phpBB - Area51 forum vraag

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Database_Digger
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 17:34

phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Database_Digger » 20 mei 2021, 09:58

Hallo allemaal,
Zijn er hier - op dit Nederlandse phpBB forum - bezoekers die gebruik maken van het phpBB Area51 (developers) board?
- https://area51.phpbb.com/phpBB/

Op aanraden van El Torro heb ik op Area51 forum 2 dagen geleden een vraag gesteld over de opbouw van de onderliggende SQL database onder phpBB. Het is exact dezelfde vraag die ik al hier gesteld heb op dit forum (zie de link hieronder)
- viewtopic.php?f=102&t=62292

Ik heb in alle aanwezige documentatie en wiki's mijn antwoorden nog niet kunnen vinden daar.
M.b.t. het onderwerp : phpBB SQL-database-indexes is daar totaal niets gedocumenteerd
Ik heb alleen wat oppervlakkige database beschrijvingen gevonden alhier, maar that's all:
- https://wiki.phpbb.com/Category:Database - Database wiki pagina
- https://wiki.phpbb.com/Database_Type_Map - Database Map wiki
- https://wiki.phpbb.com/Tables - Database tablen wiki


Echter: 2 dagen later op het Area51 forum:
- Is mijn vraag daar nog steeds niet zichtbaar voor de rest van de gebruikers daar?
- Lijkt mijn posting nog steeds te wachten op een soort van toestemming van een moderator?

VRAGEN:
1. Heeft er hier iemand ervaring met hoe het op het Area51 forum precies in zijn werk gaat?
2. Hoe lang moet iemand gemiddeld wachten voordat een Area51 moderator een
gestelde vraag daar zichtbaar maakt voor de rest van de Aera51/ developers community?

3. Moet ik mijn (technische phpBB) vraag (weer) elders gaan stellen zoals:
- Het phpBB.com (eind-gebruikers) forum ?
- Via de Discord Server ?
- Via de IRC chat ?
- Via Github ?
- Optie 5,6,n?

Gebruikersavatar
SpIdErPiGgY
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:19
Locatie: Erpe-Mere
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door SpIdErPiGgY » 20 mei 2021, 17:37

Ik heb daar al eens 4 dagen moeten wachten op goedkeuring... En dat terwijl er iedere dag meerdere mensen van het beheer online waren. Heeeeeeeeel triestig
phpBB NL Extensie vertalingen, ook op aanvraag.
--> Klik Hier: Myarea51secrets.com <--

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Paul » 20 mei 2021, 19:39

phpBB.nl heeft niks te maken met phpBB.com/area51, je zal dan ook dan ook bij hun moeten zijn met vragen over waarom een post nog niet approved is.
Ik raad je aan iets meer geduld te hebben, phpBB.com, phpBB.nl enz wordt allemaal bijgehouden door vrijwilligers die ook nog soms andere dingen te doen hebben.
SpIdErPiGgY schreef:
20 mei 2021, 17:37
Ik heb daar al eens 4 dagen moeten wachten op goedkeuring... En dat terwijl er iedere dag meerdere mensen van het beheer online waren. Heeeeeeeeel triestig
Er zijn mensen met verschillende functies, niet iedereen kijkt zomaar of er posts te wachten staan. Er zijn specifieke teams op phpBB.com die dat doen.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door El torro » 20 mei 2021, 20:31

Eigenlijk is het mij nog steeds een raadsel wat je nu wilt bereiken met die info?
Om te leren rijden hoef je toch ook niet te weten hoe benzine precies gemaakt wordt?

Gebruikersavatar
SpIdErPiGgY
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 mei 2021, 15:19
Locatie: Erpe-Mere
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door SpIdErPiGgY » 20 mei 2021, 20:40

El torro schreef:
20 mei 2021, 20:31
Om te leren rijden hoef je toch ook niet te weten hoe benzine precies gemaakt wordt?
offtopic, maar indien interesse: https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_a ... ne-gemaakt :lol:
phpBB NL Extensie vertalingen, ook op aanvraag.
--> Klik Hier: Myarea51secrets.com <--

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door El torro » 20 mei 2021, 20:55

:lol:

Database_Digger
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 17:34

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Database_Digger » 21 mei 2021, 04:48

Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
phpBB.nl heeft niks te maken met phpBB.com/area51,
- Aan de ene kant....: Dat snap ik nu, omdat El Torro me dit inmiddels heeft uitgelegd.
- Aan de andere kant: Dit (forum) komt (op mij) over als de Nederlandse(-talige) afdeling van één grote global club mensen die met zijn allen samenwerkt met als doel: phpBB gebruikers ondersteunen met hun phpBB uitdagingen.

