Onderschrift niet zichbaar bij gebruikers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Johannesk

Onderschrift niet zichbaar bij gebruikers

Bericht door Johannesk » 23 jul 2011, 10:55

• Adres van je forum: http://www.azfanpage.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? niet bekend, kort geleden de eerste melding ontvangen van een gebruiker
    phpBB versie:3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? upgrade naar 3.0.8 is de laatste verandering
    Wat is het probleem?
Gebruikers kunnen geen onderschrift plaatsen, voor zover ik kan nagaan staat alles goed ingesteld. Is er iemand die met mij de stappen om dit te controleren wil doorlopen. Ik heb pas sinds kort admin toegang en ben nog niet zo bekend met de werking dus misschien kijk ik eroverheen.

Bij gebruikers met mod of beheersrechten is het onderschrift wel zichtbaar.
Laatst gewijzigd door Johannesk op 23 jul 2011, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Onderschrift niet zichbaar bij gebruikers

Bericht door FreakyBlue » 23 jul 2011, 11:43

Ik mag hopen 3.0.8 ipv 2.0.8 ;)

Check het volgende:
Beheerderspaneel >> tab Permissies >> Permissies groepen >> selecteer geregistreerde gebruikers >> klik geavanceerde permissies >> kijk onder het tabje 'inhoud' bij Kan onderschrift gebruiken

Daarna het volgende:
Beheerderspaneel >> tab Permissies >> Forumpermissies groepen >> selecteer geregistreerde gebruikers >> selecteer een forum >> klik geavanceerde permissies >> kijk onder het tabje 'inhoud' bij Kan onderschrift gebruiken

Succes!
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Johannesk

Bericht door Johannesk » 23 jul 2011, 11:51

Ja 3.0.8. Foutje.

Beide stappen doorlopen en bij beide staat onderschrift gebruiken op ja.

Johannesk

Bericht door Johannesk » 23 jul 2011, 11:55

Als ik bij de gebruikers die met de klacht kwamen in het profiel kijk staat onderschrift gebruiken aan. Edit ik een geplaatst bericht dan is het hokje niet aangevinkt, vink ik het hokje aan, is het onderschrift wel zichtbaar.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 23 jul 2011, 16:35

Als je er zeker van bent dat de permissies goed staan ingesteld, controleer dan ook nog het volgende (of vraag het even aan de betreffende leden om te controleren).

Ga naar het gebruikerspaneel >> Tabje foruminstellingen >> Wijzig berichtstandaarden >> en dan Voeg standaard mijn onderschrift toe

Staat dat ingesteld op 'Ja'?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Johannesk

Bericht door Johannesk » 23 jul 2011, 20:09

Deze staat ingesteld op ja, ik heb een tijdje terug voor mezelf een tweede account aangemaakt om als gewone gebruiker het forum te zien. Dus het is makkelijk testen. Als ik in het profiel naar wijzig onderschrift ga krijg ik de melding: Je mag geen onderschrift instellen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 24 jul 2011, 08:47

Is die gebruiker misschien nog lid van andere groepen waarvoor die permissie op 'nooit' staat?

Johannesk

Bericht door Johannesk » 24 jul 2011, 11:49

Nee gebruiker is alleen lid van de geregisteerde gebruikers groep. Even zitten zoeken op het forum, vanaf 26 april is er bij de meeste gebruikers geen onderschrift zichtbaar. Rond die datum hebben we een grote crash gehad waarbij de server verplaatst is en het forum ook van map gewijzigd is. Zijn toen meer problemen ontstaan maar die zijn inmiddels voor zover mogelijk allemaal opgelost.

Johannesk

Bericht door Johannesk » 26 jul 2011, 21:13

Probleem is opgelost.

Wat ik gedaan heb.

1.Forum een update gegeven naar 3.0.9
2. Deze stap doorlopen, Beheerderspaneel >> tab Permissies >> Permissies groepen >> selecteer geregistreerde gebruikers >> klik geavanceerde permissies >> kijk onder het tabje 'inhoud' bij Kan onderschrift gebruiken, vervolgens van ja nee gemaakt, vervolgens van nee weer ja gemaakt en toen werkte het weer. Vreemd maar het is gelukkig zo.

Bedankt voor de hulp.

Mag een slotje op dit topic wat mij betreft.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 jul 2011, 21:19

Topics gaan hier enkel op slot wanneer ze niet voldoen aan de regels :).

Gesloten