Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 27 mei 2023, 09:41

  • Wat is het probleem?Op indexpagina staan nu alleen hoofd categorieën zichtbaar, maar dat wil ik ook voor de laag geneste subcategorieën eronder.
    Wanneer ontstond het probleem?n.v.t
    Adres van je forum: https://computerhulp.mkservices.nl
    Extensies op je forum:veel
    Huidige stijl:Green Split
    phpBB versie:Nieuwste
    Waar is je forum gehost:n.v.t
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Het forum is opgedeeld in categorieën met geneste categorieën. Elke (sub)categorie heeft 1 forum en meerdere subcategorieën.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 27 mei 2023, 10:05

Zie beheer onder forums.
Toon subforums in legenda:
Geef de subforums van dit forum weer op de indexpagina en op andere plaatsen, als een link in de legenda, als de optie “Toon subforums in hoofdforum legenda” is ingeschakeld.
Ja Nee

Limiteer de legenda tot subforums direct onder dit forum:
Limiteer de weergegeven subforums onder dit forum tot diegene die alleen directe kinderen zijn van dit forum. Wanneer je dit uitschakelt zullen alle subforums onder dit forum weergegeven worden, onafhankelijk van hun diepte.
Ja Nee

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 27 mei 2023, 10:11

El torro schreef:
27 mei 2023, 10:05
Zie beheer onder forums.
Toon subforums in legenda:
Geef de subforums van dit forum weer op de indexpagina en op andere plaatsen, als een link in de legenda, als de optie “Toon subforums in hoofdforum legenda” is ingeschakeld.
Ja Nee

Limiteer de legenda tot subforums direct onder dit forum:
Limiteer de weergegeven subforums onder dit forum tot diegene die alleen directe kinderen zijn van dit forum. Wanneer je dit uitschakelt zullen alle subforums onder dit forum weergegeven worden, onafhankelijk van hun diepte.
Ja Nee
Goedemorgen en bedankt @El torro voor je reactie. Ik heb mijn vraag iets bijgesteld. Op de indexpagina lukt dat wel ... maar voor de laag eronder met subcategorieën lukt me dat niet. Dan zou ik nog een indexpagina moeten maken. Bij een forum kan je meer instellen dan voor een categorie.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 27 mei 2023, 10:16

als het met die twee genoemde instellingen niet lukt is het niet mogelijk met een standaard phpbb installatie.
Zoek op phpbb.com naar een extensie of plaats daar een extensie verzoek.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 27 mei 2023, 10:22

Als je op mijn forum kijkt onder bijvoorbeeld 'Hardware' dan snap je wat ik bedoel. Kan ik dat niet aanpassen in de standaard installatie?
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 27 mei 2023, 10:57

Nogmaals, alleen die twee instellingen die ik noemde bestaan in een standaard phpbb versie.

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 27 mei 2023, 16:06

BBgebruiker schreef:
27 mei 2023, 10:22
Als je op mijn forum kijkt onder bijvoorbeeld 'Hardware' dan snap je wat ik bedoel. Kan ik dat niet aanpassen in de standaard installatie?
Ik vermoed dat jij hier naar op zoek bent:
List subforums in columns

Afbeelding
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 29 mei 2023, 20:26

BBgebruiker schreef:
27 mei 2023, 09:41
Adres van je forum: https://computerhulp.mkservices.nl
Zo te zien werkt er nog iets niet goed op jouw forum. Ik probeer mij te registreren maar krijg een melding dat het wachtwoord minimaal 12 tekens moet bevatten. Ik heb een wachtwoord van 18 tekens, dus dat lijkt mij voldoende.
De screenshot die ik heb gemaakt kan ik zo te zien hier niet plaatsen :oops:
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 03 jun 2023, 12:06

gouwepeer_nl schreef:
29 mei 2023, 20:26
BBgebruiker schreef:
27 mei 2023, 09:41
Adres van je forum: https://computerhulp.mkservices.nl
Zo te zien werkt er nog iets niet goed op jouw forum. Ik probeer mij te registreren maar krijg een melding dat het wachtwoord minimaal 12 tekens moet bevatten. Ik heb een wachtwoord van 18 tekens, dus dat lijkt mij voldoende.
De screenshot die ik heb gemaakt kan ik zo te zien hier niet plaatsen :oops:
Sorry voor de late reactie, ik onderzoek dit en kom bij je terug ...
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 04 jun 2023, 09:14

