Wat is beter

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Mastereos
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:20

Wat is beter

Bericht door Mastereos » 19 nov 2007, 23:26

  • Adres van je forum: http:// NOG NIET ONLINE
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.22

    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Wat is het probleem?
..


Heb me site nog niet geinstalleerd op een php versie zeg maar. Maar is het beter versie 2 te nemen of 3?


Beredeneer waarom je 1 van die 2 hebt geantwoord. Dus waarom 2 of 3?!

Aquarezz
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 nov 2007, 13:48

Re: Wat is beter

Bericht door Aquarezz » 20 nov 2007, 13:01

Ik zou 2 nemen, waarom:
Het is simpeler voor een beginner, gaat sneller als je een tragere host hebt doordat het minder uitgebreid is.
Ik zou geen 3 nemen, waarom:
Het gaat iets trager op een trage host, het is redelijk ingewikkeld, en het is nog altijd niet klaar...
Je kan het al gebruiken, maar sommige dingen zijn nog niet in orde dusja

Grtz

Mastereos
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:20

Re: Wat is beter

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 13:51

Niet aan gedacht, je hebt helemaal gelijk... Bedankt...

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Wat is beter

Bericht door Raimon » 20 nov 2007, 15:18

Aquarezz schreef:Ik zou 2 nemen, waarom:
Het is simpeler voor een beginner, gaat sneller als je een tragere host hebt doordat het minder uitgebreid is.
Ik zou geen 3 nemen, waarom:
Het gaat iets trager op een trage host, het is redelijk ingewikkeld, en het is nog altijd niet klaar...
Je kan het al gebruiken, maar sommige dingen zijn nog niet in orde dusja

Grtz
Das onzin phpBB2 kan ook traag gaan op een trage host :roll:
Als een server goed geconfiguurd is kan die het makkelijk aan, en de meeste gratis hosts zijn toch altijd bagger.
Een betaald domein kost maar paar euries of helemaal niks 8-)
Maar goed phpBB3 biedt meer functies, je moet er natuurlijk wel eventjes rustig voor gaan zitten, want het is idd wat uitgebreider maar de functies die je ervoor terug krijgt is gewoon fantastisch.
Even als de stijl(len) die zijn heel makkelijk aan te passen , zelfd met de editor die in het acp zit.

Maar je moet gewoon wat vergelijkingen naast elkaar zetten -> http://www.phpbb.com/about/features/ of het je waard is.
Iemand anders kan het niet beslissen voor je dat zal je toch zelf moeten doen namelijk ;)

Mastereos
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:20

Re: Wat is beter

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 15:30

Wooooow, phpBB3 bied wel VEEL meer voordelen. Dus ik denk dat me keuze wel gemaakt is.



Maar ik heb net de test forum in phpBB3 gezien en vind hem een beetje teveel vista styles hebben. Kan ik het zo instellen dat het wat meer windows98 looks heeft. Dus van die envoudige frames enzo... :oops:

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Wat is beter

Bericht door Stef » 20 nov 2007, 16:16

Er is de mogelijk om voor subSilver2 te kiezen bij phpBB3. Mocht je nog specifieke vragen hebben moet je even een onderwerp openen in 3.0 Support. Dankjewel!

Aquarezz
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 nov 2007, 13:48

Re: Wat is beter

Bericht door Aquarezz » 20 nov 2007, 17:43

Raimon, dat is wel waar, maar als je je profiel wilt veranderen bij phpBB2 moet je 1 pagina laden, en als je smallband hebt is dat al zeer lang, maar bij phpBB3 moet ik soms wel kwartiertje wachten tegen dat ik alles heb, omdat ik nog niet alles weet staan, en omdat het trager gaat hé met smallband
Maarja BOT en ik zal later ook naar phpBB3 gaan, als het uit is dan wel :P

Mastereos
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:20

Re: Wat is beter

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 17:47

Aquarezz schreef:Raimon, dat is wel waar, maar als je je profiel wilt veranderen bij phpBB2 moet je 1 pagina laden, en als je smallband hebt is dat al zeer lang, maar bij phpBB3 moet ik soms wel kwartiertje wachten tegen dat ik alles heb, omdat ik nog niet alles weet staan, en omdat het trager gaat hé met smallband
Maarja BOT en ik zal later ook naar phpBB3 gaan, als het uit is dan wel :P

Oftewel het is te ingewikkeld voor een groentje qua computers als het gaat om phpBB3?

