laatste stap naar 3.07

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
leeuw
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:42

laatste stap naar 3.07

Bericht door leeuw » 02 mar 2010, 19:15

Update van 3.06 naar 3.07

Ik snap de laatste stap niet, ik heb een zip (update306to307) gedownload naar mijn pc, met (gewijzigde?) mappen en bestanden moet ik die nou weer uploaden?
Dus map voor map en files overschrijven? Ik dacht dat dat automatisch zou gaan.

Ik ben hier maar even gestopt voordat ik evt. goede bestanden zou overschrijven

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door Kevin » 02 mar 2010, 20:22

KLopt ja dat zijn de aangepaste bestanden die moet je uploaden en over de huidige heen schrijven.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door EelkeB » 03 mar 2010, 08:20

Er zijn een aantal verschillende methodes om de update uit te voeren. http://wiki.phpbb.nl/Updaten_%28phpBB3%29

Als ik jou zo hoor heb je de gewijzigde-bestanden-distributie gedownload. Deze bevat per vorige phpBB-versie een set bestanden die sinds die versie gewijzigd zijn om tot de nieuwste versie te komen. Het is de bedoeling dat je die bestanden over de bestaande bestanden heen kopieert. Dit is alleen een optie als je geen modificaties hebt toegepast op je forum. Bestanden en mappen 1 voor 1 kopiëren hoeft niet, een beetje FTP-programma is wel in staat om een hele map-structuur in 1 keer te kopiëren.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

leeuw
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:42

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door leeuw » 03 mar 2010, 09:01

Ik heb de automatische updater gedownload, daarin zaten twee mappen. docs en install
* Install heb ik naar de root geftp'ed, met docs heb ik niks gedaan
* updater opgestart, er kwamen (ik meen 5) stappen aan de zijkant, alle stappen gingen goed zonder foutmelding.
* De laatste stap kreeg ik een vraag over downloaden als zip, tar enz. en ook een knop verder gaan met installatie
* ik heb het bestand local opgeslagen, (nog) niet geupload

Dit is waar ik gestopt ben, de update is dus nog niet afgerond.


Volgens mij kan ik niet alles selecteren en uploaden, want in de mappen zitten minder bestanden dan de originele.


ter info ik heb wel mods geïnstalleerd

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door EelkeB » 03 mar 2010, 09:30

Dit zijn de vernieuwde bestanden, die het resultaat zijn van het samenvoegen van de aanpassingen voor de nieuwe versie en de aanpassingen van je mods. Kennelijk was de updater niet in staat om de geupdate bestanden zelf te overschrijven, dus heeft hij je ze ter download aangeboden zodat je dit zelf kunt doen. Dit zal niet voor alle bestanden nodig zijn, dus zit in de download ook niet alle bestanden van phpBB.
leeuw schreef:Volgens mij kan ik niet alles selecteren en uploaden, want in de mappen zitten minder bestanden dan de originele.
In de meeste gevallen zouden de mappen dan gewoon samengevoegd moeten worden; de bestanden overschreven die in de bron staan, de bestanden die alleen remote staan met rust worden gelaten. Alleen MacOS X (of eigenlijk de Finder, gok ik) doet dat anders, die vervangt gelijknamige directories en verwijderd dus ook de bestanden die niet in de bron staan. (Misschien dat je dat als referentie hebt...)
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

leeuw
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:42

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door leeuw » 03 mar 2010, 20:14

O.k. het is nu wel gelukt, het is dus niet zoals bij windows dat je een map compleet overschrijft, met ftp laat ie staan wat niet gewijzigd is, meer zoals bij een back-up.

2e vraag: waarom kon de update bij mij niet geheel afronden? ik heb alles in een subdomein forum staan.

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door EelkeB » 05 mar 2010, 12:17

Ik weet niet welke versie van Windows jij hebt, maar tot mijn huidige versie (Vista) deed Windows het ook altijd zo dat bestaande bestanden met rust worden gelaten. Sinds Vista krijg ik nu de vraag wat ik wil doen, samenvoegen of overschrijven. Met Mac OS X heeft het me wel eens wat hoofdbrekens gekost.
leeuw schreef:2e vraag: waarom kon de update bij mij niet geheel afronden? ik heb alles in een subdomein forum staan.
Hoezo, niet geheel afronden? Je bedoelt dat je die bestanden moet downloaden en ze handmatig moet uploaden? Dat zal te maken hebben met de gebruikersrechten op de bestanden. Het forum draait op de webserver, die draait in de context van een bepaalde gebruiker. Zeer waarschijnlijk maak jij verbinding met FTP met een andere gebruiker. Het is dan zeer waarschijnlijk dat de rechten zo staan dat de gebruiker van de webserver niet de bestanden van de website kan aanpassen (wel zo veilig, overigens).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

leeuw
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:42

Re: laatste stap naar 3.07

Bericht door leeuw » 05 mar 2010, 13:16

ok,thx

Gesloten