Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Ger
Contacteer:

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Ger » 11 mei 2010, 13:56

Probeer eens het volgende:
  1. Beheerderspaneel, tabblad permissies
  2. Kies voor permissies groepen
  3. Selecteer de groep geregistreerde gebruikers
  4. Selecteer bij het type de globale moderatorpermissies
  5. Klik op "alles NOOIT"
  6. Klik op "Pas alle permissies toe"
Door NOOIT te selecteren kan het ook niet overruled worden door eventuele andere permissie-instellingen.

Dit is meer een bypass dan een echte oplossing overigens, er moet alsnog ergens iets fout staan waardoor het probleem ontstaan is. Todat je die oorzaak hebt gevonden heb je met bovenstaande methode in elk geval het probleem van een openstaand moderatorpaneel verholpen.

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 11 mei 2010, 18:25

Nee, dat helpt niet, helaas...

Heb het geprobeerd, alles op NOOIT gezet maar het helpt echt niks. Geen verandering dus...

Wie kan me helpen, dit moet opgelost worden!

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 11 mei 2010, 18:41

Installeer een 'verse' phpBB 3.0.7-PL1 over je oude forum heen. Als je de map install en het bestand config.php niet opnieuw uploadt, dan hoef je je forum niet opnieuw te installeren, en al je topics/berichten/gebruikers/instellingen blijven bewaard. Wie weet helpt het.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 11 mei 2010, 18:51

Maak wel uitgebreide backups van je forumbestanden en database voordat je aan het bovenstaande begint.
Jeroen

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 11 mei 2010, 19:06

AlbertPool schreef:Installeer een 'verse' phpBB 3.0.7-PL1 over je oude forum heen. Als je de map install en het bestand config.php niet opnieuw uploadt, dan hoef je je forum niet opnieuw te installeren, en al je topics/berichten/gebruikers/instellingen blijven bewaard. Wie weet helpt het.
Bedankt, heb het gedaan maar het helpt niks.

Ik kan bijv. nog steeds geen gebruikers verwijderen, en leden zien nog steeds het Moderatorpaneel.

Iemand die me kan helpen?

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 11 mei 2010, 19:13

Lijkt er sterk op dat er in je database iets fout zit. Hoe dit opgelost moet worden, daar kan ik je niet mee helpen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 11 mei 2010, 21:29

Dan is inderdaad je database overhoop (en goed ook). Ik zou in dat geval de Support toolkit er eens bijpakken, met name de database cleaner en de duplicate permissions remover.

En ik zou eens goed nadenken hoe je het voor elkaar hebt gekregen.

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 14 mei 2010, 20:49

Ger schreef:Dan is inderdaad je database overhoop (en goed ook). Ik zou in dat geval de Support toolkit er eens bijpakken, met name de database cleaner en de duplicate permissions remover.

En ik zou eens goed nadenken hoe je het voor elkaar hebt gekregen.
Bedankt voor je tip, heb het geïnstalleerd en het ziet er goed uit. Ik kan alleen nergens de Database cleaner vinden. Ik zie nergens in de menu's iets over een Database cleaner staan. Kan jij helpen en uitleggen waar ik dit vind?

En verder ben ik er ook achter gekomen dat het écht aan de Database ligt. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd (met een schone database), toen werkte alles goed. Toen ik de oude database erin had gezet, deed hij weer raar. Er zit dus ergens een fout, maar ik weet niet waar.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 mei 2010, 21:59

In de toolkit staat de Database Cleaner onder het tabblad "Support Tools", de tweede van boven.
Jeroen

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 15 mei 2010, 05:51

Okey, heb allebei de tools gebruikt, maar er lijkt geen verschil...

1. Ik kan het forum niet meer sluiten (gebruikers kunnen er gewoon in)
2. Ik kan geen berichten bewerken of verwijderen van normale gebruikers
3. Ik kan geen topics verplaatsen

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 15 mei 2010, 10:11

Maak een backup in phpBB met 'Alleen data'. 'Volledig' of 'Alleen structuur' neemt waarschijnlijk de fout mee. Plaats deze in de map store van een nieuw, goedwerkend forum. Plaats dan in het beheerderspaneel deze backup in het nieuwe forum terug.
Met wat geluk heb je nu een nieuw, goedwerkend forum met de data uit je oude database.

