Afpersen / chanteren via phpBB... (ervaring)

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 22 mei 2006, 15:52

Dat kan ook idd. Maar mijn werkwijze klopt wel :)

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 22 mei 2006, 16:45

Het scheelt ook als je de achtergrond van de desbetrefende persoon kent,
In somige gevallen is het niet het geval, en geven somige personen te snel hun wachtwoorden te snel weg.

Kortom, een begin om vertrouwen op te winnen, stuur alleen eerst bestanden.
Of bezoek een installatie forum als je het echt niet snapt :wink:

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 22 mei 2006, 17:00

Maar hij/zij bouwd ook een vertrouwen op. Dus met dat files sturen zal dat persoon ook doen ook. Tot je de gegevens geeft. Heel slim eigenlijk. Maar niet goed...

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 mei 2006, 17:19

als je soms is op phpbb.nl komt, end aar dus beetje zoekt naar zijn geschiedenis, weet je (soms/meestal) al geneog ;)

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 22 mei 2006, 17:39

Meestal wel.maarja. niet iedereen doet dat he.

Bee

Bericht door Bee » 22 mei 2006, 17:46

Ik neem aan dat je hier wat van geleerd hebt, en ik hoop dat andere mensen hier ook wat van kunnen leren.

Ookal kan het bewijs dan duidelijk aanwezig zijn, wij zijn niet verantwoordelijk voor de daden die een lid van phpBB.nl uitvoert buiten deze site om. Wij zijn alleen verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten op dit forum. Priveberichten zou je een grijs gebied kunnen noemen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 mei 2006, 18:04

ik ben gek schreef:Meestal wel.maarja. niet iedereen doet dat he.
Dat moet je dan dus wel doen he :roll:

Stef

Bericht door Stef » 22 mei 2006, 19:40

Zodra het iemand van phpBB.nl betreft dan verzoek ik je vriendelijk om de naam naar mij te PB'en, zodat wij indien nodig toch actie kunnen ondernemen. Er hoeft nu ook niet meer over gespeculeert worden dat wekt alleen maar achterdocht.

mac-rolec
Contacteer:

Bericht door mac-rolec » 22 mei 2006, 21:20

Ik zou het sowieso eerst ook proberen zelf aan te leren. Een forum moet je ook onderhouden en updaten, en later wil je misschien nieuwe dingen proberen. Dat gaat allemaal veel beter als je dat zelf gewoon doet. Hoef je geen gegevens en wachtwoorden te geven aan andere mensen. Daarnaast hoef je voor het installeren van mods ed niet veel kennis van webdesign en programmeren te hebben. Met vallen en opstaan gaat dat prima na een korte tijd.

Het kan natuurlijk wel dat er echt iets geprogrammeerd moet worden en dat je een php kenner nodig hebt, dan is het heel normaal om hier te vragen naar iemand die er goed in is, maar als je alleen iemand vraagt om mods te installeren, dan krijg je ook veel mensen op je af die 'denken' dat ze het kunnen en uiteindelijk je forum verzieken.

Kortom, de meer basic zaken, zoals het installeren van mods en updaten ed moet je echt jezelf aanleren als je een forum wilt runnen vind ik. Voor het wat moeilijkere webdesign en php werk is het wel normaal om mensen te vragen.

Azazel

Bericht door Azazel » 16 jul 2006, 22:44

ik weet onder welk account hij/zij hier op het forum te werk gaat.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 16 jul 2006, 22:48

Azazel schreef:ik weet onder welk account hij/zij hier op het forum te werk gaat.
Dat weten er veel , onder welke naam hij opereert hier op phpBB.nl :wink:

Azazel

Bericht door Azazel » 16 jul 2006, 22:51

ik heb hem/haar zelfs gek gemaakt zodat het me dee blocken :P

Stef

Bericht door Stef » 16 jul 2006, 23:08

Raimon schreef:
Azazel schreef:ik weet onder welk account hij/zij hier op het forum te werk gaat.
Opereerde, meneer is namelijk al enkele maanden gebanned, na een tweede "afpersing"-geval en nog wat ander gedoe. :-)

Pino1990
Contacteer:

Bericht door Pino1990 » 17 jul 2006, 09:14

Heel goed Stef! Ik ken ook een paar mensen hier die de gegevens van website + forum zomaar aan mij gaven voor julp. Nu ben ik te vertrouwen, maar er zijn mensen die er iets anders mee doen. Ik zeg altijd, eerst achtergrondinfo, dan ff checken en dan pas vertrouwen (wat dan ook nog niet helemaal kan hoor... :( )

Nee, jammer genoeg is niet iedereen te vertrouwen, maar ja, een heleboel gelukkig wel :bier:

ownageworld

Bericht door ownageworld » 17 jul 2006, 09:42

Ik heb in het verleden al heel wat FTP en andere passwords gekregen om te helpen... En hetgeen wat ik ALTIJD tegen ze zij als ik mods had geinstalleerd of dingen had verandert, is de passwords veranderen...

