Geen copyright? Geen support!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Zet mij maar op de lijst voor: Eens 110%. En als 'aanschouwer' van deze Topic moet ik er wel even vermelden dat ik dit gedrag een beetje aan de kinderachtige en zinloze kan vind, van beide partijen welteverstaan. Ik ga nu geen schijtsrechter spelen, maar naar mijn mening kun je dit soort ongein beter exters voortzette, op MSN bijvoorbeeld.
Tevens wil ik even vermelden dat ik toch wel en beetje in de argumenten van Richard kan komen. Hij heeft dan niet letterlijk de copyright opgevolgd, maar als ie het net zo veel en net zo goed ergens anders op zn site neerzet, lijkt mij er geen probleem. Om daar nou zo'n ruzie over te maken. Hou met jullie reply's er wel rekening mee dat Richard in z'n eentje tegen is, wat ik al zeer gedurft vind tegen een ovemacht van voorstanders, en als jullie allemaal hem gaan lopen afzeiken, wordt het in de eerste plaats er niet leuker op, en in de 2e plaats, hij voelt zich er vast ook niet jofel over hoor. We zijn allemaal groot en oud genoeg om het een beetje op een normale weg te houden, niet?
Dat is een van de redenen dat ik het nu een beetje voor hem opneem snap je? Want 1 tegen de rest is absoluut niet leuk..
---------------------------
Tevens wil ik even vermelden dat ik toch wel en beetje in de argumenten van Richard kan komen. Hij heeft dan niet letterlijk de copyright opgevolgd, maar als ie het net zo veel en net zo goed ergens anders op zn site neerzet, lijkt mij er geen probleem. Om daar nou zo'n ruzie over te maken. Hou met jullie reply's er wel rekening mee dat Richard in z'n eentje tegen is, wat ik al zeer gedurft vind tegen een ovemacht van voorstanders, en als jullie allemaal hem gaan lopen afzeiken, wordt het in de eerste plaats er niet leuker op, en in de 2e plaats, hij voelt zich er vast ook niet jofel over hoor. We zijn allemaal groot en oud genoeg om het een beetje op een normale weg te houden, niet?
Dat is een van de redenen dat ik het nu een beetje voor hem opneem snap je? Want 1 tegen de rest is absoluut niet leuk..
---------------------------
Wijziging: : K lijk me moeder wel..
Het gaat niet over voor of tegen. Schend je het copyright, dan krijg je van de mensen die vermeldt staan in het 1e bericht geen support.
Volgens de mensen die meedoen aan deze actie dus wel.Born2Kill schreef:Hij heeft dan niet letterlijk de copyright opgevolgd, maar als ie het net zo veel en net zo goed ergens anders op zn site neerzet, lijkt mij er geen probleem.
Kortom, zet je ergens anders op de site een link naar phpbb heb je geen recht op support.
- Members are requested to retain the full copyright as shown on the default subSilver template. If for good reason this message cannot be displayed we request at least the "Powered by phpBB" be retained with phpBB linked to http://www.phpbb.com ... said message should be plainly visible and not hidden in the background colour, etc..
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!
-
- Contacteer:
- WebmasterX
- Contacteer:
Zet mijn naam er maar NIET tussen ..... heel eerlijk gezegd ben ik het voor een groot deel wel met jullie eens maar niet helemaal en ik zal zeggen waarom.
Ten eerste nemen jullie die regels wel heel erg letterlijk lees:
Ten tweede moet je ook principieel zijn dat wanneer iemand support vraagt voor bijv. een mod dat in ieder geval de copyrights van de mod onderaan de pagina staan. Dit gebeurt in 80% van alle gevallen dus ook niet.
Ten derde is het voor een moderator niet te doen om eerst een website te controleren voordat hij of zij daar support op zal leveren. Daarnaast maakt niet iedereen zijn of haar website bekend dus zal dit 'systeem' nooit voor 100% werken.
Voor alle duidelijkheid, wie iets maakt moet daar ook de eer van krijgen dat ben ik met jullie eens maar om hier nu een drempel te gaan plaatsen wat leid tot conflicten en andere domme activiteiten, nee daar ga ik niet in mee. Iedereen is welkom ondanks domme actie's.