Wie weet is het een goede suggesties om in de php.NL FAQ een soort van weg-wijs "sticky" op te nemen in deze trand
(net als een voice -keuze menu bij een moderne telefoon centrales)
- Voor eindgebruikers support in de Nederlandse taal - "druk 1" of ga naar www.phpbb.nl
- Voor eindgebruikers support in de Engelse taal ------- "druk 2" of ga naar www.phpbb.com
- Voor developer-level support in de Engelse taal ------- "druk 3" of ga naar https://area51.phpbb.com/phpBB/
- Voor al uw overige vragen..................................."druk 4" of zoek zelf op www.<internet_searchengine_naam>.com
Dan is het in 1 keer - voor iedereen - duidelijk wie, wat, waar welke soort support mag verwachten en van wie.

Ik was zelf onder de indruk - na het lezen van alle zichtbare FAQ's, dat er hier ook phpBB developers aanwezig waren, die me mogelijk verder konden helpen met mijn developer-level-vragen. Anders had ik mijn vraag wel meteen op het Area51 developers forum neergezet.

Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Je zal dan ook dan ook bij hun moeten zijn met vragen over waarom een post nog niet approved is.
Zoals je hier boven kunt lezen heb ik dit ook al gedaan Paul.
ECHTER:
- Wanneer de enige mogelijke ingang het betreffende forum zelf is, (ik heb nog geen relevante email ingang gevonden)
- Waarbij ik - als ik een vraag aan een Area51 forum-admin zelf heb
- Moet wachten op de toestemming van een Area51 forum-admin waaraan ik een vraag heb
en/of
- om mijn vraag zichtbaar te krijgen zodat ook andere Are51 forum-bezoekers überhaupt kunnen lezen / helpen beantwoorden

Zit ik dus muurvast in een soort eindeloze lus, die alleen technisch doorbroken kan worden door.... precies een Area51 forum-admin

Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Ik raad je aan iets meer geduld te hebben, phpBB.com, phpBB.nl enz wordt allemaal bijgehouden door vrijwilligers die ook nog soms andere dingen te doen hebben.
Dat weet ik Paul, mede omdat ik zelf (inhoudelijk) ook aardig actief geweest op vele door phpBB mogelijk gemaakte forums. Ik weet dat dit prachtige phpBB project (en vele andere open-source projecten) draait op de vele bijdrages van zeer gemotiveerde vrijwilligers, die dit allemaal erbij doen in hun eigen tijd.
Mede daarom heb ik mijn vraag ook meteen maar gesteld op het (eindgebruikers) php.COM forum, waar ik nu al wel goede antwoorden / reacties heb mogen ontvangen van andere van andere phpBB community members.

Database_Digger
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 17:34

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Database_Digger » 21 mei 2021, 04:54

El torro schreef:
20 mei 2021, 20:31
Eigenlijk is het mij nog steeds een raadsel wat je nu wilt bereiken met die info?
Om te leren rijden hoef je toch ook niet te weten hoe benzine precies gemaakt wordt?
In deze draad - op het php.COM forum - kun je de achtergrond van het verhaal lezen:
-https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p15718316

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Paul » 21 mei 2021, 09:13

Database_Digger schreef:
21 mei 2021, 04:48
Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
phpBB.nl heeft niks te maken met phpBB.com/area51,
- Aan de ene kant....: Dat snap ik nu, omdat El Torro me dit inmiddels heeft uitgelegd.
- Aan de andere kant: Dit (forum) komt (op mij) over als de Nederlandse(-talige) afdeling van één grote global club mensen die met zijn allen samenwerkt met als doel: phpBB gebruikers ondersteunen met hun phpBB uitdagingen.
Je kan het meer zien als een soort fan site, die graag het gebruik promoot van een product. En hoewel er deels wel (Qua mensen) overlap is, is de originele site altijd de locatie waar je hoort te zijn.
Wie weet is het een goede suggesties om in de php.NL FAQ een soort van weg-wijs "sticky" op te nemen in deze trand
(net als een voice -keuze menu bij een moderne telefoon centrales)
- Voor eindgebruikers support in de Nederlandse taal - "druk 1" of ga naar www.phpbb.nl
- Voor eindgebruikers support in de Engelse taal ------- "druk 2" of ga naar www.phpbb.com
- Voor developer-level support in de Engelse taal ------- "druk 3" of ga naar https://area51.phpbb.com/phpBB/
- Voor al uw overige vragen..................................."druk 4" of zoek zelf op www.<internet_searchengine_naam>.com
Dan is het in 1 keer - voor iedereen - duidelijk wie, wat, waar welke soort support mag verwachten en van wie.
Het lijkt mij al heel duidelijk, een "compleet" andere layout, een andere taal, en common sense. Als je een probleem met één site, moet je voor vragen daarover terecht op de specifieke site. Klagen op een compleet andere site over het moderatie beleid heeft weinig zin. Erger nog, klagen op dezelfde site met iemand met een compleet andere functie als moderatie heeft ook weinig zin ;).
Voor veel support vragen kunnen we je hier op weg helpen, maar het officiële product phpBB, wordt door phpBB.com uitgegeven, en ontwikkeling vind daar ook plaats. Je was al eerder hier, in een andere topic, naar de juiste locatie doorverwezen. Dan moet je niet hier nog terugkomen over het feit dat daar niet gereageerd wordt.
Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Zoals je hier boven kunt lezen heb ik dit ook al gedaan Paul.
ECHTER:
- Wanneer de enige mogelijke ingang het betreffende forum zelf is, (ik heb nog geen relevante email ingang gevonden)
- Waarbij ik - als ik een vraag aan een Area51 forum-admin zelf heb
- Moet wachten op de toestemming van een Area51 forum-admin waaraan ik een vraag heb
en/of
- om mijn vraag zichtbaar te krijgen zodat ook andere Are51 forum-bezoekers überhaupt kunnen lezen / helpen beantwoorden

