BBCodes

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
keijzer16
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 jun 2007, 15:56

Re: BBCodes

Bericht door keijzer16 » 18 okt 2007, 21:11

ik heb gekeken en ik kan hem niet vinden in de bron.

DaannO
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door DaannO » 18 okt 2007, 21:18

Code: Selecteer alles

[mod={TEXT}]{TEXT2}[/mod]

Code: Selecteer alles

<div id="message" class="rules">
         <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>
            <strong>Modbreak:</strong><br />{TEXT2}
            <DIV align="right">{TEXT}</DIV>
         <span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
      </div>
All About Phones.nl | GSM'S | Telecomnieuws | Ondersteuning | PDA'S |PDA Programma's | Nieuwe Rom's | Thema's | All About Phones.nl

keijzer16
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 jun 2007, 15:56

Re: BBCodes

Bericht door keijzer16 » 18 okt 2007, 21:35

Heb hem al van je ontvangen nogmaals bedankt ik heb hem even aangepast.

Code: Selecteer alles

<div id="message" class="rules">

         <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

            <strong>Modbreak: {TEXT1}</strong><br /><br />

            <DIV align="left">{TEXT2}</DIV>

         <span class="corners-bottom"><span></span></span></div>

      </div>
de bbcode

Code: Selecteer alles

[mod={TEXT1}]{TEXT2}[/mod]
Dus dan is TEXT1 de titel en TEXT2 de toelichting plus een enter er tussen plus dat hij uitgelijnd staat naar links ipv rechts anders leest het lastig.

DaannO
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door DaannO » 18 okt 2007, 22:50

Heb je een voorbeeld?
All About Phones.nl | GSM'S | Telecomnieuws | Ondersteuning | PDA'S |PDA Programma's | Nieuwe Rom's | Thema's | All About Phones.nl

keijzer16
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 jun 2007, 15:56

Re: BBCodes

Bericht door keijzer16 » 19 okt 2007, 17:34

http://forum.wds-hq.nl/viewtopic.php?p=155#p155 alleen moet ik zorgen dat hij de helft kleiner wordt maar ik weet nog niet hoe.

Domingo
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:10

Re: BBCodes

Bericht door Domingo » 19 okt 2007, 19:38

Hij werkt goed.
k zie alleen nog een beetje witte hoekjes

http://www.domingo.gethost.nl/viewtopic ... t=1&p=1#p1

Wouser
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jul 2007, 20:01

Re: BBCodes

Bericht door Wouser » 27 okt 2007, 19:38

Vraagje...

Bij RC7 zag ik, of al eerder, is er {SIMPLETEXT} en {IDENTIFIER} toegevoegdt...

Nu vind ik dat goed dat die 2 var's de content checke... Alleen nu wil ik nog dat die 2 vars het teken ' ; ' doorlaten (puntkomma). Waar kan ik ergens de file vinden waar hij die checkt zodat ik dat kan aanpassen?

gevonden denk ik:

Code: Selecteer alles

			'SIMPLETEXT' => array(
				'!([a-zA-Z0-9-+.,_ ]+)!'	 =>	"$1"
			),
			'IDENTIFIER' => array(
				'!([a-zA-Z0-9-_]+)!'	 =>	"$1"
in includes/acp/acp_bbcodes.php

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door ElbertF » 27 okt 2007, 21:18

Ja je kan het teken er gewoon tussenzetten, maar waarom gebruik je dan niet gewoon TEXT? Het weglaten van de puntkomma is denk ik een manier om te voorkomen dat er scripts in attributen gebruikt kunnen worden, voor de veiligheid dus.

Wouser
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 jul 2007, 20:01

Re: BBCodes

Bericht door Wouser » 27 okt 2007, 21:48

Had gekund maar je hebt wel gedeeltelijk waar met veiligheid, maar dat is volgens mij minimaal zou erger zijn als het andere tags waren bv < ofzo, en ik wou verder dat hij wel gewoon gefiltert zou worde als bij simpletext. En ik wou die ; vrij hebben zodat ik makkelijk table tags kan opmaken m.b.v. style="" en style verdeelt steeds alles met ; vandaar...

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20301
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door Paul » 27 okt 2007, 22:21

in style kan je in bepaalde gevallen ook javascript gebruiken, wat dus xss betekent, en wat je niet wilt hebben op je forum :)

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door ElbertF » 28 okt 2007, 09:15

In dit geval is ; schadelijker dan < en >.

Gebruikersavatar
Roofiej0
Berichten: 364
Lid geworden op: 09 sep 2007, 15:01
Locatie: Soest

Re: BBCodes

Bericht door Roofiej0 » 28 okt 2007, 15:17

Ik heb een vraagje. Ik wil de code toevoegen in posting.php dat sommige bbcodes alleen voor mods en admins zijn. Ik gebruik RC7 maar ik kan die speciale regel niet vinden in posting.php. Waar moet ik dan naar zoeken?
Ex-Service Teamlid

TheUnknownCylon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:31
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door TheUnknownCylon » 29 okt 2007, 16:36

Hoihoi,

allemaal erg leuk je eigen BBCodes, maar ik mis nog een klein beetje kracht.

