probleem met update naar 3.4

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gripgrap

probleem met update naar 3.4

Bericht door Gripgrap » 03 mar 2009, 15:37

• forum.west-papua.nl http://
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem? tijdens updating
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?ja update van 3.0.2 naar 3.0.4
    Wat is het probleem?
Updating verliep goed. Tot het laatste item van de list. heb de bestanden gedownoad en via ftp op de goede plekken gezet. Vervolgens moet je dan weer opnieuw laten controleren en daar ging het mis want ik kreeg een pagina vol code te zien.
Te beginnen met:

he user is having viewing censors disabled (and also allowed to do so). if (!$user->optionget('viewcensors') && $config['allow_nocensors'] && $auth->acl_get('u_chgcensors')) { $censors = array(); } else { $censors = $cache->obtain_word_list(); } } if (sizeof($censors)) { return preg_replace($censors['match'], $censors['replace'], $text); } return $text; } /** * custom version of nl2br which takes custom BBCodes into account */ function bbcode_nl2br($text) { // custom BBCodes might contain carriage returns so they // are not converted into
so now revert that $text = str_replace(array("\n", "\r"), array('
', "\n"), $text); return $text; } /** * Smiley processing */ function smiley_text($text, $force_option = false) { global $config, $user, $phpbb_root_path; if ($force_option ||

en te eindigen met:

PHP Notice: in file /install/index.php on line 440: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 441: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 442: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /install/index.php on line 443: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)

Ik heb de install-map in elk geval maar even hernoemd.

Hoe nu verder???
..

Gripgrap

Re: probleem met update naar 3.4

Bericht door Gripgrap » 04 mar 2009, 08:38

Ik heb opnieuw de upgrade geprobeerd te realiseren.
Resultaat is nog steeds een pagina vol code.
Dit keer heb ik de ftp-upgrade gekozen
Resultaat was dat ik andere errormeldingen kreeg:
> PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions_content.php:21)

Fatal error: Call to undefined function: make_jumpbox() in D:\Plesk_www\vhosts\west-papua.nl\subdomains\forum\httpdocs\phpBB3\includes\functions.php on line 2682

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen. Heb de installatie-directory nog maar even laten staan totdat ik hier een antwoord krijg waar ik iets mee kan.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 04 mar 2009, 18:26

Check het bestand /includes/session.php eens of er op de eerste en de laatste regel geen spaties staan voor en na de <php en <?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gripgrap

Bericht door Gripgrap » 04 mar 2009, 22:11

Kevin, bedankt voor de tip. Ik dacht eerst dat het hele bestand corrupt was toen ik het in Dreamweaver inlaadde, maar dat bleek niet het geval. Er staan ook geen spaties voor <?php en na ?>, dus het lijkt in orde.

Erik Frèrejean

Bericht door Erik Frèrejean » 04 mar 2009, 22:19

Gripgrap schreef:Dreamweaver
Gebruik nooit Dreamweaver (of vergelijkbare fancy editors) als je met phpBB core files werkt. Je gaat hier hoe dan ook last van krijgen in de toekomst. Maak altijd gebruik van een echte plain text editor (en nee, kladblok qualificeerd hier niet voor).

Aangezien je geen modificaties hebt geïnstalleerd, zou ik adviseren om alle bestanden te vervangen door schone files.
  1. Download een volledig 3.0.4 pakket van de downloads pagina
  2. Upload en overschrijf alle phpBB bestanden Met uitzondering van:
    • config.php
    • De files/ map
    • De images/ map
    • De store/ map
Proud member of the phpBB Afbeelding

paul3
Contacteer:

Bericht door paul3 » 04 mar 2009, 23:16

(en nee, kladblok qualificeerd hier niet voor).
Misschien en domme, maar in ieder geval licht offtopic vraag.
Waarom kladblok niet.
Op phpbb.com wordt juist vaak geadviseerd om notepad (=kladblok) te gebruiken. :?
Onderzoek alles, maar behoud het goede

http://www.de-oase.eu

Mid

Bericht door Mid » 04 mar 2009, 23:33

Kladblok is geen zuivere tekst-editor, maar Notepad++ (gratis te downloaden) weer wel :!:

Erik Frèrejean

Bericht door Erik Frèrejean » 05 mar 2009, 10:55

Om op Mid in te haken, er zijn gevallen bekent waarbij kladblok de encoding niet goed heeft. Dit is metname voor taalbestanden een groot probleem.
Het zal ongetwijfeld in sommige gevallen werken (dreamweaver ook), maar door het risico weg te nemen bespaar je ons (phpBB Support Team) een hele hoop werk ;).
Proud member of the phpBB Afbeelding

Gripgrap

Bericht door Gripgrap » 05 mar 2009, 12:04

Ik ga weer even terug naar het begin.
Met dank voor de support, want ik heb nu gewoon eerst alles weggegooid behalve de genoemde bestanden/directories en alles opnieuw geupload vanuit een 3.0.4. zip download. En nu werkt het weer zonder foutmeldingen.
Het was me bij de upgrade naar 3.0.2. trouwens al opgevallen dat bepaalde bestanden via ftp niet waren geupload/update. Dus op de een of andere manier werkt het updaten over bestaande bestanden heen niet lekker. Ik ga daarom de volgende update tzt maar op dezelfde manier doen: gewoon eerst de bestanden weggooien en dan de nieuwe plaatsen, dan blijf ik niet met oude troep zitten.
Nogmaals bedankt voor de adviezen.
Issue closed wat mij betreft.

Gesloten