- Adres van je forum: http://forum.everytime-magazine.nl
Event. modificaties op je forum: laatste berichten met titel in forums en laatste posts in menu (kan ik niet activeren, geen idee hoe dat werkt, geen van beide)
Wanneer ontstond het probleem? volgens mij toen die mods erop kwamen
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ja, dat dus
Wat is het probleem? automatisch inloggen werkt niet, wel als je op de hoofdpagina komt, maar zodra je naar een topic gaat enzo moet je weer opnieuw inloggen, best wel irritant... Weet iemand hoe dat kan? ^^
Automatisch inloggen werkt niet
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Automatisch inloggen werkt niet
Re: Automatisch inloggen werkt niet
Heb je al eens geprobeerd je forum cookies te verwijderen?
Meestal staat die knop helemaal onderaan de forum index ergens.
Meestal staat die knop helemaal onderaan de forum index ergens.
Jeroen
Ik heb ze verwijderd, ik ben benieuwd of het ook werkt ^^
Probeer eens het volgende:
Verwijder alle bestanden behalve index.html en .htaccess uit de
Misschien lost dat het op
Verwijder alle bestanden behalve index.html en .htaccess uit de
cache
map op je server.Misschien lost dat het op

Jeroen
Maar dan verwijder ik de lay-out zelf ook? Ik heb namelijk de lay-out helemaal veranderd...
Nee hoor
Je hoeft alleen uit de map /cache alle bestanden te verwijderen behalve index.html en .htaccess. Daarmee verwijder je verder niks van de layout.

Je hoeft alleen uit de map /cache alle bestanden te verwijderen behalve index.html en .htaccess. Daarmee verwijder je verder niks van de layout.
Jeroen
Hmm... hij doet het nog steeds niet, maar ik kan op wordpress ook niet inloggen (automatisch) als ik dat aangeef... kan het ook aan de server of wat dan ook liggen?
Ik vermoed dat je cookies niet juist zijn ingesteld, het klinkt of de sessie niet wordt vastgehouden. Het lijkt dan of je bent ingelogd, maar de volgende pagina waar je heen gaat is hij de sessie al gelijk kwijt. Kijk eens of je hier iets aan hebt: http://www.phpbb.com/kb/article/fixing- ... -settings/
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Messtal is dat wel het probleem, dat in je admin de instelling van de cookies niet goed staan. Ik heb dit probleem ook gehad en de oorzaak was de de instelling van de cookies.
Beheerder van het YONEX Forum
Kan je die instellingen hier dan eens posten zodat we het even na kunnen kijken?
Jeroen
Ik zie inderdaad niet direct iets geks. Je zou kunnen proberen om nog een punt voor het domein te zetten, dus .forum.everytime-magazine.nl. Andere optie is om "forum" eraf te halen, dus dat je .everytime-magazine.nl overhoud.
Is het alleen bij automatisch inloggen (dus je komt terug op het forum nadat je eerder "automatisch inloggen" hebt aangevinkt)? Niet bij normaal inloggen?
Ik heb geprobeerd om te registreren op je forum, maar heb tot nu toe nog geen activatie-email ontvangen (de melding na het registreren heb ik te snel doorgeklikt, dus ik weet niet eens zeker of ik die wel behoor te krijgen...
).
Edit: inmiddels heb ik de activeringsemail ontvangen. Na activatie was ik ingelogd, dus heb uitgelogd en opnieuw ingelogd met de optie "Automatisch inloggen" aangevinkt (via de login box op de voorpagina). Toen de browser (Firefox 3.5) volledig afgesloten. Toen de browser opnieuw opgestart en naar de site gegaan. Ik was ingelogd, en na doorklikken naar andere gedeeltes was ik nog steeds ingelogd. In het kort: ik kan je probleem niet reproduceren. Als je er nog steeds last van hebt, probeer verschillen te ontdekken met wat ik hierboven beschrijf, misschien is je probleem specifieker dan je dacht.
Is het alleen bij automatisch inloggen (dus je komt terug op het forum nadat je eerder "automatisch inloggen" hebt aangevinkt)? Niet bij normaal inloggen?
Ik heb geprobeerd om te registreren op je forum, maar heb tot nu toe nog geen activatie-email ontvangen (de melding na het registreren heb ik te snel doorgeklikt, dus ik weet niet eens zeker of ik die wel behoor te krijgen...