Er zijn aantal dingen tegen deze zaken te doen:
Inderdaad eerst controleren wie het is, zonodig persoonlijke informatie opzoeken op het web. Vaak valt het al aan kleine dingen als msn-naam te zien of MSN naam hoe serieus iemand is en of hij te vertrouwen is.
Ook als iemand op bekende phpBB sites actief is, kan je de posts achterhalen en al veel van die persoon opzoeken, anders is google ook een goede bron.
Valt er niks te vinden van die persoon, zou ik het nooit aan durven.

Vaak is het mogelijk een account op zetten in je MyAdmin waarbij je de ander minder permissions geeft... Zo bescherm je jezelf (hetzij beperkt) tegen het overnemen van je site.

Je kan een persoon in AdministratiePaneel ook tijdelijk admin maken, en meteen als hij klaar bent zijn account overzetten naar 'regular user'.

Ik vind het idd wel goed idee misschien een apart onderdeel/pagina te maken waar mensen zich kunnen opgeven als "Modinstaller/ reparateur" etc... en dat mensen ze kort kunnen beoordelen hoe ze het gedaan hebben enz.... Hoeft niet eens zoveel werk te zijn denk ik. Ik zou bijvoorbeeld wel "zin" hebben om af en toe iemand te helpen.
Hierbij is het handig als er een Hoofdmoderator alles goed in de gaten houd, en ook eerst aanmeldingen beoordeeld alvorens iemand daarbij komt te staan....

Trouwens, er kan ook gewoon een Usergroup aangemaakt worden met de naam "Modinstaller/ reparateur" en iemand die dit beheert... in de header zet je een link naar die pagina met die usergroup, of eventueel een ander pagina met ratings erbij, is ook niet moeilijk denk ik...

Nouja, zou het wel een goede uitbreiding vinden! Tevens zou ik het niet erg vinden als sommige mensen er geld voor zouden vragen, als ik weet dat ze te vertrouwen zijn en mijn probleem fiksen!

MVG,

OwnageWorld
Laatst gewijzigd door ownageworld op 17 jul 2006, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino1990
Contacteer:

Bericht door Pino1990 » 17 jul 2006, 09:58

Ik stem mee in het voorstel van ownageworld. Ik zou er zelf persoonlijk geen geld voor vragen. Ik zou mezelf dan meteen aanmelden, ik ben altijd erg serieus met dit sort dingen. Vind ik een fout, dan los ik hem meteen op, je weet zelf toch het beste wat je allemaal hebt gedaan?!

Goed idee, ownageworld! :thumb: :)

dingus

Bericht door dingus » 17 jul 2006, 18:01

Stef schreef:
Raimon schreef:
Opereerde, meneer is namelijk al enkele maanden gebanned, na een tweede "afpersing"-geval en nog wat ander gedoe. :-)
Netjes... :thumb:

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 17 jul 2006, 19:23

Ik vind het idd wel goed idee misschien een apart onderdeel/pagina te maken waar mensen zich kunnen opgeven als "Modinstaller/ reparateur" etc... en dat mensen ze kort kunnen beoordelen hoe ze het gedaan hebben enz.... Hoeft niet eens zoveel werk te zijn denk ik. Ik zou bijvoorbeeld wel "zin" hebben om af en toe iemand te helpen.
Hierbij is het handig als er een Hoofdmoderator alles goed in de gaten houd, en ook eerst aanmeldingen beoordeeld alvorens iemand daarbij komt te staan....

Trouwens, er kan ook gewoon een Usergroup aangemaakt worden met de naam "Modinstaller/ reparateur" en iemand die dit beheert... in de header zet je een link naar die pagina met die usergroup, of eventueel een ander pagina met ratings erbij, is ook niet moeilijk denk ik...

Nouja, zou het wel een goede uitbreiding vinden! Tevens zou ik het niet erg vinden als sommige mensen er geld voor zouden vragen, als ik weet dat ze te vertrouwen zijn en mijn probleem fiksen!

MVG,

OwnageWorld
prachtig idee maar er staat 1 woord verkeerd ; geld . Dan krijg je zometeen 200 nieuwe aanmeldingen voor modinstaller en betalen wil niet iedereen. Daarbij zullen de "goeie" snel veel werk hebben en andere helemaal de kans niet krijgen, ik vermoed dat er genoeg forums bestaan die zulke services aanbieden. Om er maar eentje te noemen waarvan ik lid ben : http://www.phpbbinstallers.com/

verwijs dan ook daarnaar.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 17 jul 2006, 20:09

svennson schreef: lid ben : http://www.phpbbinstallers.com/

verwijs dan ook daarnaar.
Is dit niet een beetje spam in de volksmond? tenminste zo interpeteer ik het .
Als mensen effe google of op phpBB.nl rond snuffelen weten ze het toch ook.

En buiten dat een engelse installatie dienst vindt ik niet echt handig voor nederlandse mensen ;)

Stef

Bericht door Stef » 17 jul 2006, 20:15

Raimon schreef:Is dit niet een beetje spam in de volksmond? tenminste zo interpeteer ik het .
[#] Nee dus, dus wil je niet mee modereren. We lezen bijna alles.

Gesloten