[split] De zin van het leven..?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Stef

Bericht door Stef » 24 aug 2006, 16:09

redhair schreef:Ik vind het eigenlijk wel leuk dat er op bepaalde vragen geen antwoord mogelijk is. Dat inspireert de geest om het zelf invulling te geven. Of leer je te accepteren dat bepaalde dingen nou eenmaal boven ons verstand gaan. Daardoor blijven er ook dingen over als verrasing en creativiteit. Als alles vast ligt is het denk ik een saaie boel.
Maar als het leven dan niet zinloos is, dan moet er dus een doel zijn van dit leven, is het dan niet veel handiger dat we dit weten. Zodat we ons minder bezig houden met wie het machtigste is in de wereld.

redhair
Contacteer:

Bericht door redhair » 24 aug 2006, 16:13

Stef schreef:Maar als het leven dan niet zinloos is, dan moet er dus een doel zijn van dit leven, is het dan niet veel handiger dat we dit weten. Zodat we ons minder bezig houden met wie het machtigste is in de wereld.
Hola.. Ik heb niet gezegd dat het leven zinloos danwel zinvol is.

Stef

Bericht door Stef » 24 aug 2006, 16:14

Nee, dat bedoelde ik ook niet, het was meer om er verder op door te gaan.

Alsin.. "dus stel het leven is zinloos".

redhair
Contacteer:

Bericht door redhair » 24 aug 2006, 16:19

Oh op die manier..

Sja als het leven zinloos blijkt te zijn, dan kan ik tig dingen verzinnen die dat tegenspreken. Maar da's dan een persoonlijke invulling.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 24 aug 2006, 16:48

Stel nouw dat we het doel weten. dan kunnen we gefrustreerd zijn omdat we of ze niet kunnen bereiken, of eens we ze bereikt hebben zitten kaarten ?

Het leukste aan iets krijgen is het moment dat je het nog niet hebt. Maar voor een doel gaat die stelling niet op. Ik denk dat het doel van het leven, het leven zelf is. Wat dat dan inhoud voor iedereen zelf.

Plaats reactie