Edit: inmiddels heb ik de activeringsemail ontvangen. Na activatie was ik ingelogd, dus heb uitgelogd en opnieuw ingelogd met de optie "Automatisch inloggen" aangevinkt (via de login box op de voorpagina). Toen de browser (Firefox 3.5) volledig afgesloten. Toen de browser opnieuw opgestart en naar de site gegaan. Ik was ingelogd, en na doorklikken naar andere gedeeltes was ik nog steeds ingelogd. In het kort: ik kan je probleem niet reproduceren. Als je er nog steeds last van hebt, probeer verschillen te ontdekken met wat ik hierboven beschrijf, misschien is je probleem specifieker dan je dacht.
Laatst gewijzigd door EelkeB op 05 nov 2009, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch Open Projects
Hij lijkt je gewoon in te loggen, maar als je naar een andere pagina gaat (bijv. een forum), dan ben je opeens uitgelogd, heel vreemd is dat.
En... ik zie dat er twee nieuwe leden zijn, maar geen inactieve... heb je ondertussen de activatiemail gekregen?
En... ik zie dat er twee nieuwe leden zijn, maar geen inactieve... heb je ondertussen de activatiemail gekregen?
Zie mijn edit in bovenstaand bericht, kennelijk heeft die gekruist met jouw toevoeging.
Dutch Open Projects
Dat klopt, ik heb ook wel keren gehad dat hij het gewoon deed... dat is het rare juist.
Als dat het rare is, dan had het wel handig geweest om dat in het begin even te vermelden
In ieder geval wordt het dan wel belangrijk om te proberen te achterhalen wat dan de verschillen zijn tussen wanneer het wel en wanneer het niet lukt (misschien lijkt het willekeurig, maar dat is het nooit - het is alleen de vraag of we er hier nou uit gaan komen wat de preciese verschillen zijn).
Ik zie iets over Wordpress staan, staat dat volledig los van phpBB of heb je een of andere koppeling draaien zodat je met dezelfde gegevens in kunt loggen en als je op de een ingelogd bent, ook op de ander?

Ik zie iets over Wordpress staan, staat dat volledig los van phpBB of heb je een of andere koppeling draaien zodat je met dezelfde gegevens in kunt loggen en als je op de een ingelogd bent, ook op de ander?
Dutch Open Projects
Jammer, ik zag een mogelijke oorzaak.
Ik bedacht ineens iets wat ik van de week ook bij een klant had. Althans, iets vergelijkbaars. Ik ging steeds naar jouw forum via http://forum.everytime-magazine.nl/ Maar wat ik me ineens afvroeg: werkt http://www.forum.everytime-magazine.nl/ misschien ook? En jawel. En, ik was ingelogd. Maar toen ik doorklikte naar een volgende pagina... Je raad het al.
Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Waarschijnlijk is het op te lossen door (zoals al eerder gesuggereerd) een punt voor het domein te plaatsen in de cookie-instellingen, dan wordt de cookie geldig voor zowel forum.everytime-magazine.nl als www.forum.everytime-magazine.nl. Anders een redirect aanmaken zodat http://www.forum..everytime-magazine.nl automatisch doorverwezen wordt naar forum.everytime-magazine.nl (dat is trouwens sowieso wel een goed idee).
Ik bedacht ineens iets wat ik van de week ook bij een klant had. Althans, iets vergelijkbaars. Ik ging steeds naar jouw forum via http://forum.everytime-magazine.nl/ Maar wat ik me ineens afvroeg: werkt http://www.forum.everytime-magazine.nl/ misschien ook? En jawel. En, ik was ingelogd. Maar toen ik doorklikte naar een volgende pagina... Je raad het al.
Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Waarschijnlijk is het op te lossen door (zoals al eerder gesuggereerd) een punt voor het domein te plaatsen in de cookie-instellingen, dan wordt de cookie geldig voor zowel forum.everytime-magazine.nl als www.forum.everytime-magazine.nl. Anders een redirect aanmaken zodat http://www.forum..everytime-magazine.nl automatisch doorverwezen wordt naar forum.everytime-magazine.nl (dat is trouwens sowieso wel een goed idee).
Dutch Open Projects