Standaard gebruikersgroep instellen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hedva

Standaard gebruikersgroep instellen

Bericht door Hedva » 05 nov 2010, 20:43

• Adres van je forum: http://www.hedva.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Nieuwe template, verder niks
    Wanneer ontstond het probleem? 5-11-2010
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja, standaard templates verwijderd.
    Wat is het probleem? Ik kwam er achter dat als mensen hun account aan maken, dat ze automatisch terecht komen in de groep "Gasten". nu wil ik deze standaard groep vervangen voor "Geregistreerde gebruikers". Dus zodra ze zich hebben geregistreerd, dat ze daarin terecht komen.

Mensen kunnen zich niet direct op het forum registreren. Dat gebeurd via http://www.hedva.nl waar ze zich kunnen aanmelden onder het menu "login" waar registreren staat. Of door op "Community" te klikken. Gebruikers worden dus aangemaakt op de site, maar hetzelfde account kan gebruikt worden op het forum.

Ik gebruik voor mijn site Joomla.

Systeeminformatie:

PHP gebouwd op: Linux srv189 2.6.26-2-vserver-amd64 #1 SMP Tue Mar 9 23:51:13 UTC 2010 x86_64
    Databaseversie: 5.0.51a-24+lenny4-log
    Database collatie: utf8_general_ci
    PHP versie: 5.3.3
    Webserver: Apache
    Webserver naar PHP interface cgi-fcgi
    Joomla! versie: Joomla! 1.5.21 Stable [ senu takaa ama wepulai ] 08-October-2010 18:00 GMT
    Gebruikersagent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:2.0b6) Gecko/20100101 Firefox/4.0b6
Ik hoop dat ik hiermee genoeg informatie heb gegeven en iemand eventueel een oplossing heeft

Jesse

Edit: Owja, ik heb al uren van alles geprobeerd maar ik kom er echt niet uit.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Standaard gebruikersgroep instellen

Bericht door Paul » 05 nov 2010, 23:48

Welke MODs gebruik je? Want standaard komen nieuwe users al in de groep geregistreerde gebruikers.

Hedva

Bericht door Hedva » 06 nov 2010, 14:42

Op pbpbb3 forum gebruik ik geen mods. Alleen een template.

Maar als gebruikers zich willen registreren moeten ze dat via Joomla doen. Die accounts worden automatisch gesynchroniseerd met phpbb3 forum.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 06 nov 2010, 15:29

Dus dan heb je een joomla-bridge, blijkbaar, die dus het gebruikersbeheer regelt? Standaard doet phpBB dat namelijk zelf. Als dat nu wordt geregeld via die joomla-bridge, dan zal daar ook de fout zitten. Je kunt dan ook het beste te rade gaan bij de auteurs daarvan.

Hedva

Bericht door Hedva » 06 nov 2010, 15:49

Ja ik gebruik JFusion om gebruikers te synchroniseren. Dan ga ik even vragen op het Joomla forum! Dankjewel

Edit: Ik heb het al gevonden.

Is in te stellen bij in Joomla onder JFusion > Configuration, en dan Edit phpbb3

Dan onder "USER_OPTIONS" dan bij "USERGROUP_MANAGEMENT"

Daar staat: Standaard gebruikersgroep, in die dropdownmenu kun je het aanpassen. Hoop hierbij ook andere mensen te helpen die op zoek waren.

Dit topic kan gesloten worden!

Gesloten