- Enkele, hopelijk, korte vraagjes.
De tabel users is de username in blob binary gezet. Dit is een type waar ik zelf niet veel mee heb gewerkt. Mijn vraag is hoe kan ik die uit me database filteren?
kan dat met een simpele php/SQL query doen als:of moet je op een of andere manier de blob omzetten naar een leesbare string?Code: Selecteer alles
$sql = "SELECT username FROM users"; $result = mysql_query($sql); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { echo $row['username']; }
Vraag 2:
Als ik een gebruikersnaam wil aanpassen kreeg ik een error (internal server error) dat ik de naam niet kon aanpassen. In de gebruikers naam die ik dus wilde update zat een [ ' ]. Kan dit er mee te maken hebben? Aangezien de gebruikers namen in type blob staat kan ik hem niet via database aanpassen. Staan die binaire bestanden ergens op me server of waar haal hij de exacte naam vandaan?
Totslot,
Ik wil naast mijn Portal en phpBB een andere onderdeel draaien dat ik zelf scrip. Echter wil ik mijn leden niet 2x laten registreren c/q inloggen. Hoe krijg ik voor elkaar dat de leden die op de pagina kom van dat andere onderdeel dezelfde sessie gebruiken als op mijn hoofdsite? Ik heb coppermine draaien, maar daar was een bridge voor om dat te koppelen, maar hoe doe ik dat dus van mijn eigen script koppelen aan de phpbb zonder dat ze worden uitgelogd?
Mark