Converteren van SMF naar phpBB3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hexx

Converteren van SMF naar phpBB3

Bericht door Hexx » 21 dec 2010, 16:20

• Adres van je forum: http://www.aquamundoforum.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik wil graag van SMF 1.1.12 naar phpBB3 converteren, welk programma moet ik daarvoor gebruiken en hoe gaat dit in zijn werking? Wie kan me helpen? Wie kan me vertellen wat ik precies moet doen?

Alvast bedankt

AirWarrior

Re: Converteren van SMF naar phpBB3

Bericht door AirWarrior » 21 dec 2010, 19:04

Hier heb ik wat gevonden met Google
http://area51.phpbb.com/phpBB/viewtopic ... 71&t=30827
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Hexx

Bericht door Hexx » 21 dec 2010, 20:47

AirWarrior schreef:Hier heb ik wat gevonden met Google
http://area51.phpbb.com/phpBB/viewtopic ... 71&t=30827
Helaas is deze niet actief... Ik zit daarnaast op SMF 1.1.12 op 't moment en niet SMF 2.0 ;)

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 21 dec 2010, 20:57

Ok jammer ;)
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 22 dec 2010, 18:03

In de convertors database staat SMF 1.1.x to phpBB3

Het stappenplan is ongeveer als volgt:
  1. Sluit je SMF board (of hoe het daar ook heet; belangrijkst is dat er even niets aan de database veranderd kan worden zoals het plaatsen van nieuwe posts op je oude forum)
  2. Installeer phpBB3 in een nieuwe map op je server en in een nieuwe database.
  3. Het einde van het installatieproces is normaliter de install directory verwijderen. Bij het converteren moet je dat NIET doen; ofwel: laat die map gewoon staan
  4. Upload nu de 2 mappen uit het bovenstaande conversiepakket naar je forum
  5. Klik in je installatiescherm op het tabblad "Converteer", en kies voor de bewuste convertor.
  6. Vul de databaseinformatie van je SMF forum in, en volg verder de stappen zoals die er staan. Gun de convertor ook even de tijd om zijn werk te doen, zeker met wat grotere boards kan het even duren.
  7. Je zult zien dat je aan het eind de melding krijgt dat er geen zoekindex is geconverteerd. Je kunt een zoekindex creëren via het tabblad onderhoud -> zoekindex. Kies bij Fulltext Native voor het aanmaken van de zoekindex. Gun het systeem wederom even wat tijd, want al je berichten moeten nu doorlopen worden.
  8. In principe ben je nu klaar. Controleer alles nog even op een goede werking, en je kunt aan de slag.
Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je oude board beschadigd; de database wordt slechts ingelezen, dan geconverteerd en vervolgens weggeschreven op de nieuwe plaats.

Gesloten