Zit ik dus muurvast in een soort eindeloze lus, die alleen technisch doorbroken kan worden door.... precies een Area51 forum-admin
Tja, dat klopt, en helaas is dat iets waar wij als phpBB.nl je simpelweg ook niet mee kunnen helpen, behalve dan zeggen dat je op area51 moet zijn. De meeste gebruikers hier op phpBB.nl hebben geen officiële functie op phpBB.com/area51, en kunnen je non approved post niet eens zien.
Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Ik raad je aan iets meer geduld te hebben, phpBB.com, phpBB.nl enz wordt allemaal bijgehouden door vrijwilligers die ook nog soms andere dingen te doen hebben.
Dat weet ik Paul, mede omdat ik zelf (inhoudelijk) ook aardig actief geweest op vele door phpBB mogelijk gemaakte forums. Ik weet dat dit prachtige phpBB project (en vele andere open-source projecten) draait op de vele bijdrages van zeer gemotiveerde vrijwilligers, die dit allemaal erbij doen in hun eigen tijd.
Op area51 klagen dat je post nog niet approved is en op bijna zelfde moment hier posten dat je daar geklaagd hebt is niet echt geduld ;). Area51 is een site die gebruikt wordt voor ontwikkelaars, en daarop komen niet elke dag mensen die controleren of er posts te wachten staan.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door El torro » 21 mei 2021, 14:41

Zit ik dus muurvast in een soort eindeloze lus,
Die lus maak je zelf, je vergeet gewoon de juiste afslag te nemen en blijft daarvoor in de lus zitten.
Je bent er blijkbaar van overtuigd dat je al die info moet weten om je probleem op te lossen met verkeerde interne linken?

Is het niet veel eenvoudiger om het probleem beter te beschrijven zodat wij je kunnen helpen met de oplossing?
(de juiste afslag kiezen)
Als je wilt wachten tot er iemand op de .com de wiki heeft aangevuld omdat jij dat graag zou willen, zal geen oplossing op korte of lange termijn brengen en blijf je in je lus zitten.

Database_Digger
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 17:34

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Database_Digger » 22 mei 2021, 11:54

Paul schreef:
21 mei 2021, 09:13
Je kan het meer zien als een soort fan site, die graag het gebruik promoot van een product.
En hoewel er deels wel (Qua mensen) overlap is, is de originele site altijd de locatie waar je hoort te zijn.
Helder. Bedankt.
Paul schreef:
21 mei 2021, 09:13
Het lijkt mij al heel duidelijk, een "compleet" andere layout, een andere taal, en common sense. Als je een probleem met één site, moet je voor vragen daarover terecht op de specifieke site.
Helaas is "common-sense", niet bij iedereen exact hetzelfde Paul, vandaar ook mijn telefoon-menu-voorstel. Zodat voor iedere nieuwkomer duidelijk en uniform in 1 keer kan lezen waar ze wel/niet moeten zijn voor welke phpBB gerelateerde informatie en/of diensten.
Paul schreef:
21 mei 2021, 09:13
Klagen op een compleet andere site over het moderatie beleid heeft weinig zin. Erger nog, klagen op dezelfde site met iemand met een compleet andere functie als moderatie heeft ook weinig zin
Ik zie niet in hoe dit "klagen" genoemd kan worden. Ik ben simpelweg bezig om uit te zoeken hoe bepaalde dingen /personen binnen de wereldwijde phpBB community wel/niet werken. Wat anderen hiervan vinden en/of hoe zij dit dan zelf weer interpreteren, daar heb ik geen controle over.