Ik vermoed dat 1 van de gebruikte extenties de oorzaak zal zijn. In de paginabron tel ik er al 16, dus mogelijk een conflict tussen 2 extenties?
Zelf gok ik dat ext/pcgf/ajaxregistrationcheck de oorzaak is.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 04 jun 2023, 13:11

gouwepeer_nl schreef:
04 jun 2023, 09:14
Ik vermoed dat 1 van de gebruikte extenties de oorzaak zal zijn. In de paginabron tel ik er al 16, dus mogelijk een conflict tussen 2 extenties?
Zelf gok ik dat ext/pcgf/ajaxregistrationcheck de oorzaak is.
@gouwepeer_nl, ik heb de extensie waar je het over had 'ajax registration check' uitgeschakeld, die is al een aantal jaren niet meer geupdate.
Ik houd me wel aanbevolen voor een soortgelijke extensie.
Toen kwam ik er ook achter dat er een aantal extensies nog geupdate moesten worden.
In '.yml check' zag ik dat enkele bestanden nog bijgewerkt moesten worden van de verschillende extensies.
Laat s.v.p even weten of het nu wel werkt zoals het hoort.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 04 jun 2023, 13:28

Hier lukt het nu maar neem toch aan dat je het zelf ook getest hebt?

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 04 jun 2023, 20:18

BBgebruiker schreef:
04 jun 2023, 13:11
Laat s.v.p even weten of het nu wel werkt zoals het hoort.
Mijn wachtwoord word nu wel goedgekeurd, maar mijn emailadres niet.
De oplossing die je hebt ingevoerd is onjuist

Voer een geldig e-mailadres in, want je ontvangt een e-mail met een link om je account te activeren.
Ook dit zal door een extentie worden veroorzaakt. Mijn domein gerelateerde emailadres (@masterforum.nl) werkt gewoon en heb ik bij meerdere fora kunnen gebruiken om aan te melden.

Heb jij verder wel iets aan mijn antwoord op jouw originele vraag gehad?
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 04 jun 2023, 21:04

gouwepeer_nl schreef:
04 jun 2023, 20:18
Mijn wachtwoord word nu wel goedgekeurd, maar mijn emailadres niet.
De oplossing die je hebt ingevoerd is onjuist

Voer een geldig e-mailadres in, want je ontvangt een e-mail met een link om je account te activeren.
Ook dit zal door een extentie worden veroorzaakt. Mijn domein gerelateerde emailadres (@masterforum.nl) werkt gewoon en heb ik bij meerdere fora kunnen gebruiken om aan te melden.
Aanvulling: Mijn hotmail word ook niet als een geldig email adres gezien.
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 04 jun 2023, 21:36

El torro schreef:
27 mei 2023, 10:57
Nogmaals, alleen die twee instellingen die ik noemde bestaan in een standaard phpbb versie.
Ja, maar tot die conclusie was ik zelf al gekomen al had ik gehoopt op een soort 'workaround'.
Op jouw aanraden heb ik in phpbb.com gevraagd naar iets van een extensie die het resultaat geeft waar ik naar zoek.
Wanneer was je op het forum bezig?
Want ik heb vanmiddag nog wat onderhoud gedaan, daar was ik rond 16.00uur mee klaar.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 04 jun 2023, 21:41

@gouwepeer_nl ik ben vanmiddag tot ongeveer 16.00uur bezig geweest met onderhoud.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 04 jun 2023, 22:40

El torro schreef:
04 jun 2023, 13:28
Hier lukt het nu maar neem toch aan dat je het zelf ook getest hebt?
Ik heb in het begin alles getest en ik test ook of de geïnstalleerde extensies werken, maar ik heb toen niet getest op het gebruik van e-mail adres tijdens het aanmaken van een account, elke keer na instellen van een nieuwe extensie als je dat soms bedoelt.
Bovendien, toen jij enige tijd geleden een account had aangemaakt op mijn forum, werkte instellen van een e-mail adres blijkbaar gewoon.
Het enige wat ik zojuist wel nog gedaan heb is de extensie 'obscure registration code' uitschakelen
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

gouwepeer_nl
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 mar 2016, 16:57

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door gouwepeer_nl » 05 jun 2023, 18:28

BBgebruiker schreef:
04 jun 2023, 21:41
@gouwepeer_nl ik ben vanmiddag tot ongeveer 16.00uur bezig geweest met onderhoud.
Mijn registratiepoging was van gisterenavond, dus ruim na jouw forumonderhoud. Ik heb zojuist nog een poging gewaagd, maar ik blijf de melding krijgen dat mijn email onjuist is. Ergens zit er dus iets niet helemaal goed. Heb jij de cache wel geleegd na jouw onderhoud?
________________________________________
Films en seriesbeeld en geluidOwl Kitty
________________________________________

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door El torro » 05 jun 2023, 22:27

Die recaptcha van Google werkt niet "meer" beter een andere captcha kiezen, denk dat dat ook is wat gouwepeer bedoelt.

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Kan je de weergave van categorieen op indexpagina ook zo weergeven voor de laag subcategorieen eronder?

Bericht door BBgebruiker » 06 jun 2023, 12:26

El torro schreef:
05 jun 2023, 22:27
Die recaptcha van Google werkt niet "meer" beter een andere captcha kiezen, denk dat dat ook is wat gouwepeer bedoelt.
Welke dan kiezen??
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Plaats reactie