WebmasterX
Ten eerste nemen jullie die regels wel heel erg letterlijk lees:
"May be affected" is dus mogelijk dat je geen support krijgt is dus geen absoluut iets.We request you retain the full copyright notice below including the link to http://www.phpbb.com.
This not only gives respect to the large amount of time given freely by the developers
but also helps build interest, traffic and use of phpBB 2.0. If you cannot (for good
reason) retain the full copyright we request you at least leave in place the
Powered by phpBB 2.0.3 line, with phpBB linked to http://www.phpbb.com. If you refuse
to include even this then support on our forums may be affected.
The phpBB Group : 2002
Ten tweede moet je ook principieel zijn dat wanneer iemand support vraagt voor bijv. een mod dat in ieder geval de copyrights van de mod onderaan de pagina staan. Dit gebeurt in 80% van alle gevallen dus ook niet.
Ten derde is het voor een moderator niet te doen om eerst een website te controleren voordat hij of zij daar support op zal leveren. Daarnaast maakt niet iedereen zijn of haar website bekend dus zal dit 'systeem' nooit voor 100% werken.
Voor alle duidelijkheid, wie iets maakt moet daar ook de eer van krijgen dat ben ik met jullie eens maar om hier nu een drempel te gaan plaatsen wat leid tot conflicten en andere domme activiteiten, nee daar ga ik niet in mee. Iedereen is welkom ondanks domme actie's.
WebmasterX
Volgens mij is dat ook niet een vereiste, anders dan waar dat vermeld staat in bijgevoegde readme files.WebmasterX schreef:Ten tweede moet je ook principieel zijn dat wanneer iemand support vraagt voor bijv. een mod dat in ieder geval de copyrights van de mod onderaan de pagina staan. Dit gebeurt in 80% van alle gevallen dus ook niet.
Eens.WebmasterX schreef:Daarnaast maakt niet iedereen zijn of haar website bekend dus zal dit 'systeem' nooit voor 100% werken.
Ik blijf bij het standpunt geen support te verlenen aan mensen die moedwillig het copyright schenden. Jammer dat jij daar niet in mee gaat. Ik neem aan dat je standpunten van psoTFX en AbelaJohnB kent?WebmasterX schreef: Voor alle duidelijkheid, wie iets maakt moet daar ook de eer van krijgen dat ben ik met jullie eens maar om hier nu een drempel te gaan plaatsen wat leid tot conflicten en andere domme activiteiten, nee daar ga ik niet in mee. Iedereen is welkom ondanks domme actie's.
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!
Daar heb je groot gelijk in en dit vraagt om nog meer werk. Templates waaronder je je eigen naam plaatst gaat mij niet aan, maar de copyright van phpBB weghalen.. Dan krijg je van mij geen support als ik erachter kom!Ten derde is het voor een moderator niet te doen om eerst een website te controleren voordat hij of zij daar support op zal leveren. Daarnaast maakt niet iedereen zijn of haar website bekend dus zal dit 'systeem' nooit voor 100% werken.
Het klopt al niet, als je de copyright onderaan de pagina weghaald, maar je vermeld ze wel bij de support en bij partners enz. Is hetzelfde. Kijk maar op phpbb.com daar hebben ze speciaal een afbeelding gemaakt voor zulke doeleinden!
Bezoek ook ns mn site:
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org
Laturzzz,
Duvelske
http://www.partyfreakers.nl of mn premodded site: http://www.vitrax.org
Laturzzz,
Duvelske
- WebSiteNet
- Contacteer:
ok, interessante discussie.
Ik ben het in deze topic VOLLEDIG met headout eens. die copyright moet je laten staan. en dan in iedergeval de link. WAT DAN OOK.
"ik zet hem alleen op de index" of " ik zet hem op een heel andere plaats" kan ik begrijpen. Ik heb ook wel eens dit soort gevoelens. Maar het mag gewoon niet.
Eerst: kijk allen eens naar http://www.phpbb.com/downloads.php en zie dit:
arno
Ik ben het in deze topic VOLLEDIG met headout eens. die copyright moet je laten staan. en dan in iedergeval de link. WAT DAN OOK.
"ik zet hem alleen op de index" of " ik zet hem op een heel andere plaats" kan ik begrijpen. Ik heb ook wel eens dit soort gevoelens. Maar het mag gewoon niet.
