[KIJK] phpGB forum

Bezig met een stijl voor je website? Of voor heel de community? Laat hem ons zien.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Donny_nl
Contacteer:

phpGB forum

Bericht door Donny_nl » 03 mei 2004, 15:23

Ik heb getwijfeld of ik m'n nieuwe forum hier zou posten omdat ie misschien te standaard is qua uiterlijk, maar omdat de scripting dusdanig aangepast is denk ik dat het toch wel mag.

I.t.t. de meeste websites is de rest van de website niet om het forum heen gemaakt met dezelfde scripting, maar is de scripting van het forum aangepast aan de rest van de website. Ik heb zelfs een andere Template parser gebruikt om het zaakje in dezelfde stijl te krijgen. Ook de CSS is geheel aangepast, voornamelijk is er CSS toegevoegd om alles (gedeeltelijk) hetzelfde eruit te laten zien. (rechtermuisknop -> view source). Vandaar ook de gedeelde Copyright onderaan het forum.

Alle Templates zijn nu aangepast (als het goed is) en daar ben ik aardig wat uren mee bezig geweest.
De bedoeling is dat het net als de rest van de website strak is zonder te veel poespas.
Ik ben op dit moment bezig met het vervangen van de subSilver Images die er nog bij zitten, maar m'n photoshop is vastgelopen dus dat komt in de loop van de week wel.

Mods:

Ik ben van plan om er een aantal mods in te zetten, maar heb nog niet van alle modbedenkers toestemming gekregen.....dus nog even wachten...

Nou, hier is ie dan: LINK

@mods:
Als jullie vinden dat ie qua uiterlijk te veel subSilver is -> slotje
Laatst gewijzigd door Donny_nl op 03 mei 2004, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 03 mei 2004, 15:41

Heel erg leuke style, alleen zit je nu te smeken om een slotje terwijl je style helemaal niet op subSilver lijkt. :wink:

Maar als je hem wilt releasen heb je wel toestemming nodig van de auteurs!

RobinTown
Contacteer:

Bericht door RobinTown » 03 mei 2004, 16:11

nogal, eummmm, leeg

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 03 mei 2004, 16:23

WebSiteNet schreef:Maar als je hem wilt releasen heb je wel toestemming nodig van de auteurs!
Wat bedoel je daar precies mee?
Robinforum schreef:nogal, eummmm, leeg
De website is nog niet 'gerealeast', aangezien nog niet alles af is. Het forum is qua lay-out wel af, op de images na.
Als alles mee zit bieden we phpGB over een kleine 2 weken aan en dan is het forum dus ook open.
SQL leren?

WebSiteNet
Contacteer:

Re: phpGB forum

Bericht door WebSiteNet » 03 mei 2004, 17:43

donny_nl schreef:
WebSiteNet schreef:Maar als je hem wilt releasen heb je wel toestemming nodig van de auteurs!
Wat bedoel je daar precies mee?
|
|
\/
donny_nl schreef:De website is nog niet 'gerealeast', aangezien nog niet alles af is.
donny_nl schreef:Mods:

Ik ben van plan om er een aantal mods in te zetten, maar heb nog niet van alle modbedenkers toestemming gekregen.....dus nog even wachten...

Erulezz

Bericht door Erulezz » 03 mei 2004, 19:09

Ik vind de style echt mooi :)

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 04 mei 2004, 23:59

nou bedankt :D
Ben de images nu langzaam aan het vervangen, maar ben daar niet zo'n ster mee.... 8)
SQL leren?

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 05 mei 2004, 08:18

Tipje: bekijk je template eens in een andere browser dan IE.

Ik gebruik hier Firefox en dan ziet je forum er niet écht uit. (Alhoewel ik je style wel gelukt vindt, nu nog ff de html schoonheidsfoutjes eruit ;))

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 05 mei 2004, 11:23

headout schreef:Tipje: bekijk je template eens in een andere browser dan IE.

