paul schreef:Haast alles kan uitgezet worden, waardoor juist voor zakelijke forums phpBB3 interesanter is.
Oké zo blijven we natuurlijk bezig, ik vind - eigen mening - dat phpBB 3 voor mensen die geen uren werk in hun forum wensen te steken en voor zakelijke doelen phpBB 2 veel meer to the point is. Oke het is plezant te zien hoelang iemand online is & of iemand online is & wanneer iemand verjaard ... Maar dat is geen info die je overal nodig hebt of relevant is. Overigens kun je natuurlijk alles uitzetten maar volgens mij gaat dat nog steeds iets trager dan dat het helemaal niet beschikbaar is. Veel mensen willen een forum en meer niet, het boeit eigenlijk helemaal niet of ze daar nu zelf eigen tags mee kunnen maken of niet, het hoofd doel is communicatie & discussie en alles wat daar bij komt is en blijft bijkomstig. Zoals je altijd doet paul, je kunt alles wat ik zeg omdraaien en moeilijk doen erover. Het zijn 2 verschillende scripts enkel hun naam verbind ze met elkaar.
Ik spreek uit ervaring, een site voor een soort investering (financiële sector) ik gaf de keuze tussen phpBB 2 & phpBB 3 beide systemen waren relatief netjes in de site template gestopt. Het antwoord was duidelijk phpBB 2. De admin is simpel en er is geen over-done-info zoals phpBB 3 nu duidelijk wel heeft, programmeurs worden aangeraden maximaal 7 items of onderverdelingen per kijkvlak te gebruiken bij phpBB 3 is dat duidelijk veel meer. Ik breek phpBB 3 niet af, kwa design en mogelijkheden blinkt hij uit t.o.v. phpBB 2 maar kwa relevantie is hij in sommige stukken erg achteruit.
Om een voorbeeld te geven we hebben nu de mogelijkheid een "Berichticoon" toe te voegen aan ons topic, wat voor bijkomstige info heeft dat, welke extra waarde geeft dit aan het forum ? Om eerlijk te zijn kan ik mijn gevoel niet overbrengen met een van deze emoticons.
Ik blijf phpBB 2 fan.
svenn