Eerst: kijk allen eens naar http://www.phpbb.com/downloads.php en zie dit:
En daar onder staat een link naar de licensie. en daar onder de download links. dat betekent dat je verplicht bent om het te lezen en als je phpbb download moet je je er ook aan houden. Dat is de wet. Lees dat stuk eens goed door. er staat in dat je de copyrights niet mag verwijderen als dat door de makers vast gesteld is. en daar komt weer dat stuk bij kijken:phpBB is released free of charge. However, you must read and fully understand the license agreement before you download and use the software.
Tegenstribbelen heeft geen zin. je overtreed de wet!FlorisD schreef:Er staat:
Members are requested to retain the full copyright as shown on the default subSilver template. If for good reason this message cannot be displayed we request at least the "Powered by phpBB" be retained with phpBB linked to http://www.phpbb.com ... said message should be plainly visible and not hidden in the background colour, etc..
Dat betekent:
Je wordt gevraagd de complete copyright zoals in de subSilver template te laten staan. Als je dit om een goede reden niet kan doen wordt je gevraagd om in ieder geval "powered by phpBB" te laten staan met phpBB gelinkt naar http://www.phpbb.com. De copyright mag niet worden verborgen in de achtergrondkleur.
Dit betekent dat deze onderaan de pagina MOET staan en niet ergens anders en goed zichtbaar moet zijn.
arno
Ik ben het eens met webdev, maar wil nog wat toevoegen, ik vind dat je puur uit respect voor de makers van phpBB dat ze deze ZEER PROFFESIONELE forum software gratis "weggeven", gewoon het copyright moet laten staan... uit pure respect dus en als een soort bedankje....webdev schreef: Tegenstribbelen heeft geen zin. je overtreed de wet!
DIT IS HET MINSTE WAT JE KUNT DOEN!
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
ik ben zoals de meesten weten mod op phpbb-nl.com, enja, zodra ik iemand support zie vragen die de copyright niet op zn forum heeft staan, gaat het topic per direct op slot. ik deel wat dat betreft dus de mening van de meeste mensen hier.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Ik geloof dat mijn mening over het algemeen bekend is hierin, het weghalen van de copyright gebeurd niet perongeluk, er staat zelfs een stuk bij dat je niet op de site ziet maar wel je eraan herinnerd, dus als je de copyright weghaald weet je heel goed wat je doet!!!
Na mijn mening kies je er ook voor om dan alles te kunnen zonder de support want je geeft aan min of meer dat je alles zelf hebt gescript en naar mijn mening volg ik het voorbeld dan van budweiser, slot en geen support!!!!!
Verder is het ook bekend dat ik erg gevat ben op phpBB forums die als paddstoelen uit de grond schieten soms die zelf een support beginnen voor phpBB, als je dit meent te kunnen is het mij allemaal goed maar kom niet de andere forums lastig vallen met de vragen en ga zelf op je site lopen te pronken met de credits kijk eens wat ik goed ben!!!
Nog een groot punt van mijn ergernis is dat er ook mensen zijn die menen dat als ze een button of de logo veranderen ook de stijl zelf hebben ontwikkeld, hier gaat voor mij hetzelfde verhaal op als de rest geen support van mij uit, en op slot!!!
Helaas zit ik met het euvel voor vele van jullie dat ik bijna 500 phpBB sites ken mod creators style makers enzovoorts, zo gauw dat ik dingen herken en zie dat er dingen niet kloppen of er wrdt geclaimed dat iets niet klopt zal ik dat niet onder doeken of zo verstoppen maar zal het gewoon openbaar maken.
Wil je MODS te download zetten, geld er ook een regel, vraag de auteur voor toestemming en verzorg zelf je support ervan, zorg ervoor dat je de laatste versies hebt en geef altijd duidelijk te kennen waar de originele auteur zich bevind!!!
Dit verhaal geld ook voor templates en andere dingen, ik ben wat uitgebreid erop ingegaan maar ik heb er mijn redenen voor, ik ben zelf ook een beginnend dan wel MOD schrijver, in een MOD gaan heel wat uren zitten in de ontwikkeling ervan, de uren die in de support gaan tel ik niet eens maar met mijn eigen MOD ben ik bijna een half jaar bezig geweest gemiddeld 4 uur per dag, dus tel uit je winst, als er mensen zijn die je werk afpakken en gaan struinen ermee met halve of incomplete support krijg je ergernis naar dat sooort mensen!!!