Paul schreef:
21 mei 2021, 09:13
Voor veel support vragen kunnen we je hier op weg helpen, maar het officiële product phpBB, wordt door phpBB.com uitgegeven, en ontwikkeling vind daar ook plaats.
Helder. Bedankt.
Paul schreef:
21 mei 2021, 09:13
Je was al eerder hier, in een andere topic, naar de juiste locatie doorverwezen. Dan moet je niet hier nog terugkomen over het feit dat daar niet gereageerd wordt.
Klopt helemaal Paul.Ik kwam hier alleen wat vragen of er ook andere mensen hier (op phpBB.NL) bekend waren met de gang van zaken binnen het phpBB.COM/Area51 forum. Blijkbaar niet dus, gezien de replies. Helder!. Ik heb inmiddels wel begrepen dat ik hier dus net meer moet zijn voor mijn phpBB gerelateerde vragen, maar op phpBB.COM.
Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Tja, dat klopt, en helaas is dat iets waar wij als phpBB.nl je simpelweg ook niet mee kunnen helpen, behalve dan zeggen dat je op area51 moet zijn.
De meeste gebruikers hier op phpBB.nl hebben geen officiële functie op phpBB.com/area51, en kunnen je non approved post niet eens zien.
Helder, bedankt voor de opheldering Paul.
Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Op Area51 klagen dat je post nog niet approved is en op bijna zelfde moment hier posten dat je daar geklaagd hebt is niet echt geduld ;)
Dat is maar net hoe je het interpreteer. Ik gebruik simpelweg alle beschikbare ingangen binnen een bepaalde community om zo snel mogelijk de juiste mensen / informatie / antwoorden te vinden.
Paul schreef:
20 mei 2021, 19:39
Area51 is een site die gebruikt wordt voor ontwikkelaars, en daarop komen niet elke dag mensen die controleren of er posts te wachten staan.
Dat heb ik elders inmiddels ook gelezen/geleerd.


Tot Slot - Om deze draad af te sluiten;
0. Mijn vraag is inmiddels zichtbaar op het Area5 forum:

In de tussentijd heb ik zelf al een work-around gevonden om de ontbrekende informatie boven water te krijgen:
1. WAMP server gedownload en geïnstalleerd:
-https://www.wampserver.com/

2. De laatste versie van phpBB erop gezet:
-https://www.phpbb.com/downloads/

3. Nu nog een gratis sql-database-visualisatie tool installeren:
- https://www.guru99.com/free-database-software.html

4. Zelf een up-to-date sql-database schema ermee maken en [v][problem-solved]

Bedankt voor alle opheldering en verwijzingen naar de juiste plekken binnen de phpBB community Paul.

Database_Digger
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2021, 17:34

Re: phpBB - Area51 forum vraag

Bericht door Database_Digger » 22 mei 2021, 12:12

El torro schreef:
21 mei 2021, 14:41
Die lus maak je zelf, je vergeet gewoon de juiste afslag te nemen en blijft daarvoor in de lus zitten.
De lus is - na effu wachten - inmiddels doorbroken. mijn vraag is nu zichtbaar op Are51 forum.
El torro schreef:
21 mei 2021, 14:41
Je bent er blijkbaar van overtuigd dat je al die info moet weten om je probleem op te lossen met verkeerde interne linken?
Goed gezien El Torro. Dit is mijn eigen unieke manier om de phpBB software volledig te leren doorgronden.
Want.. als ik daarmee klaar ben, weet ik ook hoe ik een oplossing kan maken.
El torro schreef:
21 mei 2021, 14:41
Is het niet veel eenvoudiger om het probleem beter te beschrijven zodat wij je kunnen helpen met de oplossing?(de juiste afslag kiezen)
Nee.
Wanneer ik zelf genoeg en up-to-date informatie kan vinden over phpBB, dan hoef ik (hier en elders) geen onnodige aanspraak te maken op andermans tijd en energie. Zoals je hier kunt lezen op phpBB.com -https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p15718316 ben ik zelf al database programmeur geweest ruim 25 jaar terug. Dus ik ben nu even bezig mijn kennis aan het refreshen/upgraden en daarvoor heb ik goede en update documentatie nodig. That's all folks.
El torro schreef:
21 mei 2021, 14:41
Als je wilt wachten tot er iemand op de .com de wiki heeft aangevuld omdat jij dat graag zou willen, zal geen oplossing op korte of lange termijn brengen en blijf je in je lus zitten.
Zie het einde van mijn reactie hierboven naar Paul.
- Ik heb geleerd hoe de phpBB community in elkaar zit.
- Lus is al doorbroken, Mijn vraag is geplaatst op Area51 forum.
- Ik heb al een work-around gevonden om de - in de Are51 Wiki ontbrekende informatie - zelf boven water te krijgen.

[Problem Solved][v]

Plaats reactie