei 2023, 10:22
Als je op mijn forum kijkt onder bijvoorbeeld 'Hardware' dan snap je wat ik bedoel. Kan ik dat niet aanpassen in de standaard installatie?
Ik vermoed dat jij hier naar op zoek bent:
List subforums in columns

Afbeelding
Ik had beloofd nog terug te komen op de extensie die je had aangegeven, daarmee ben ik bezig geweest. De extensie heeft toepassing op fora, maar niet op categorieën, of ik heb niet de juiste instellingen kunnen vinden. Het forum is opgebouwd uit categorieën met subcategorieën, waarbij vanaf de 2e laag categorieën is gekozen voor 1 forum per (sub)categorie. De extensie die ik dan nodig heb doet dat dus ook voor categorieën, die functionaliteit heb ik bij deze extensie niet kunnen vinden. Daarnaast wil ik graag de instelling per laag i.p.v per kolom kunnen wijzigen. Begrijp je dan wat ik bedoel?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 23 jun 2023, 21:59

BBgebruiker schreef:
23 jun 2023, 08:03
De extensie heeft toepassing op fora, maar niet op categorieën

Het forum is opgebouwd uit categorieën met subcategorieën, waarbij vanaf de 2e laag categorieën is gekozen voor 1 forum per (sub)categorie.

De extensie die ik dan nodig heb doet dat dus ook voor categorieën, die functionaliteit heb ik bij deze extensie niet kunnen vinden.
Zelf gebruik ik die extentie niet (heb momenteel zelfs geen actief phpbb forum draaien) dus was ik mij er niet van bewust dat het alleen om subfora ging en niet om subcatergorieën.
Misschien is de extentie aan te passen zodat het dan wel werkt op jouw forum. Hiervoor zou dan het bestand list_subforums_in_columns.css in die extentie met de juiste css code aangepast moeten worden. Ik zal eens kijken of ik eraan toe kom om dat aan te passen.

Edit: in phpBB werkt het blijkbaar toch net iets anders dan wat ik gewend ben.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 25 jun 2023, 20:34

gouwepeer_nl schreef:
23 jun 2023, 21:59
BBgebruiker schreef:
23 jun 2023, 08:03
De extensie heeft toepassing op fora, maar niet op categorieën

Het forum is opgebouwd uit categorieën met subcategorieën, waarbij vanaf de 2e laag categorieën is gekozen voor 1 forum per (sub)categorie.

De extensie die ik dan nodig heb doet dat dus ook voor categorieën, die functionaliteit heb ik bij deze extensie niet kunnen vinden.
Zelf gebruik ik die extentie niet (heb momenteel zelfs geen actief phpbb forum draaien) dus was ik mij er niet van bewust dat het alleen om subfora ging en niet om subcatergorieën.
Misschien is de extentie aan te passen zodat het dan wel werkt op jouw forum. Hiervoor zou dan het bestand list_subforums_in_columns.css in die extentie met de juiste css code aangepast moeten worden. Ik zal eens kijken of ik eraan toe kom om dat aan te passen.

Edit: in phpBB werkt het blijkbaar toch net iets anders dan wat ik gewend ben.
Ben toch benieuwd of het je lukt
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie