'toon meer smilies' maar dan in een menu.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
0om Ed

'toon meer smilies' maar dan in een menu.

Bericht door 0om Ed » 18 feb 2008, 19:17

Ik heb me wat op de hals gehaald. Het opzetten van een forum. Nu willen de gebruikers steeds maar meer smilies, het lijkt potdorie wel een poezie album. Maar goed zij willen dat zo, dus krijgen ze dat. Alleen...

Het 'toon meer smilies' venster begint aardig onoverzichtelijk te worden. In de map smilies heb ik submappen geplaatst met daarin de smilies. Die mappen worden echter niet als menu weergegeven (wat ik eigenlijk verwachtte) maar allemaal op 1 pagina.

IK zoek dus een mogelijkheid om die submappen te gebruiken in een menu. Bestaat er al zoiets, of ben ik de enige met een forum ondermijn beheer die 100+ (en groeiend!) smilies bevat?

Groet, Ed.

paul2

Re: 'toon meer smilies' maar dan in een menu.

Bericht door paul2 » 20 feb 2008, 00:14

Hoi allemaal,

Nee, niet iemand met een oplossing . . . helaas . . .
Wel hetzelfde probleem !
Geen 100+ smilies, bij lange na niet, maar wel zoveel dat de gebruikers nu telkens bij het plaatsen van een bericht zich ongans moeten scrollen naar de 'Bevestigknop'.

Ook ik ben bijzonder geinteresseerd in een oplossing voor dit fenomeen . . .

Natuurlijk het allermooiste als we mapjes zouden kunnen maken voor allerlei soorten smilies !
Maar als het niet in mappen kan, is het dan wellicht mogelijk om de breedte van het bericht te verkleinen en het gebied waar de smilies staan te vergroten ?

Heren experts . . . help ons svp van ons poezie-album af ;)

gr. Paul
Laatst gewijzigd door paul2 op 20 feb 2008, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

neopet

Bericht door neopet » 20 feb 2008, 08:14

Is het smileyvenster niet in grootte in te stellen?
Maar ja dan nog blijft het onoverzichtelijk. Voor het handjevol smilies dat standaard bij het forum zit is het voldoende, maar wil je er meer en dat is logisch, dan wordt het gewoon een rommeltje.

In ieder geval zou het handig zijn ja als de smilies in mappen onderverdeeld zouden kunnen worden, net zoals je hebt bij de avatars in de Gallery. Daar gaat het ook automatisch.

Dus is dat door de phpBB-ontwikkelaars niet gewoon simpel om dat ook zo in te stellen bij de smilies?
De code ervoor is er al lijkt me!

Ik heb namelijk wel veel smilies, ik denk tegen de 300 :shock: , die moet ik nog wel plaatsen maar ik begin daar niet aan als ik ze niet goed kan sorteren.

Jammer dat iemand van het "Support Team" hier helemaal niet op reageert...
Weet zo gauw geen pakkende handtekening...

paul2

Bericht door paul2 » 20 feb 2008, 21:52

Tja, zelf ook maar aan het zoeken en proberen geslagen . . .
Na lang zoeken . . . vele files doorgespit . . . en met voorbehoud, want ik ben absoluut geen programmeur, dus wellicht is het niet helemaal goed . . . .

Maar het lijkt al een stuk beter zo;

In de file 'forms.css' (locatie \styles\jouwstyle\theme\) vind je ergens onderaan (bij mij op regel 265) het volgende stukje;

/* Emoticons panel */
#smiley-box {
width: 18%;
float: right;
}

Ik heb van de orginele 'forms.css' even een kopietje gemaakt als backup en heb toen in de actieve 'forms.css' de volgende tekst geplaatst in plaats van bovenstaande;

/* Emoticons panel */
#smiley-box {
width: 100%;
float: under;
}

Moest wel weer eerst van style wisselen (en terug), buffer legen, voordat de verandering zichtbaar werd maar dit is echt veel beter !
Niet meer zover scrollen naar beneden, icons mooi naast elkaar.

Screencapture vóór:Afbeelding

Screencapture na:
Afbeelding

In afwachting van een betere oplossing (smiley-menu) is dit voorlopig voor mij acceptabel. Wellicht heeft iemand anders er ook wat aan.

Vriendelijke groeten,
Paul

neopet

Bericht door neopet » 21 feb 2008, 08:56

Goeie tip Paul!
Ik heb je nagedaan :)

Maar ik heb de width op 80 procent gezet omdat ik het niet zo mooi vind staan dat de smilies breder uitkomen dan het "intikvenster."

Afbeelding

Maar hoe krijg je dan, zoals hier op dit forum, een linkje met Toon meer Smilies?

Edit:
Heb het gevonden:

beheerderspaneel --> berichten --> smilies beheer --> bewerk smilies --> vink het vakje onder "Toon bij het plaatsen van een bericht" uit dan krijg je automatisch een link Toon meer smilies.

Afbeelding

Simpel eigenlijk!

paul2

Bericht door paul2 » 21 feb 2008, 14:47

Tjonge !!
Soms is de oplossing zó dichtbij . . . .

Veel dank neopet !!!

groeten,
Paul

neopet

Bericht door neopet » 21 feb 2008, 15:01

Haha samen komen we er wel hoor!

Al zijn we nieuw/nog wat onwennig met phpBB, als we elkaar maar helpen dan komen we een heel eind!

Ik mis hier een "oké" smiley dus: :thumbs up: !

Helaas werkt dit niet met de berichticonen ofwel onderwerpiconen.
Daar heb ik er 2 van weggehaald, dus niet bij berichtenpagina laten weergeven, maar daar komt dan geen linkje "toon meer berichticonen." Wel jammer want ik heb zoveel leuke...

Maar goed we kunnen niet alles hebben, toch?

Scotland Yard

Bericht door Scotland Yard » 21 sep 2009, 20:23

TOP !
Daar was ik nu naar op zoek.

Bedankt mannen !

neopet

Bericht door neopet » 25 feb 2010, 19:08

Scotland Yard schreef:TOP !
Daar was ik nu naar op zoek.

Bedankt mannen !
Kwist niet dat ik een jongen was?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 feb 2010, 11:51

Voortaan een topic van meer als 6 maanden oud niet bumpen, beetje onnodige toevoeging :)

Gesloten