Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
btuil
Bericht
door btuil » 28 dec 2009, 21:14
- Adres van je forum: http:// http://www.achterdeellebogen.nl
Event. modificaties op je forum: nog niet, forum in oprichting
Wanneer ontstond het probleem? vandaag
phpBB versie: 3.0.6
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
Wat is het probleem?
andere gebruikers kunnen nog geen priveberichten sturen terwijl de permissies allen op ´ja´zijn gezet en wel zijn ingelogd. De melding luidt als volgt: " Helaas, maar het is je niet toegestaan om deze functie te gebruiken. Je dient geregistreerd te zijn en moet mogelijk meer posten om deze functie te mogen gebruiken."
Ik zal wel iets niet goed hebben ingesteld, maar weet niet wat. Wie kan me hier mee helpen?
Groet,
Bert
..
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 28 dec 2009, 21:33
Dit gebeurd waarschijnlijk alleen bij gebruikers met minder dan 5 berichten. Klopt dat?

-
btuil
Bericht
door btuil » 28 dec 2009, 21:41
Bedankt voor je bericht.
Geen idee, zou dat moeten dan? Is dat een vereiste? 5 berichten of heb ik dat zelf aangegeven?
Groet,
Bert
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 29 dec 2009, 11:02
Nou, met 3.0.6 is er een nieuwe groep toegevoegd, de Nieuwe geregistreerde gebruikers groep, en standaard worden alle gebruikers tot 5 berichten in deze groep geplaatst. Als ik het me goed herinner staan de permissies voor deze groep zo ingesteld dat gebruikers in de groep niet de mogelijkheden hebben om PMs te versturen, om spam te voorkomen.
Je kan dit uitschakelen.
Ga naar je Beheerderspaneel -> Instellingen registratie en zet het aantal benodigde berichten op 0.