portal
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
portal
Ik zou graag binnenkort een portal bouwen, zodat mijn site wat meer te bieden heeft als een forum alleen. Ik ben nu aan het overwegen welk systeem ik hiervoor zou gebruiken. Kan iemand mij vertellen welk de voor-/nadelen zijn van:
*phpnuke
*mx-system
*ez-portal
*... een andere die ik niet ken?
Mijn voorwaarden zijn dat het niet te moeillijk te installeren is, dat het in het Nederlands beschikbaar is, kalender, chat, album,...
mvg,
ole
*phpnuke
*mx-system
*ez-portal
*... een andere die ik niet ken?
Mijn voorwaarden zijn dat het niet te moeillijk te installeren is, dat het in het Nederlands beschikbaar is, kalender, chat, album,...
mvg,
ole
Ez-portal installed snel en gemakkelijk maar je moet alles handmatig aanpassen..
Nuke bevat daarentegen heel veel uitbreiding opties die veel gemakkelijker werken als Ez..
En MX -system schijnt niet echt veel soeps aan te bieden.. ( ken het zelf neit )
Ook een andere is Griffin CSM.. wordt ook gebruikt op http://www.insidegamer.nl .. heb helaas de dload spot nog niet gevonden want wil het zelf ook graag..
Nuke bevat daarentegen heel veel uitbreiding opties die veel gemakkelijker werken als Ez..
En MX -system schijnt niet echt veel soeps aan te bieden.. ( ken het zelf neit )
Ook een andere is Griffin CSM.. wordt ook gebruikt op http://www.insidegamer.nl .. heb helaas de dload spot nog niet gevonden want wil het zelf ook graag..
[+] Isento at DeviantArt
Mwao.. ligt eraan wat je weet enzo.. de modules bij ez moet je steeds open maken en dan iets toevoegen in een .php of een .tpl ..
Bij Nuke moet je ze grotendeels gewoon uppen en via admin installen..
Bij Nuke moet je ze grotendeels gewoon uppen en via admin installen..
[+] Isento at DeviantArt
Sorry mijn fout.. MX-System lijkt mij zo'n beetje hetzelfde.. heb het zelf nooit gebruikt maar de look en de modules werken hetzelfde zo te zien..
[+] Isento at DeviantArt
mx system is op zich wel leuk, maar wel enorm uitgebreid, en niet supermakkelijk.
ez portal is wel erg eenvoudig te doen en dat is dan ook de gene waarvan ik je kan aanraden om het te installeren. Een hoop mods van smartor (De maker van ez portal) bevatten ook duidelijke aanwijzingen van hoe je mods eventueel ook kan intergreren in de portal... ook bevat de portal zelf nog een readme met een uitleg over het toevoegen van dingen.
ez portal is wel erg eenvoudig te doen en dat is dan ook de gene waarvan ik je kan aanraden om het te installeren. Een hoop mods van smartor (De maker van ez portal) bevatten ook duidelijke aanwijzingen van hoe je mods eventueel ook kan intergreren in de portal... ook bevat de portal zelf nog een readme met een uitleg over het toevoegen van dingen.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !