quote en view active topics werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
miss_k

Bericht door miss_k » 15 nov 2009, 21:58

• Adres van je forum: http://www.taboeforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? style, verder is het een nieuw forum
    Wat is het probleem?

ik heb deze week een forum opgezet voor een vriendin, heb paar jaar terug ook een forum gehad van phpbb maar dat was een veel oudere versie, en dit werkt heel anders!
tot nu toe lukt het allemaal aardig, maar nou bijkt dat leden niet kunnen quoten (admins wel) en dat bij de leden bij view active topics alleen de berichten uit de voorstelronde staan maar niet uit de andere onderdelen (wederom bij de admins wel)

t leek mij een permissie probleem maar ik kom er niet uit?
de leden zijn toegevoegd aan een group om toegang te krijgen tot de onderdelen, dus mensen die alleen geregistreerd zijn kunnen niet overal in.

ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd, alvast bedankt.

..

EelkeB

Re: quote en view active topics werkt niet

Bericht door EelkeB » 16 nov 2009, 08:27

Het permissie-systeem van phpBB3 kan behoorlijk verwarrend zijn als je er voor het eerst mee te maken krijgt. Een zeer waardevol hulpmiddel dat naar mijn mening te weinig gebruikt wordt zijn de permissiemaskers. Omdat een gebruiker via diverse wegen (groepslidmaatschappen, direct toegekende permissies) aan bepaalde effectieve permissies kan komen zijn permissiemaskers essentieel om inzichtelijk te maken waarom een bepaalde gebruiker een permissies niet of juist wel heeft.

Het klinkt mij in de oren alsof Geregistreerde gebruikers alleen op je "Voorstelronde" rechten hebben gekregen. Ga naar de andere forums en geef de groep geregistreerde gebruikers daar ook rechten (bij voorkeur door een rol als "standaard toegang" toe te kennen, dan heb je in 1 klap een set permissies die "logisch" zijn voor een bepaald type gebruikers).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

miss_k

Re: quote en view active topics werkt niet

Bericht door miss_k » 16 nov 2009, 09:04

bedankt voor de reactie.
ze konden wel gewoon lezen en posten in de andere onderdelen, alleen bij de view active topics stonden ze er niet bij. maar ik heb nou toch alle permissie op standard+polls gezet ipv handmatig alle advanced permissions, en nou doen ze het wel :)

alleen het quoten lukt nog niet.

Gesloten