[PHP/SQL] Witregel toevoegen?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
- Contacteer:
[PHP/SQL] Witregel toevoegen?
Ik heb sindskort mijn eigen nieuwssysteem, maar ik heb een probleem. Bij het toevoegen van een nieuwsbericht druk ik twee keer op ENTER om een witregel in te voegen. Wanneer ik het bericht bekijk, dan zie ik dat er geen witregel staat, maar de tekst staat gewoon achter elkaar. Om toch een witregel te maken, moet ik <P> invoeren. Dit vind ik zelf zeer onhandig. Zijn er daarom toch manieren om een witregel toe te voegen aan een nieuwsbericht. Overigens heb ik het probleem ook met een 1x een ENTER (<BR>)
-
- Contacteer:
Re: [PHP/SQL] Witregel toevoegen?
Makkelijkste is om gebruik te maken van de nl2br($string) functie van PHP. Een enter in een tekstvak is wordt namelijk een newline teken (vaak aangegeven door \n). De genoemde functie zet deze \n's automatisch om naar een <br>. Nadeel is wel dat je dan onbedoelde enters in je tekstvak ook omzet naar <br>.Hoogeveense RAT schreef:Ik heb sindskort mijn eigen nieuwssysteem, maar ik heb een probleem. Bij het toevoegen van een nieuwsbericht druk ik twee keer op ENTER om een witregel in te voegen. Wanneer ik het bericht bekijk, dan zie ik dat er geen witregel staat, maar de tekst staat gewoon achter elkaar. Om toch een witregel te maken, moet ik <P> invoeren. Dit vind ik zelf zeer onhandig. Zijn er daarom toch manieren om een witregel toe te voegen aan een nieuwsbericht. Overigens heb ik het probleem ook met een 1x een ENTER (<BR>)
Als je specifiek wil dat 2x ENTER overeenkomt met 1 <br>, dan kun je overwegen om een str_replace( "\n\n", "<br>", $string ) te doen als je gaat echoën (of andere volgorde, php.net is even down).
edit: hmm, ik was te traag

-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Je kunt het ook als hexaal of octaal weergeven, wat ook wel wordt gedaan. "\n" is de meest gangbare en de meerste programmeertalen.paul schreef:Nog een kleine correctie: Newlines zijn altijd \n. nl2br zet het om naar <br />(Xhtml valid) en niet naar <br>. De volgorde van je str_replace is goed, php.net is trouwens weer online hier
Ik weet dat het <br /> is (hoewel, van voor 4.0.5 was het nog <br>), was gewoon lui