Is het mogelijk om de BBCode's met PHP te krijgten?

bijv, een simpel echo-scriptje:

Code: Selecteer alles

[phpecho]{TEXT1}[/phpecho]
mijn eerste gedachte ging uit naar:

Code: Selecteer alles

<!-- PHP -->
echo "{TEXT1}";
<!-- ENDPHP -->
Helaas werkt dit dus niet... zijn er mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen (ik wil iets geavanceerder's maken, maar dit is het ini-voorbeeldje om te kijken of het gaat werken. =) )

Hopelijk kan iemand (ookal ben ik nieuw) mij hiermee helpen?

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: BBCodes

Bericht door Salomon » 29 okt 2007, 16:54

Dit is niet mogelijk, punt 1: eerst worden alle <!-- PHP, IF etc --> gescand, en dan pas wordt de BBCode gedaan, dus dat gaat sowieso niet werken.
2: Het is vrij onveilig, daarom is het er ook uitgehaald (of nooit ingezet) denk ik. Toen ik een keer een [you] BBcode probeerde te maken, lukte het ook niet om <?php bla ?> te doen, dat wordt gewoon weggehaald geloof ik.

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: BBCodes

Bericht door BetaDevil » 29 okt 2007, 17:03

Zoals Salomon al zei is het te onveilig. Veel mensen die niet zoveel van PHP weten kunnen grote scripts in de BBCodes zetten waardoor de veiligheid van phpBB3 achteruit kan gaan. Wat je wel kunt doen (weet ik niet of het werkt) is een JavaScript-functie in de template zetten met PHP erin, maar probeer het veilig te houden :D.

TheUnknownCylon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:31
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door TheUnknownCylon » 29 okt 2007, 17:54

Hmmm... Het forum wat ik draai is al vrij veel gemod PHPBB over een computergame. Mijn plan is om via een BBCode zo'n mouse-over div-boxje te maken waarbij er moveinfo uit een Moveset vanuit de database wordt weergegeven.

Het handigste zou zijn om het via zo'n php-bbcode te draaien (gewoon moveid controleren -> moveinfo uit de db halen en in zo'n schermpje stoppen).

Ik zal eens verder kijken of het via javascript te realiseren is, echter ben ik bang dat gebruikers dan laad-tijden gaan krijgen onder het bekijken van bepaalde gegevens. Bedankt voor jullie antwoord!

(Schiet me nu te binnen: of is het ook mogelijk om zelf een BBCode toe te voegen? Is daar een tut. voor? Zo nee. Ga ik toch javascript maar proberen xD )

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door ElbertF » 29 okt 2007, 18:03

Je kan in het ACP gewoon BBCodes aanmaken, JavaScript is een mogelijkheid maar pas ermee op. :P

TheUnknownCylon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:31
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door TheUnknownCylon » 29 okt 2007, 18:09

ElbertF schreef:Je kan in het ACP gewoon BBCodes aanmaken, JavaScript is een mogelijkheid maar pas ermee op. :P
Ja... maar helaas werkt de manier waarop ik het wil gebruiken niet.
BetaDevil schreef:Wat je wel kunt doen (weet ik niet of het werkt) is een JavaScript-functie in de template zetten met PHP erin.
Helaas... dit lukt niet :( Ook

Code: Selecteer alles

<!-- INCLUDE menueind.html -->
wordt genegeerd. Wat ik wel zou kunnen doen (maar wat ik liever niet doe, omdat het nogal wat tijd zal kosten) is de gegevens al in te laden in de template array en het dan via {MOVEINFO1} oproepen ofzo?

Ik denk echter dat dit niet zo makkelijk gaat lopen... Maargoed, alsnog bedankt voor de moeite!

Gr. Remco

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: BBCodes

Bericht door Salomon » 29 okt 2007, 18:40

Salomon schreef:... eerst worden alle <!-- PHP, IF etc --> gescand, en dan pas wordt de BBCode gedaan, dus dat gaat sowieso niet werken ...

TheUnknownCylon
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:31
Contacteer:

Re: BBCodes

Bericht door TheUnknownCylon » 29 okt 2007, 20:11

Nee... ik ben nu lekker aan het programmeren, de BBCode werkt bijna helemaal nu... Zit nog met 1 probleempje, maar dat krijg ik vanavond nog wel mee...

Is er denk je behoefte aan een tutorial hierover in de WIKI (het wordt wel een technische verhaaltje ^^). Zo ja: dan wil ik me daar best voor inzetten. Zo nee: dan zal ik het laten (scheelt me weer tijd ^_^ ).

Gesloten