Diverse problemen naar update naar 3.0.6

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Amnesia

Diverse problemen naar update naar 3.0.6

Bericht door Amnesia » 05 jan 2010, 21:05

• Adres van je forum: http://www.txg-gaming.nl/phpbb3/
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem?sinds de "update" naar 3.0.6
    phpBB versie: ergens tussen 3.0.5 en 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Getracht te updaten van 3.0.5 naar 3.0.6
    Wat is het probleem?
Hallo,

Gisteren heb ik geprobeerd te updaten van 3.0.5 naar 3.0.6, sindsdien heb ik wat me tot nu toe opvalt al 2 problemen. Ik update via de "normale weg"? Inloggen op beheerderspaneel, naar systeem gegaan, die update tool gedownload, geupload, alles gevolgd etc.. toen had ik probleem 1 (lees probleem 1 :P ). Toen een andere poging gedaan door op de phpbb website onder "Updaten" "Gewijzigde Bestanden" gedownload, en de versie "3.0.5 naar 3.0.6" uitgepakt en geupload (overwrite) over de oude, nog steeds probleem 1.
Bij beide pogingen ook last van probleem 2. Beide manieren van updaten gebruik ik al sinds RC6.

Probleem 1:
Het updaten is deels wel/niet gelukt.
Als ik inlog in het beheerderspaneel staat er onder het tabblad "Algemeen" in het tabelletje bij forumversie: 3.0.6
Maar onder het tab "Systeem" staat in een rode balk dat mijn phpBB installatie niet up-to-date is.

Probleem 2:
De instellingen van gebruikersgroepen staan niet meer zoals ze stonden.
Ik had een gebruikersgroep "Members", deze had toegang tot een bepaald gedeelte van het forum (het niet-publieke gedeelte), maar deze hebben daar nu geen toegang meer op.
Ik heb dit geprobeerd op te lossen, door opnieuw de permissies in te stellen, maar niet het gewenste resultaat.

Kortom! Help!

Amnesia

Re: Diverse problemen naar update naar 3.0.6

Bericht door Amnesia » 05 jan 2010, 21:32

Probleem 1 is inmiddels opgelost, de docs map was niet up to date op de één of andere manier.

Probleem 2 heb ik nog steeds last van. Geld overigens ook voor meerdere gebruikersgroepen.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 06 jan 2010, 09:03

Weet je zeker dat je forum permissies voor deze groep goed staan?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Amnesia

Bericht door Amnesia » 06 jan 2010, 15:19

Ze stonden goed voor de update, vlak ervoor, tijdens of na het updaten heb ik er niks aan veranderd.
Of zijn er aanpassingen aangebracht in de update m.b.t. de gebruikersgroepen en permissies/rechten hiervan?
Het gaat om de gebruikersgroepen "Globale Moderators" en "Members" (een zelf aangemaakte groep).

De forum permissies van de groep "Globale Moderators" staat op de rol: "Volledig Toegang"
De forum permissies van de groep "Members"staat op de rol: "Standaard Toegang + Polls"

Iemand suggesties?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 06 jan 2010, 19:47

Graag niet je topic omhooghalen binnen 24 uur, zoals de regels ook zeggen. Ik heb je bump nu verwijderd.

Amnesia

Bericht door Amnesia » 06 jan 2010, 20:12

Excusé !

Ik wou alleen even toevoegen, dat iemand die denkt het te kunnen op lossen, van mij de inloggegevens kan krijgen! Dat had ik nog niet eerder vermeld!

Amnesia

Bericht door Amnesia » 10 jan 2010, 11:48

Het probleem is eindelijk opgelost.

Tijdens het updaten is er denk iets niet helemaal goed gaan.
De permissies etc stonden gewoon goed. Alleen de gebruikersgroepen waren niet meer hetzelfde als voorheen.
Iedereen stond als "Geregistreerde Gebruiker", en niet in de groepen waar ze voor de update op ingedeeld waren.

Ik trouwens dat er een gebruikersgroep is toegevoegd met deze update? "nieuw geregistreerde gebruikers" Wat is het nut hiervan :D ?

Dus raar, maar het is inmiddels dus opgelost.
Thnx for the support.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 10 jan 2010, 12:51

Amnesia schreef:Ik trouwens dat er een gebruikersgroep is toegevoegd met deze update? "nieuw geregistreerde gebruikers" Wat is het nut hiervan ?
Daar worden mensen in gezet die net geregistreerd hebben.
Zo kan je dus bijvoorbeeld instellen dat zij nog niet alle forums kunnen zien, of nog geen privéberichten kunnen sturen, etc.
Jeroen

Gesloten