Hoe maak ik emailadressen van gebruikers zichtbaar?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
vrob

Hoe maak ik emailadressen van gebruikers zichtbaar?

Bericht door vrob » 17 feb 2010, 16:56

• Adres van je forum: http://www.vrob.nl/phpbb
    phpBB versie: 3.0.6

Ik zou graag willen weten hoe ik emailadressen van gebruikers zichtbaar maak.
    Kan iemand me vertellen hoe en waar ik dat moet instellen?
    Ik ben een newbie

Jeroen

Re: Hoe maak ik emailadressen van gebruikers zichtbaar?

Bericht door Jeroen » 17 feb 2010, 20:38

Op wat voor manier "zichtbaar maken"?
Dat je letterlijk het e-mail adres in het profiel ziet staan en voor iedereen zichtbaar is, of alleen voor jou als beheerder, of wat bedoel je precies?

Met meer duidelijkheid kunnen we je makkelijker helpen ;)
Jeroen

vrob

Bericht door vrob » 17 feb 2010, 20:41

Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Wat ik dus bedoel is dat elke gebruiker in het afgeschermde forum het emailadres ziet van elke willekeurige andere gebruiker.
Ik zou het fijn vinden als alle contact mogelijkheden zichtbaar zijn voor iedereen.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 feb 2010, 09:01

Je kunt standaard gebruikers niet verplichten hun email-adres openbaar te maken. Misschien dat er een mod voor te vinden is, maar dat zou ik niet verwachten. Er is wel een instelling die het tegenovergestelde doet, onder Email-instellingen de instelling "Verwijder e-mailadressen" (geen logische benaming, maar de uitleg eronder impliceert dat de functie iets logischer is dan de benaming :)). Ik zou dus in elk geval controleren of dat uit staat.

Daarnaast zou ik de functie aanzetten dat gebruikers via het forum email versturen. Dat houdt in dat ze niet direct het email-adres te zien krijgen, maar dat ze, als ze op email klikken, een invulformuliertje krijgen van het forum, waarna het forum namens hun de email verstuurd. Zo houd de ontvanger de controle op wie zijn email-adres te zien krijgt (door wel of niet te reageren).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

vrob

Bericht door vrob » 19 feb 2010, 09:06

Het is een besloten forum. dus iedereen die er is kent elkaar. dus het is ook niet erg als iemand een emailadres ziet van een ander.

@EelkeB Waar kan ik die instelling vinden?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 feb 2010, 09:26

EelkeB schreef:onder Email-instellingen de instelling "Verwijder e-mailadressen"
Dat is dan in het ACP.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten