Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit?
Probeer phpBB3.3! Problemen lossen we samen met je op.
Plaats reactie
Don Esteban
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2020, 14:37

Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door Don Esteban » 28 dec 2023, 11:27

Sinds jaar en dag runde ik een phpBB familiewebsite op een stukje webspace van een Amerikaans familielid. Dit familielid gaat stoppen met zijn Host dus ik werd gedwongen naar een andere Host uit te zien. Die heb ik inmiddels gevonden en met hulp heb ik inmiddels een nieuwe website met phpBB 3.3.11 op poten gezet. Alles is opnieuw ingericht met forums, fotoalbum enz. Het werkt perfect. Maar.... op de oude site staat content zoals een chatforum met 10 jaar lang chats, mededelingen, foto's enz. die ik eigenlijk ook zou willen overhevelen naar de nieuwe site in een apart forum. Mijn hulp weet niet hoe je moet overhevelen en ik ook niet.
Iemand die hier ervaring mee heeft en/of weet hoe dat moet? Bij voorbaat dank voor een verhelderend antwoord.
Don

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door El torro » 28 dec 2023, 20:10

Ik zou eerder proberen om alles in 1 keer te verhuizen van oud naar nieuw.
Dit zijn de stappen die je moet nemen.
Als je dat niet zit zitten,wil ik best even helpen.

Don Esteban
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2020, 14:37

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door Don Esteban » 01 jan 2024, 11:23

Bedankt voor je reactie Torro. Alles overhevelen daar ben ik inmiddels een beetje te laat mee vrees ik. Het forum draait inmiddels alweer 2 weken en ik wil niet dat oud content in de weg gaat zitten. Het liefste maak ik een map aan waar het oude content in wordt opgeslagen als naslag. Ik stoei nog eens even en als ik er niet uitkom, meld ik me weer.
Don

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 775
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door AarClay » 02 jan 2024, 10:24

Is het misschien een mogelijkheid om je oude content te archiveren? Dus bijv.op een domein zoals https://archief.example.org en deze read-only te maken?

Je kan gewoon alle data uit de FTP overzetten naar de nieuwe host, en via phpMyAdmin de database.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door El torro » 02 jan 2024, 16:31

AarClay schreef:
02 jan 2024, 10:24
Is het misschien een mogelijkheid om je oude content te archiveren? Dus bijv.op een domein zoals https://archief.example.org en deze read-only te maken?

Je kan gewoon alle data uit de FTP overzetten naar de nieuwe host, en via phpMyAdmin de database.
Zo heb ik het ook wel gedaan, je kan het dan bijna naadloos in je nieuwe forum laten versmelten.

Gebruikersavatar
AarClay
Berichten: 775
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:12

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door AarClay » 07 jan 2024, 09:43

Is het nog gelukt @Don Esteban ?

Don Esteban
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2020, 14:37

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door Don Esteban » 16 jan 2024, 10:59

Sorry voor mijn late reactie. Ik ben even uit de roulatie geweest. Ik heb besloten het over een andere boeg te gooien. Nadat (met hulp) de laatste versie van phpBB was geinstalleerd (3.3.11) op de nieuwe host heb ik de site opnieuw opgetuigd en het forum werkt inmiddels uitstekend. Nu nog content overhevelen zou misschien het nieuwe content in de weg kunnen zitten dus ik doe dat niet meer. Aangezien ik de webspace van de oude host nog een poos ter beschikking heb, hevel ik nu van tijd tot tijd losse items over.
Met deze methode heb ik phpBB veel beter leren kennen en dat is me ook wat waard. Hartelijk dank voor de interesse! (ik mis duimpje omhoog in de smileys. :) )

Limoboman
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 feb 2023, 07:39

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door Limoboman » 16 jan 2024, 18:20

👍


Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe verhuis ik content van de ene Host naar de andere?

Bericht door El torro » 17 jan 2024, 17:25

OK, zo kan het natuurlijk ook maar dat is me iets te omslachtig
Alles in 1 keer overzetten is minder omslachtig dan de berichten afzonderlijk overzetten. (Als je dat bedoelt tenminste??)

Plaats reactie