auto login van eigen login script

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ldepender

auto login van eigen login script

Bericht door ldepender » 30 sep 2009, 09:47

• Adres van je forum: http://nog niet online
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nope
    Wat is het probleem?
ik wil graag voor een project mijn gegevens uit een ander login script halen in plaats van uit phpbb. dus als een user bij ons is ingelogd dan moet hij ook naar het forum kunnen. in principe hebben we alles af op deze koppeling na. kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan maken en/of wat de stappen erin zijn.

Greetz,

Lennart

Rboz

Re: auto login van eigen login script

Bericht door Rboz » 17 jan 2010, 20:43

Hoi Lennart,

Ik zit met hetzelfde probleem.

Mij hebben ze aangeraden om de authenticatie om te draaien, dus om die van phpBB te gebruiken voor de eigen site. Ben er alleen nog niet achter hoe ik dit kan doen.

Heb jij inmiddels al meer informatie over hoe dit op te lossen is?

Wellicht kunnen we elkaar hiermee verder helpen.

Grtz Ralph

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 jan 2010, 08:57

Je kunt inderdaad het sessie-management van phpBB gebruiken in je eigen site, maar dat is niet altijd een optie (bijvoorbeeld als er al iets bestaands is waar je mee wil/moet werken). Als dat geen optie is, is het mogelijk om het sessie-management en authenticatie van phpBB te integreren met een ander pakket, d.m.v. een authenticatie-module. Je kunt hiermee phpBB gebruikersgegevens laten authenticeren tegen een andere bron dan de eigen database, je kunt gebruikers automatisch authenticeren als ze al een geldige sessie hebben in het andere pakket en je kunt gebruikers aanmaken in de phpBB database als ze daar nog niet bestaan. Het is wel een behoorlijke kluif, dus als je nog moet beginnen en je hebt de keuze, dan is het inderdaad niet onverstandig om goed te kijken naar de mogelijkheid om phpBB's sessie-management ook voor de rest van je site te gebruiken.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Rboz

Bericht door Rboz » 20 jan 2010, 12:08

Voor mijn eigen CMS kan ik wel de tabel met users uit de phpBB database benaderen, maar omdat het wachtwoord in deze versleuteld wordt bij de registratie, kan ik deze nog niet gebruiken. Nu is de eerste taak om uit te vinden HOE het wachtwoord versleuteld word. Deze versleuteling kan ik dan overnemen.

Enig idee hoe/waar ik dit kan vinden in phpBB?

Grtz Ralph

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 jan 2010, 12:43

Ik weet niet of dat een heel handige aanpak is. Ik zou zeggen, of gebruik het volledige sessie-systeem van phpBB (dan hoef je je daar geen zorgen over te maken), of gebruik je eigen login-systeem i.c.m. een authenticatie-module voor phpBB t.b.v. de integratie.

De versleuteling die phpBB gebruikt is een hash i.c.m. salting. Hoe het precies in elkaar zit zou je in de code moeten bekijken.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten