RSS feed adres + koppelen aan Feedburner

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rvdbrom

RSS feed adres + koppelen aan Feedburner

Bericht door rvdbrom » 10 feb 2010, 13:23

• Adres van je forum: http://www.rett.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:Portal
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
In 3.0.6 zit een ingebouwde mogelijkheid tot een RSS feed.
Ik heb 2 vragen daarover.

Vraag 1:
Als ik via ACP de feed aanzet, wat is dan het RSS-standaardadres van die feed, hoe kan de gebruiker die dan bereiken (Als ik de feed aanzet zie ik in Firefox namelijk geen RSS icoon in de Firefoxadresbalk oplichten).
(Voor de volledigheid, omdat het een besloten forum is heb ik de feed momenteel uit staan).

Vraag 2:
Ik wil de forumfeed via Feedburner gaan verspreiden.
Kan ik het RSS-standaardadres (zie vraag 1) van de feed veranderen, zodat de icoon in de browseradresbalk direct naar het Feedburner-adres verwijst als men erop klikt?

Alvast bedankt;
M.v.g
Rene

EelkeB

Re: RSS feed adres + koppelen aan Feedburner

Bericht door EelkeB » 11 feb 2010, 08:36

Als je geen RSS-icoon in de adresbalk ziet verschijnen dan gaat er nog iets mis. Heb je je templates wel aangepast aan 3.0.6? De overall_header.html hoort code te bevatten voor het weergeven van de feeds in de <head> sectie van de output.

Volgens mij is het niet mogelijk om op een "nette" manier de gepubliceerde URL voor de feed te veranderen. Dat zal een kwestie zijn van de template aanpassen zodat deze de Feedburner URL(s) bevat.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

rvdbrom

Re: RSS feed adres + koppelen aan Feedburner

Bericht door rvdbrom » 11 feb 2010, 12:56

Je hebt helemaal gelijk, er werd een oude template gebruikt.

Ondertussen ook een FAQ over de feed in versie 3.0.6. gevonden:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 45&start=0
Mijn vraag 1 is hiermee dus beantwoord.

Koppelen aan Feedburner is voor mijn forum nu niet meer van toepassing.
Omdat het een besloten forum is, en 3.0.6. nog geen authentificatie in feeds ondersteund heb ik er niet zoveel meer aan. In versie 3.0.7 wordt trouwens wel authentificatie in de feed opgenomen, dus daar wacht ik nog maar even op.

Bedankt.

Gesloten