aleen berichten meenemen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

aleen berichten meenemen

Bericht door MoonCatcher » 30 mei 2007, 11:05

Ik ga het ffies helemaal anders doen ...denk ik..

Ik ga mijn forum opnieuw indelen qua groepen en permissies. Maar vind het zonde om alles opnieuw te gaan doen. Hoe kan ik alleen mijn berichten van het oude forum meenemen naar het nieuwe? Leden moeten zich straks opnieuw aanmelden, voor mij ook een teken wie nog gebruik van het forum wil blijven maken en wie niet ;)

Dus is het mogelijk om alleen de berichten mee te nemen? En zo ja, hoe doe ik dat? Waarschijnlijk alleen de posts overzetten in phpmyadmin ?
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Hans Kamp
Berichten: 470
Lid geworden op: 17 jan 2004, 08:39
Locatie: Enschede

Re: aleen berichten meenemen

Bericht door Hans Kamp » 30 mei 2007, 11:23

Waarom moeten de leden zich opnieuw aanmelden?

Ik heb gewoon de hele zwik geconverteerd, op maandag 21 mei om 18:57 uur en iedereen die daarna zich aangemeld heeft moet dat opnieuw doen op mijn testforum. En alle berichten die daarna kwamen komen niet ook op het testforum.

Zover ik weet zijn de berichten verbonden met de gebruikers.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: aleen berichten meenemen

Bericht door Coen » 30 mei 2007, 11:25

Hans Kamp schreef:Dus: Waarom wel de berichten kopiëren, maar niet de gebruikers? Zover ik weet zijn de berichten verbonden met de gebruikers.
Klopt als een bus, sterker nog als je alleen je berichten meeneemt maar niet je gebruikers zal het niet eens werken denk ik. Een festival aan foutmeldingen zal het gevolg waarschijnlijk zijn, als het al gaat lukken.

Denk er nog eens goed over na, is mijn advies! :)

Hans Kamp
Berichten: 470
Lid geworden op: 17 jan 2004, 08:39
Locatie: Enschede

Re: aleen berichten meenemen

Bericht door Hans Kamp » 30 mei 2007, 11:35

Inderdaad. Je kunt van tijd tot tijd een schoonmaak houden. Je zou de volgende categorie gebruikers kunnen verwijderen die aan alle 3 volgende voorwaarden voldoen:
- Gebruikers die zich een maand geleden of eerder hebben aangemeld;
- Gebruikers die een maand lang of langer niet ingelogd op het forum zijn geweest;
- Gebruikers die geen berichten hebben gepost.

Op die wijze heb ik op het testforum enkele honderden gebruikers verwijderd. Volgens mij is het wel mogelijk om gebruikers te verwijderen, maar de berichten te laten staan.

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Re: aleen berichten meenemen

Bericht door MoonCatcher » 30 mei 2007, 11:39

Ik heb ook geconverteerd, maar dan heb ik ook alle groepen etc meegenomen...en ik snap die PERMISSIES niet. Dus ik dacht alleen de berichten mee, degene die zich opnieuw aanmelden opnieuw in een groep doen.

Misschien vrouwenlogica.

Ik ga stoppen met 3 denk ik want dit werkt gewoon echt niet.
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Gesloten