Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
webferret
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:23

Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door webferret » 29 jan 2010, 16:34

Adres van je forum: http://www.fret.nl/forum/index.php
phpBB versie:3.06
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?Nee

Wat is het probleem?
Wij willen graag van de mogelijkheid af die gebruikers 'verborgen' maakt op het forum.

Het moet dus niet meer mogelijk zijn om in het profiel aan te geven dat je verborgen wilt zijn en tevens dat de betreffende gebruiker voor iedereen zichtbaar is in het overzicht 'Wie is er online' bij de 'Geregistreerde gebruikers' en 'Het forum werd door XX gebruikers bezocht gedurende de laatste 24 uur:'.

Waarom? Wij vinden het een compleet zinloze optie als iemand zich 'verborgen' kan houden maar wel vrolijk kan posten. De optie schiet dus volledig zijn doel voorbij.

In het ACP heb ik via 'Permissies instellen' -> 'Gebruikerspermissies' -> 'Geregistreerde gebruikers' -> 'Geavanceerde permissies' -> 'Andere' -> 'Kan online status verbergen' op NEE gezet maar dat lijkt geen effect te hebben.

Moet/kan ik nog meer doen om van de 'verborgen gebruikers' af te komen? Thanks!
[/list]

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door Jeroen » 29 jan 2010, 19:28

Probeer die permissies eens op "Nooit" te zetten in plaats van "Nee".
Jeroen

webferret
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:23

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door webferret » 30 jan 2010, 09:19

Ok, gedaan. Nu even wachten totdat iemand zich aanmeld die verborgen had willen zijn. Ik laat het nog even weten of dit werkt. Thanks!

webferret
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:23

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door webferret » 30 jan 2010, 13:33

Helaas niet helemaal dus. Net was er iemand online die in z'n profiel heeft staan dat-ie verborgen op het forum is.

Deze gebruiker was wel zichtbaar bij de 'Geregistreerde gebruikers' dus dat is goed. Maar hij staat niet goed bij wie er de afgelopen 24 uur online is geweest. De modjes en ik zien hem staan (cursief en dat komt doordat hij in zijn profiel heeft staan dat-ie verborgen moet zijn) maar een gewone gebruiker ziet hem daar niet.

En dat klopt want als ik in de ACP kijk dan zie ik in het profiel dat deze optie nog steeds voor deze gebruiker aan staat. Kijk ik bij een ander in de ACP dan staat die mogelijkheid er ook. Dus het lijkt erop dat in de ACP de wijziging die ik heb doorgevoerd (zie de tip hierboven) niet helemaal het gewenste effect heeft.

In het profiel aan de voorkant (het forum zelf dus) is de optie wel weg dus men kan daar zelf niets meer veranderen.
Mijn idee is dat de instelling die men in het profiel gemaakt heeft zo blijven, ongeacht de wijziging in het ACP.

Dus wanneer ik van alle gebruikers (waarvan we weten dat deze 'verborgen' zijn) in het ACP de status van 'Onzichtbaar als ik online ben' verander naar Nee dat dit wel het gewenste effect heeft. Immers kunnen zij dan zelf in hun profiel dit weer niet op Ja zetten omdat die mogelijkheid er niet meer is.

Klopt dit wat ik zeg?

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door EelkeB » 30 jan 2010, 15:36

Ik verwacht dat op sommige plekken waar gebruikers verborgen moeten worden alleen naar de instelling in het profiel wordt gekeken, en niet of het volgens de permissies uberhaupt nog is toegestaan. Lijkt me dus een bugje in phpBB. Ik denk dat je aanname inderdaad klopt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

webferret
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:23

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door webferret » 30 jan 2010, 16:09

We hebben het getest zoals ik vermoedde en dat werkt inderdaad. Ik heb de profielen van de verborgen gebruikers gewijzigd en de permissies weer op Nooit gezet en nu is het zoals we het willen hebben op 1 dingetje na: hoe pas ik die regel aan: "Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 5 geregistreerde, 0 verborgen en 2 gasten (gebaseerd op de gebruikers die de laatste 5 minuten actief waren)"

Als ik de bron bekijk lijkt het wel hard gecodeerd maar dat is natuurlijk niet het geval.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door Jeroen » 30 jan 2010, 16:38

Open: /language/nl/common.php

Zoek op en verwijder

Code: Selecteer alles

	'HIDDEN_USERS_ONLINE'			=> '%d verborgen gebruikers online',
	'HIDDEN_USERS_TOTAL'			=> '%d verborgen',
	'HIDDEN_USERS_TOTAL_AND'		=> '%d verborgen en ',
	'HIDDEN_USERS_ZERO_ONLINE'		=> '0 verborgen gebruikers online',
	'HIDDEN_USERS_ZERO_TOTAL'		=> '0 verborgen',
	'HIDDEN_USERS_ZERO_TOTAL_AND'	=> '0 verborgen en ',
	'HIDDEN_USER_ONLINE'			=> '%d verborgen gebruiker online',
	'HIDDEN_USER_TOTAL'				=> '%d verborgen',
	'HIDDEN_USER_TOTAL_AND'			=> '%d verborgen en ',
Daarmee haal je dat stukje van verborgen gebruikers weg ;)
Jeroen

webferret
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:23

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door webferret » 30 jan 2010, 16:56

Thanks! Ik ga een poging doen!

Rinus746
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 nov 2010, 23:44

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door Rinus746 » 13 jan 2011, 19:24

Ik wil ook dat men niet meer als verborgen gebruiker op het forum komt, bij code selecteer Alles staan er drie met een kleur, moeten die alleen weg of wat in het gehele lijstje staat.

En nu zijn de kleuren weg, dus ik ga er vanuit dat allen weg moeten.

Rinus746
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 nov 2010, 23:44

Re: Optie 'verborgen gebruiker' uitzetten

Bericht door Rinus746 » 13 jan 2011, 19:57

Heb deze mod gedaan en het werkt..

Bedankt.

Gesloten