Verbannen leden, zelfde IP adressen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Niekje

Verbannen leden, zelfde IP adressen?

Bericht door Niekje » 27 sep 2009, 11:29

• Adres van je forum: http://k3-fanclub.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik werd onlangs "aangevallen" op mijn forum door een nieuw lid en de admin heeft dat betreffende lid verbannen en geblokt op IP.
Dezelfde avond registreerde dezelfde persoon zich nogmaals, daarna is hij door mij geblokt op mailadres.
Echter ontving ik meteen daarna een email waarin ik werd bedreigd.
Ik ben op het forum gaan zoeken omdat ik een vermoeden had wie het kon zijn.
In het betreffende aanvalsbericht heb ik op het vraagtekentje geklikt en zag tot mijn grote verbazing dat dat lid slechts één bericht had geplaatst, maar er stonden tientallen IP adressen, waaronder 273 berichten vanaf één IP.
Toen rinkelde bij mij een belletje en heb een bericht van een oud lid dat een paar maanden geleden verbannen werd geopend en ook bij haar op het vraagtekentje geklikt.
Zoals verwacht stond in haar lijst exact dezelfde IP adressen als bij het bedreigende lid, inclusief hetzelfde aantal geplaatste berichten.
Nu heb ik haar daarmee geconfronteerd en zij beweerd dat zij het niet was.

Nu is mijn vraag: Kan het zo zijn dat alle geblokkeerde leden dezelfde IP's in hun lijst krijgen?
Dus als ik bijvoorbeeld mijn beste vriendin blok van het forum, dat zij ook die hele lijst met IP's onder haar naam krijgt?
Want als ik bij andere leden kijk, dan staan daar gewoon één of twee IP adressen van waaruit zij gepost hebben.
Ik wil gewoon alles uitsluiten voordat ik aangifte van bedreiging ga doen, want die was echt niet misselijk :shock:

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes
Niekje
..

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Verbannen leden, zelfde IP adressen?

Bericht door FreakyBlue » 30 sep 2009, 08:37

Zo ver ik het heb kunnen checken (maar ik zie graag dat anderen dit ook kunnen bevestigen aangezien dit voor jou een heel serieuze kwestie is) worden enkel de ip-adressen gekoppeld waarmee de persoon ook daadwerkelijk heeft gepost.

Dus zodra iemand inlogt op je forum wordt het ip-adres waarmee deze persoon dat doet gelogd. Dit kunnen uiteraard (heel veel) verschillende ip-adressen zijn. Deze ip-adressen zie je staan als je op het vraagteken klikt.

Mijn idee is dus dat het hier om dezelfde persoon gaat.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 30 sep 2009, 17:59

Zou het zo kunnen zijn dat diegene via een website gaat surfen die je IP verbergt?
Het zogenaamde anoniem surfen.
Dan krijg ook telkens een ander IP adres.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Niekje

Bericht door Niekje » 30 sep 2009, 21:49

Nee dat denk ik niet.
Anders had zij geen 273 berichten vanaf één IP geplaatst.
Ik weet wel dat zij ook gebruikt maakt van pc's in een internetcafé, vandaar denk ik ook die tientallen IP's.
Maar die 273 kwamen vanaf haar eigen pc.

Gesloten