Examens!!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
lol een jaar over een examen doen. Lekkere opvatting
:D

Really, I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect - Linus Torvalds
Greetz, Marco
Greetz, Marco
Je bedoeltLTE schreef:wij kregen SOLCALTOA om het te onthouden, maar dat deel vind ik juist niet moeilijk
Sos = Overstaand delen door Schuin
Cas = Aanliggend delen door Schuin
Tao = Aanliggend delen door Overstand
Dat vind ik juist 1 van makkelijke dingen

Ten minste ik doe het zo

Maarjah, Wens iedereen veel suc6 :thumb:
Alvast bedankt,
Voor de info iedereen!
Voor de info iedereen!
Nee, ze willen het stelsel zo veranderen, dat er in een jaar meerdere periodes zijn waarin je een vak kan afsluiten. Dus als je met de kerst Wa1,2 wil afsluiten, dan zou dat in de toekomst mogelijk moeten worden.Marconius schreef:lol een jaar over een examen doen. Lekkere opvatting:D
Maar ja, dat is pas in de zesde, en ik zit pas in de vierde...
... Maar ik modereer (nog) niet.
mmm
waneer spreken nederlanders over examens , ik, heb ze vanaf 12 jaar ben, nu 17
Uitleg over het Nederlands schoolsysteem.
Van groep 1 t/m 8 zit je op de basisschool. Aan het eind van groep acht (februari/maart) hebben veel scholen de CITO Toets. Deze bepaalt naar welke vervolgopleiding je gaat. Daar heb je in hoofdlijnen drie soorten van.
- VMBO
- HAVO
- VWO
VMBO is de "laagste" van deze drie, en duurt vier jaar, en kan afhankelijk van het type VMBO wat je doet, heel practisch of theoretisch zijn.
HAVO zit in het midden, en duurt vijf jaar, en heeft (bij ons op school dan), in de vierde klas 4x schoolexamens (ptaweek bij anderen), en 3x in de vijfde, plus de Centrale Examens (eindexamen)
bij VWO is het ongeveer hetzelfde, met het verschil dat die opleiding zes jaar duurt, en ook daar heb je bij mij op school vanaf de vierde schoolexamens, en de Centrale Examens zijn dus in de zesde.
Sommige scholen willen de afstand tussen de schoolexamens overbruggen (gemiddeld 9 weken) door Bonustoetsen te geven. Als je een cijfer boven de 5,5 haalt bij die toets, krijg je extra punten op je schoolexamens. Dat werkt volgens dit schema:
5,5 - 6,4 => +0,6
6,5 - 7,4 => +0,7
7,5 - 8,4 => +0,8
8,5 - 9,4 => +0,9
9,5 - 10 => +1,0
Dus eigenlijk kan je zeggen dat ik ook constant examens heb, alleen dan schoolexamens. En alles wat je daar haalt, wordt constant meegesleept op een rapport, en bepaalt of je toegang hebt tot de Centrale Examens. Dat rapport is daarom ook al snel drie velletjes lang. Andere dingen die dit bepalen zijn: Handelingsdelen (moeten allemaal minstens V zijn) en het Profielwerkstuk (moet minstens een V zijn) Daarnaast zak je ook als je Leesdossier voor Letterkunde niet correct is.
Van groep 1 t/m 8 zit je op de basisschool. Aan het eind van groep acht (februari/maart) hebben veel scholen de CITO Toets. Deze bepaalt naar welke vervolgopleiding je gaat. Daar heb je in hoofdlijnen drie soorten van.
- VMBO
- HAVO
- VWO
VMBO is de "laagste" van deze drie, en duurt vier jaar, en kan afhankelijk van het type VMBO wat je doet, heel practisch of theoretisch zijn.
HAVO zit in het midden, en duurt vijf jaar, en heeft (bij ons op school dan), in de vierde klas 4x schoolexamens (ptaweek bij anderen), en 3x in de vijfde, plus de Centrale Examens (eindexamen)
bij VWO is het ongeveer hetzelfde, met het verschil dat die opleiding zes jaar duurt, en ook daar heb je bij mij op school vanaf de vierde schoolexamens, en de Centrale Examens zijn dus in de zesde.
Sommige scholen willen de afstand tussen de schoolexamens overbruggen (gemiddeld 9 weken) door Bonustoetsen te geven. Als je een cijfer boven de 5,5 haalt bij die toets, krijg je extra punten op je schoolexamens. Dat werkt volgens dit schema:
5,5 - 6,4 => +0,6
6,5 - 7,4 => +0,7
7,5 - 8,4 => +0,8
8,5 - 9,4 => +0,9
9,5 - 10 => +1,0
Dus eigenlijk kan je zeggen dat ik ook constant examens heb, alleen dan schoolexamens. En alles wat je daar haalt, wordt constant meegesleept op een rapport, en bepaalt of je toegang hebt tot de Centrale Examens. Dat rapport is daarom ook al snel drie velletjes lang. Andere dingen die dit bepalen zijn: Handelingsdelen (moeten allemaal minstens V zijn) en het Profielwerkstuk (moet minstens een V zijn) Daarnaast zak je ook als je Leesdossier voor Letterkunde niet correct is.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
- Contacteer: