CB icm PHPBB 3.0 - hoe sid opvragen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
pauluz

CB icm PHPBB 3.0 - hoe sid opvragen?

Bericht door pauluz » 21 aug 2011, 22:09

Beste,

Basisgegevens:
Joomla 1.5.23
Community Builder 1.7
CB Connector 2.5.0 beta 1
PHPBB 3.09

Voor de Vereniging van Nederlandse Salarisadministrateurs zijn wij op zoek naar een directe http link, welke na het inloggen in Joomla op de homepage, mij direct toegang geeft tot het volgende forum scherm:
Afbeelding

Ik al even zitten googlen, denk ik dat de mogelijke oplossing ligt in het gebruiken van een van de volgende functies: append_sid; _get{"sid]; _REQUEST["sid"]
Ik weet alleen niet welke en hoe ik deze het beste kan gebruiken, kunnen jullie ons helpen?

Bvd, Paul

Ger
Contacteer:

Re: CB icm PHPBB 3.0 - hoe sid opvragen?

Bericht door Ger » 22 aug 2011, 08:25

Dat is gewoon de forum index, ofwel: jouwforumurl.nl/index.php
Als het je gaat om een link waarmee je direct ingelogd bent: die is er niet, en da's maar goed ook (zou een enorm veiligheidslek zijn). Er zijn wel bridges beschikbaar die Joomla en phpBB qua login integreren. Is dat wat je bedoelt?

pauluz

Bericht door pauluz » 22 aug 2011, 12:35

We hebben al de volgende bridge CB Connector 2.5.0 beta 1 geïnstalleerd, deze werkt voor zover wij kunnen zien goed.

Als wij jouwforum.nl/index.php gebruiken kom je inderdaad op de bedoelde pagina terecht, je bent dan alleen niet meer in het forum ingelogd en dat is nou net wat wij vast willen houden.

Ik heb een ander in bijgaand stappenplan proberen te verhelderen, ik hoop dat je hier wat mee kan. Hij is te vinden op http://vanriet2.home.xs4all.nl/vnsa-ver ... vragen.pdf

Mocht het niet mogelijk zijn met CB connector, weet jij of dit wel kan met Rokbridge?

Groet, Paul

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 22 aug 2011, 12:40

Ik weet niet precies hoe CB connector werkt eerlijk gezegd, maar in principe kun je niet uitgelogd raken als je gewoon naar index.php redirect, tenzij je cookie-instellingen niet goed zijn. Kun je de cookie-instellingen hier eens posten?

Gesloten