Help, kan de versie 3.0.1 niet instaleren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
flydragon

Help, kan de versie 3.0.1 niet instaleren

Bericht door flydragon » 04 jun 2008, 16:25

• Adres van je forum: http://www.next-evolution.co.nr (nog in onderhoud)
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? toen ik het wou installeren
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ben net begonne
    Wat is het probleem?
kan het forum niet installeren...

...

Hallo mensen, ik wou de versie 3.0.1 phpBB instaleren op me site maar hij blijft wast lope.

Alles gaat goed tot en met 'Geavanceerde instellingen' en als ik veder ga krijg ik wit beeld bij: Databasetabellen aanmaken, Alles geprobeert maar blijf het zelfde probleem houde de versie phpBB 2.0.23 kan ik wel gewoon installeren. ik hoop dat iemand me kan helpen :?
Laatst gewijzigd door flydragon op 04 jun 2008, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
|\/\/\/\|
|_____|
..(.__.).. - -(I Got The Power!)
.... |....
...\.|./....
.....|.....
..../ \....

Niek
Contacteer:

Re: Help, kan de versie 3.0.1 niet instaleren

Bericht door Niek » 04 jun 2008, 18:17

Voldoet je host aan alle benodigdheden:
http://wiki.phpbb.nl/Benodigdheden_%28phpBB3%29
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

flydragon

Re: Help, kan de versie 3.0.1 niet instaleren

Bericht door flydragon » 04 jun 2008, 18:41

nou ja bij 1 staat er nee kweet niet of dat zo erg is en de Ondersteunde databases moet je er minstes 1 van hebben en heb er 4 beschrikbaar, hoope lijk kan iemand zien wat er fout is
(Heb het even in een code lijst gedaan geen zin om een spammer genoemt te worden :P) :

Code: Selecteer alles

Vereisten

Voordat je doorgaat met de volledige installatie, zal phpBB enkele server- en bestandstests uitvoeren om zo te bepalen of phpBB wel geïnstalleerd kan worden en nadien correct zal functioneren. Zorg dat je de resultaten nauwkeurig doorneemt en niet doorgaat totdat alle tests geslaagd zijn. Als je optionele functies, die van een optionele tests afhankelijk zijn, wilt gebruiken, moet je zorgen dat ook deze tests succesvol uitgevoerd worden.
PHP-versie en -instellingen

Vereist - Je moet minstens PHP-versie 4.3.3 hebben om phpBB te kunnen installeren. Als veilige modus hieronder weergegeven wordt, werkt de PHP-installatie in die modus. Dit veroorzaakt enkele beperkingen bij afstandsbeheer en gelijkaardige mogelijkheden.

PHP versie >= 4.3.3:
    Ja

PHP instelling register_globals is uitgeschakeld:
phpBB zal gewoon werken wanneer deze optie aan staat, maar om veiligheidsredenen raden we je aan - indien mogelijk - register_globals uit te schakelen.
    Ja

PHP-optie allow_url_fopen is ingeschakeld:
Optioneel - Deze optie is optioneel, maar bepaalde phpBB-functies zoals avatars op andere websites zullen zonder dit niet correct werken.
   Nee 

PHP functie getimagesize() is beschikbaar:
Vereist - Om phpBB correct te laten functioneren, moet de getimagesize functie beschikbaar zijn.
    Ja

Ondersteuning PCRE UTF-8:
phpBB zal niet werken als je PHP-installatie zonder UTF-8 ondersteuning, in de PCRE extensie, gecompileerd is.
    Ja

mbstring extensiecontrole

Vereist - mbstring is een PHP-extensie die multibyte stringfuncties mogelijk maakt. Sommige mbstring mogelijkheden zijn niet compatibel met phpBB en moeten uitgeschakeld worden.

Functie overbelasting:
mbstring.func_overload moet op 0 of 4 ingesteld zijn.
    Ja

Doorschijnende teken-encodering:
mbstring.encoding_translation moet op 0 ingesteld zijn.
    Ja

HTTP-teken invoerconversie:
mbstring.http_input moet pass als waarde hebben.
    Ja

HTTP-teken uitvoerconversie:
mbstring.http_output moet pass als waarde hebben.
    Ja

Ondersteunde databases

Vereist - Je moet minstens 1 door PHP ondersteunde database hebben. Indien er geen enkele compatibele databasemodule als beschikbaar weergegeven is, moet je jouw host contacteren of de bijhorende PHP-documentatie raadplegen.

Firebird:
    Onbeschikbaar

MySQL met MySQLi extensie:
    Beschikbaar

MySQL:
    Beschikbaar

MSSQL server 2000+:
    Onbeschikbaar

MSSQL server 2000+ via ODBC:
    Onbeschikbaar

Oracle:
    Onbeschikbaar

PostgreSQL 7.x/8.x:
    Beschikbaar

SQLite:
    Beschikbaar

Optionele modules

Optioneel - Deze modules of applicaties zijn optioneel, indien ze beschikbaar zijn kan je extra mogelijkheden gebruiken.

zlib compressie ondersteuning [ gz, .tar.gz, .zip ]:
    Beschikbaar

Externe FTP-ondersteuning [ installatie ]:
    Beschikbaar

GD afbeeldingen ondersteuning [ visuele-bevestiging ]:
    Beschikbaar

XML ondersteuning [ Jabber ]:
    Beschikbaar

Imagemagick-ondersteuning [ bijlagen ]:
    De locatie kan niet bepaald worden. Als je zeker bent dat Imagemagick geïnstalleerd is, kan je de locatie later in het beheerderspaneel opgeven

Bestanden en mappen

Vereist - Om phpBB goed te laten functioneren moeten sommige bestanden en mappen toegankelijk en beschrijfbaar zijn. Indien er "niet gevonden" staat, moet je het/de betreffende bestand(en) en/of map(pen) aanmaken. Indien er "onbeschrijfbaar" staat moet je phpBB de benodigde schrijfpermissies geven.

cache/:
    Gevonden, Beschrijfbaar

files/:
    Gevonden, Beschrijfbaar

store/:
    Gevonden, Beschrijfbaar

Optionele bestanden en mappen

Optioneel - De permissie instellingen van deze bestanden en/of mappen zijn niet verplicht. Het installatiesysteem zal ze op verschillende manieren proberen maken als ze niet bestaan of niet beschrijfbaar zijn. Indien ze wel bestaan, zal de installatieprocedure versnellen.

config.php:
    Gevonden, Beschrijfbaar

images/avatars/upload/:
    Gevonden, Beschrijfbaar

Start installatie
en als dit niet vol doet aan de eisen weet iemand een goeie host? :D
|\/\/\/\|
|_____|
..(.__.).. - -(I Got The Power!)
.... |....
...\.|./....
.....|.....