Dedicated Server??

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Fuutje

Dedicated Server??

Bericht door Fuutje » 17 nov 2006, 08:29

Ik had bij een host aangevraagd wat het zou kosten als zij mijn forum over zouden nemen.

Ik kreeg als antwoord dat ik bij een dergelijk groot forum beter een dedicated server of een virtual private server zou kunnen nemen.

Kan iemand mij uitleggen wat dat inhoud, welke ik het beste kan nemen en of een simpele ziel als ik daar ook mee kan werken.

Heel veel dank alvast.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 17 nov 2006, 11:06

wat is groot, heb je wat meer statistieken etc....

dedicated is een vorm van een groot hosting pakket waar je ook rechten bij hebt om ook zelf webruimte te verhuren.

extreem grootte sites maken hier idd wel gebruik van..echter er wordt ook wel eens snel gezegd dat je moet verhuizen als ze te erhm "lui" zijn om problematieken op te lossen.

grtz Carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Fuutje

Bericht door Fuutje » 17 nov 2006, 11:30

Ik was juist aan het informeren bij een andere host wat het zou kosten als zij het over zouden nemen (omdat ik over de huidige niet tevreden ben) en toen gaven ze aan dat ik beter dit zou kunnen doen.

Heb ondertussen ook al een beetje gegoogled en heb het idee dat ik beter en virtual private server kan doen. Dat is weer iets minder groot (en dus kostbaar) geloof ik.

aart

Bericht door aart » 04 dec 2006, 11:03

Fuutje schreef:Ik was juist aan het informeren bij een andere host wat het zou kosten als zij het over zouden nemen (omdat ik over de huidige niet tevreden ben) en toen gaven ze aan dat ik beter dit zou kunnen doen.

Heb ondertussen ook al een beetje gegoogled en heb het idee dat ik beter en virtual private server kan doen. Dat is weer iets minder groot (en dus kostbaar) geloof ik.
Beste,

Hoe groot is je forum en hoeveel data verkeer is er? Dedicated en virtual servers zijn vaak prijzig en je hebt zelf ook wat kennis van zaken nodig.

Groet,

Hans Kamp

Re:

Bericht door Hans Kamp » 03 dec 2008, 10:13

aart schreef:Beste,

Hoe groot is je forum en hoeveel data verkeer is er? Dedicated en virtual servers zijn vaak prijzig en je hebt zelf ook wat kennis van zaken nodig.
Wat voor extra kennis is daarvoor nodig? Ik ben bezig met het converteren van mijn huidige forum van normale hosting naar VPS, met behoud van dezelfde web hosting provider. En ook met behoud van alle bestanden en database-gegevens. De kosten nemen voor mij toe met ongeveer 70 euro per jaar (nu betaal ik 105 euro per jaar, dadelijk 180 euro per jaar), maar bij een vorige host heb ik veel en veel meer betaald (500 euro per jaar), eigenlijk veel te veel, als ik kijk naar de huidige webhosting providers.

Sorry voor necroing (reageren op een heel oud topic), maar dit topic vond ik, door gebruik te maken van het zoeksysteem van dit forum.

Plaats reactie