- Adres van je forum: http://www.frettenforum.nl
Event. modificaties op je forum:nvt
Wanneer ontstond het probleem?na de 'verhuizing'
phpBB versie: 3.0.0
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Ja. Overgang 2 > 3
Wat is het probleem?
Grootte database na overgang 2 > 3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Grootte database na overgang 2 > 3
- Gamemaniak
- Contacteer:
Re: Grootte database na overgang 2 > 3
Ik denk dat het mede komt, omdat phpBB3 veel en veel meer functies bevat, ik denk niet dat je het kleiner zal kunnen krijgen behalve door dingen te verwijderen, maar dan raak je ook functies kwijt 

Laatst gewijzigd door Gamemaniak op 29 dec 2007, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja maar dat zou logisch zijn voor alle tabellen samen. Het gaat nu echt alleen om de tabel 'posts' en daarin zitten nog evenveel berichten. Toch?
- Bas
- Contacteer:
In phpBB3 wordt meer data opgeslagen, en zit posts_text en posts in 1 tabel.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Waarschijnlijk verbruikt de zoekfunctie een hoop ruimte, je kan proberen de zoekmethode om te zetten in het ACP (algemeen -> server instellingen -> instellingen zoeken -> zoekmethode). Of wis bij onderhoud de zoekindex om te zien wat het verschil is.
Maakt phpbb 3 gebruik van postgre 8 of 7 ???? want wij hebbben nu 2 geinstaleerd staan maar dan krijgen wij een error als we mensen willen gaan toevoegen aan een groep namelijk:
Could not get moderator information
DEBUG MODE
SQL Error : -1 ERROR: missing FROM-clause entry in subquery for table "g" LINE 1: SELECT g.group_moderator, g.group_type, aa.auth_mod ^
SELECT g.group_moderator, g.group_type, aa.auth_mod FROM phpbb_groups g1, phpbb_auth_access aa WHERE g1.group_id = '3' AND aa.group_id = g1.group_id UNION ( SELECT g.group_moderator, g.group_type, NULL FROM phpbb_groups g WHERE g.group_id = 3 AND NOT EXISTS ( SELECT aa.group_id FROM phpbb_auth_access aa WHERE aa.group_id = g1.group_id ) ) ORDER BY aa.auth_mod DESC
Line : 462
File : groupcp.php
De server draait namelijk postgre 8 maar phpbb 2 gebruikt postgre 7 volgens mij.
Could not get moderator information
DEBUG MODE
SQL Error : -1 ERROR: missing FROM-clause entry in subquery for table "g" LINE 1: SELECT g.group_moderator, g.group_type, aa.auth_mod ^
SELECT g.group_moderator, g.group_type, aa.auth_mod FROM phpbb_groups g1, phpbb_auth_access aa WHERE g1.group_id = '3' AND aa.group_id = g1.group_id UNION ( SELECT g.group_moderator, g.group_type, NULL FROM phpbb_groups g WHERE g.group_id = 3 AND NOT EXISTS ( SELECT aa.group_id FROM phpbb_auth_access aa WHERE aa.group_id = g1.group_id ) ) ORDER BY aa.auth_mod DESC
Line : 462
File : groupcp.php
De server draait namelijk postgre 8 maar phpbb 2 gebruikt postgre 7 volgens mij.
Hmm nee dat is het niet. Ik heb de zoekfunctie even geleegd en dan gaat de database van 255 naar 163 mb. Scheelt natuurlijk wel wat, maar dat is ook de grootte die de tabel search_wordlist is in MySQl. Het gaat me echt om die tabel in MySQL van 'posts'. Die is zo enorm groot. Maar niemand anders heeft dat?ElbertF schreef:Waarschijnlijk verbruikt de zoekfunctie een hoop ruimte, je kan proberen de zoekmethode om te zetten in het ACP (algemeen -> server instellingen -> instellingen zoeken -> zoekmethode). Of wis bij onderhoud de zoekindex om te zien wat het verschil is.
Ik doe er wel even een screenshot bij. Hij is nu overigens de zoekindex aan het her-opbouwen, dus die is niet op ware grootte

Ik heb een 50.000 tal berichten en de posts tabel is 70Mb groot. Dus denk dat je database niet abnormaal groot is.