Mensen komen eens uit op phpbb.com en zien dan de MOD staan en zien vaak dan dat er 4 of meer andere versies zijn, dat is nu de ergernis die andere krijgen en de MOD auteur, alleen de MOD auteur krijgt niet de credits die die verdient, vaak is het z dat de auteur eerder halve MODS krijgt voorgeschoteld, outdated, (buiten de laatste release om dus) en de mensen gaan zich ergeren eraan dat ze niet hun antwoorden krijgen die ze willen en met een half werkende MOD of site zitten, tot zover wil ik mijn mening geven over copyrights en zo verder, misschien begrijpen jullie nu waarom ik zo fel ben op dat stuk en waarom ik soms zo uit kan vallen tegenover bepaald soort ondersteuningssites!!!
Grtz Carlo
Na mijn mening kies je er ook voor om dan alles te kunnen zonder de support want je geeft aan min of meer dat je alles zelf hebt gescript en naar mijn mening volg ik het voorbeld dan van budweiser, slot en geen support!!!!!
Verder is het ook bekend dat ik erg gevat ben op phpBB forums die als paddstoelen uit de grond schieten soms die zelf een support beginnen voor phpBB, als je dit meent te kunnen is het mij allemaal goed maar kom niet de andere forums lastig vallen met de vragen en ga zelf op je site lopen te pronken met de credits kijk eens wat ik goed ben!!!
Nog een groot punt van mijn ergernis is dat er ook mensen zijn die menen dat als ze een button of de logo veranderen ook de stijl zelf hebben ontwikkeld, hier gaat voor mij hetzelfde verhaal op als de rest geen support van mij uit, en op slot!!!
Helaas zit ik met het euvel voor vele van jullie dat ik bijna 500 phpBB sites ken mod creators style makers enzovoorts, zo gauw dat ik dingen herken en zie dat er dingen niet kloppen of er wrdt geclaimed dat iets niet klopt zal ik dat niet onder doeken of zo verstoppen maar zal het gewoon openbaar maken.
Wil je MODS te download zetten, geld er ook een regel, vraag de auteur voor toestemming en verzorg zelf je support ervan, zorg ervoor dat je de laatste versies hebt en geef altijd duidelijk te kennen waar de originele auteur zich bevind!!!
Dit verhaal geld ook voor templates en andere dingen, ik ben wat uitgebreid erop ingegaan maar ik heb er mijn redenen voor, ik ben zelf ook een beginnend dan wel MOD schrijver, in een MOD gaan heel wat uren zitten in de ontwikkeling ervan, de uren die in de support gaan tel ik niet eens maar met mijn eigen MOD ben ik bijna een half jaar bezig geweest gemiddeld 4 uur per dag, dus tel uit je winst, als er mensen zijn die je werk afpakken en gaan struinen ermee met halve of incomplete support krijg je ergernis naar dat sooort mensen!!!
Mensen komen eens uit op phpbb.com en zien dan de MOD staan en zien vaak dan dat er 4 of meer andere versies zijn, dat is nu de ergernis die andere krijgen en de MOD auteur, alleen de MOD auteur krijgt niet de credits die die verdient, vaak is het z dat de auteur eerder halve MODS krijgt voorgeschoteld, outdated, (buiten de laatste release om dus) en de mensen gaan zich ergeren eraan dat ze niet hun antwoorden krijgen die ze willen en met een half werkende MOD of site zitten, tot zover wil ik mijn mening geven over copyrights en zo verder, misschien begrijpen jullie nu waarom ik zo fel ben op dat stuk en waarom ik soms zo uit kan vallen tegenover bepaald soort ondersteuningssites!!!
Grtz Carlo
ik ben het me DeMolT en Headout kompleet eens het enige wat je hoeft te doen voor zo'n forum is onderaan ff een klein © te laten staan met een klein beetje tekst kom op mensen zon ©'tje verpest heus je site niet heb toch respectDeMolT schreef:kheb scheid aan de wet ik doe et uit respect voor de makers

en degen die het er mee eens zijn geven dan toch gewoon geen antwoordt meer op vragen van mensen die de copyright hebben weggehaald

kortom toon gewoon is een beetje RESPECT voor de medemens in dit geval voor de makers van het phpbb forum