Aquarezz
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 nov 2007, 13:48

Re: Wat is beter

Bericht door Aquarezz » 20 nov 2007, 19:39

Mastereos schreef:
Aquarezz schreef:Raimon, dat is wel waar, maar als je je profiel wilt veranderen bij phpBB2 moet je 1 pagina laden, en als je smallband hebt is dat al zeer lang, maar bij phpBB3 moet ik soms wel kwartiertje wachten tegen dat ik alles heb, omdat ik nog niet alles weet staan, en omdat het trager gaat hé met smallband
Maarja BOT en ik zal later ook naar phpBB3 gaan, als het uit is dan wel :P



Oftewel het is te ingewikkeld voor een groentje qua computers als het gaat om phpBB3?
OMG wat zeg jij nu :)
Ik ken redelijk veel hoor van phpBB ;)
Dusja...
Het is gewoon zo doordat er zoveel meer functies zijn dat het trager gaat om iets te hebben :|
Voor je sig moet je nu al 3 pagina's openen ofzo tegen dat je er bent, en ik kan je verzekeren dat dat in belgie echt *beep* is hoor met smallband ;)
And remember: Nobody calls me a green one ;)

Edit:
Meneer noemt me een groentje xD
Mastereos schreef:Als ik het dan goed begrijp, krijg je na de versmalling van je forum een witte achtergrond. Hoe kun je die opvullen met een achtergrond naar wens?



Foto uploaden in je database, maar welke script dan.. :?

Mastereos
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:20

Re: Wat is beter

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 19:48

Aquarezz schreef:
Mastereos schreef:
Aquarezz schreef:Raimon, dat is wel waar, maar als je je profiel wilt veranderen bij phpBB2 moet je 1 pagina laden, en als je smallband hebt is dat al zeer lang, maar bij phpBB3 moet ik soms wel kwartiertje wachten tegen dat ik alles heb, omdat ik nog niet alles weet staan, en omdat het trager gaat hé met smallband
Maarja BOT en ik zal later ook naar phpBB3 gaan, als het uit is dan wel :P



Oftewel het is te ingewikkeld voor een groentje qua computers als het gaat om phpBB3?
OMG wat zeg jij nu :)
Ik ken redelijk veel hoor van phpBB ;)
Dusja...
Het is gewoon zo doordat er zoveel meer functies zijn dat het trager gaat om iets te hebben :|
Voor je sig moet je nu al 3 pagina's openen ofzo tegen dat je er bent, en ik kan je verzekeren dat dat in belgie echt *beep* is hoor met smallband ;)
And remember: Nobody calls me a green one ;)

Edit:
Meneer noemt me een groentje xD
Mastereos schreef:Als ik het dan goed begrijp, krijg je na de versmalling van je forum een witte achtergrond. Hoe kun je die opvullen met een achtergrond naar wens?



Foto uploaden in je database, maar welke script dan.. :?


Ik noem je geen groentje...



ik zeg: degene die niet veel van computers afweten (groentjes). Is dit te ingewikkeld. Ik beledig je niet, misschien weet je wel meer dan ik...:D

Aquarezz
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 nov 2007, 13:48

Re: Wat is beter

Bericht door Aquarezz » 20 nov 2007, 21:57

In orde, vergeten en vergeven.
Back on topic nu ;)
Ik denk dat je wel een antwoord hebt zeker?

Mastereos
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:20

Re: Wat is beter

Bericht door Mastereos » 20 nov 2007, 22:36

Zo is dat, dank je wel man...;)




Ik zit nog echt te twijfelen tussen phpBB3 en 2...


Maar denk toch voor 3 te gaan, maar als ik dan ergens niet mee uitkom. Kan ik jou hulp dan inschakelen..?

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat is beter

Bericht door Pascal » 21 nov 2007, 13:46

alleen bij phpbb3 (gebruik ik zelf ook) moet je soms er wakker zijn bij het updaten,

persoonlijk vind ik 3 beter dan 2, (mooier, uitgebreider enzo)
alles is makkelijk, bij 2 moest ik nog wat puzzellen, nu met veel meer opties, vind ik dat puzzellen een stuk makkeljker!

ik raad 3 aan, maar als je vaak geen koffie hebt, (om op te daten) hmm.
je kunt ook eerst 2 instaleren, en later 3 erop gooien.
Verplaatst van 2.0 Support
- Derky
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gesloten