Let op: als je in het origineel mods hebt, die bij installatie een wijziging in de database hebben gemaakt, dan moeten die voor de goede werking ook in het nieuwe forum worden geïnstalleerd. Anders zul je de backup waarschijnlijk niet in het nieuwe forum kunnen zetten.

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 15 mei 2010, 12:11

AlbertPool schreef:Maak een backup in phpBB met 'Alleen data'. 'Volledig' of 'Alleen structuur' neemt waarschijnlijk de fout mee. Plaats deze in de map store van een nieuw, goedwerkend forum. Plaats dan in het beheerderspaneel deze backup in het nieuwe forum terug.
Met wat geluk heb je nu een nieuw, goedwerkend forum met de data uit je oude database.

Let op: als je in het origineel mods hebt, die bij installatie een wijziging in de database hebben gemaakt, dan moeten die voor de goede werking ook in het nieuwe forum worden geïnstalleerd. Anders zul je de backup waarschijnlijk niet in het nieuwe forum kunnen zetten.
Bedankt, heb het geprobeerd maar als ik de back-up probeer te herstellen lukt dat wel, dan selecteer ik dat ding in het Admin paneel en klik op 'Herstellen'. Maar dan krijg ik deze error:

Afbeelding

Hoe op te lossen?

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 15 mei 2010, 13:28

Pietje schreef:In de toolkit staat de Database Cleaner onder het tabblad "Support Tools", de tweede van boven.
Even een aanvulling op het NIET zien van de "database cleaner". ik heb dat probleem ook gehad en hier de oplossing viewtopic.php?f=52&t=53448 van Jim.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 15 mei 2010, 14:25

AirWarrior schreef:
Pietje schreef:In de toolkit staat de Database Cleaner onder het tabblad "Support Tools", de tweede van boven.
Even een aanvulling op het NIET zien van de "database cleaner". ik heb dat probleem ook gehad en hier de oplossing viewtopic.php?f=52&t=53448 van Jim.
Bedankt, dat werkt inderdaad. Verder gebeurt er niks met de Database Cleaner, er lijkt niks veranderd.

Afbeelding

Iemand nu nog een oplossing om dit te verhelpen? Ik kan het forum dus niet sluiten, want dan kan iedereen er nog gewoon in...

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 15 mei 2010, 20:51

De foutmelding komt omdat je het profielveld 'habbonaam' eerst moet toevoegen in je nieuwe forum, voor je de backup terugzet. Zo ook met 'interesses'. Of er nog meer zaken zijn die de structuur veranderen kan ik zo niet zeggen.

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 16 mei 2010, 09:46

Ja, dat werkt. Verder heeft het voor de rest niks geholpen, alles is nog hetzelfde als eerst. Eén grote troep, waar ik o.a. geen berichten meer kan bewerken van mensen.

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 16 mei 2010, 10:29

Wat je ook zou kunnen doen, is de databasestructuur van een goedwerkend forum backuppen, en dat in je oorspronkelijke forum terugzetten (wel eerst naar de store map uploaden). Installeer voordat je dat doet, in het goedwerkende forum:
  • alle stijlen van het origineel
  • alle MODs van het origineel
  • alle aangepaste profielvelden van het origineel
Zorg dat je dezelfde phpBB versie gebruikt.

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 16 mei 2010, 13:15

Heb het gedaan, maar dan is alles weer zoals de verse PHP versie. Dan zijn alle gebruikers dus weer weg :P.

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 16 mei 2010, 18:46

Weet je zeker dat je alleen de structuur hebt gebackupt?

Scoutagent

Bericht door Scoutagent » 17 mei 2010, 15:05

AlbertPool schreef:Weet je zeker dat je alleen de structuur hebt gebackupt?
Als ik dat doe krijg ik na het back-uppen deze melding in het ACP:
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in ... on on line 389

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at ...php:389) in ...php on line 150

... on line 152

... on line 153

... on line 154
Verder werkt het forum zelf ook niet meer dan, dan ziet iedereen dit:
PHP Notice: in file /includes/session.php on line 531: include_once(./includes/auth/auth_.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 531: include_once() [function.include]: Failed opening './includes/auth/auth_.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php')
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3493)
Language file ./language//common.php couldn't be opened.

Gesloten