Ik gebruik hier Firefox en dan ziet je forum er niet écht uit. (Alhoewel ik je style wel gelukt vindt, nu nog ff de html schoonheidsfoutjes eruit ;))
Er zitten geen HTML schoonheidsfoutjes in, alle pagina's inclusief de index van het forum zijn W3C HMTL 4.01 Validated en zouden dus op alle browsers moeten werken. Ik werk ook uitsluitend met GIF, PNG en JPG images omdat alle browsers die zouden moeten ondersteunen....

Maar ik wil wel heel graag een screenshot van je zien als je het niet teveel moeite vind, zodat we e.e.a. aan de lay-out compatible kunnen maken...als dat nog gaat.

Tot nu toe draait ie prima in MSIE, Netscape, Mozilla en Opera.... (de laatste 2 heb ik zelf niet, maar mensen die zeggen dat ze die browsers hebben, hebben geen problemen ondervonden).
SQL leren?

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 05 mei 2004, 11:46

donny_nl schreef:Maar ik wil wel heel graag een screenshot van je zien als je het niet teveel moeite vind, zodat we e.e.a. aan de lay-out compatible kunnen maken...als dat nog gaat.
Screenshot zal ik even maken, ik zie al een klein beetje wat het probleem lijkt te zijn: niet alle plaatjes worden geladen (ook in IE). Tevens laadt het forum erg traag.

//edit: screenshots http://www.phpbbhost.nl/phpgb

//edit2: ie vertoont ook dit soort fouten (plaatjes niet geheel geladen)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 mei 2004, 11:52

eeuhm.....

Code: Selecteer alles

Parse error: parse error in /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/language/lang_dutch/lang_main.php on line 383
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/language/lang_dutch/lang_main.php:383) in /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/includes/page_header.php on line 474
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/language/lang_dutch/lang_main.php:383) in /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/includes/page_header.php on line 476
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/language/lang_dutch/lang_main.php:383) in /home/phpgbnet/public_html/phpBB2/includes/page_header.php on line 477

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 05 mei 2004, 11:55

WebSiteNet schreef:eeuhm.....
Volgens mij was hij even bezig ;)

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 05 mei 2004, 11:59

klopt :d
Gender mod even toevoegen....

//Edit

Ik heb nu alle lay-out images die geladen moeten worden in een extern stylesheet gezet zodat de browser ze feitelijk maar 1 keer in hoeft te lezen en daarna in de cache zet... Dat scheelt alweer een hoop laadtijd en kans op laadfouten.
SQL leren?

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 07 mei 2004, 23:52

Forum en Website zijn beiden online!

Commentaar is en blijft welkom! :thumb:
SQL leren?

Luuk

Bericht door Luuk » 08 mei 2004, 11:06

op je forum vindt ik de balken met de categorie en die erboven samen niet mooi. misschien kun je een van de twee een andere kleur/plaatje geven of het zo doen zoals ik het ook heb gedaan, de 2 in elkaar verwerken.
Afbeelding

christel
Contacteer:

Bericht door christel » 08 mei 2004, 11:35

Ik vind het er goed uitzien!

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 08 mei 2004, 15:28

Luuk schreef:op je forum vindt ik de balken met de categorie en die erboven samen niet mooi. misschien kun je een van de twee een andere kleur/plaatje geven of het zo doen zoals ik het ook heb gedaan, de 2 in elkaar verwerken.
Ik heb nu alle knoppen veranderd naar de standaard knoppen, en de Registreer link een beetje aangepast zodat je nu wordt verwelkomd als je ingelogd bent. Dat was aanvankelijk al de bedoeling, maar ik zat nog te *beep* met de cellen. Heb nu het script aangepast ipv de template.

@Christel
Dankje :thumb:
SQL leren?

Luuk

Bericht door Luuk » 08 mei 2004, 16:05

ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, ik bedoel in plaats van dit:
Afbeelding
dit:
Afbeelding

maar hij is mooi gemaakt hoor! :thumb:
Afbeelding