registreren lukt niet
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
registreren lukt niet
phpBB versie: 3.0.11
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
Wat is het probleem?[/list]
Iemand die zich wil registeren voor het forum krijgt de volgende melding:
Het opgegeven email-adres kan niet worden gebruikt.
Het gaat om een gmail.com mailadres. Wat kan ik hieraan doen?
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
Wat is het probleem?[/list]
Iemand die zich wil registeren voor het forum krijgt de volgende melding:
Het opgegeven email-adres kan niet worden gebruikt.
Het gaat om een gmail.com mailadres. Wat kan ik hieraan doen?
Re: registreren lukt niet
Is het mogelijk dat het e-mail adres van deze gebruiker al eens is gebruikt bij een account? Je kunt via de leden zoek functie eventueel zoeken op e-mail adres om dat alvast uit te sluiten 

Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Nee dat kan niet, alle forumleden zijn verwijderd(ging om een oud forum) en is schoon gemaakt om met een ander doel het weer te gaan gebruiken.
Nu ook van een hotmail.com adres niet, er staat dus ergens iets verkeerd, maar wat?
Live.nl gaat zonder problemen...
Live.nl gaat zonder problemen...
Kan je met phpmyadmin eens kijken in de tabel phpbb_users, en daar in de kolom user_email zoeken of die emailadressen inderdaad echt niet meer aanwezig zijn.
Uhmm.. waar kan ik dat vinden? Zit dat in het beheerderspaneel?
Aan de andere kant, ik weet zeker dat deze mensen daar nog nooit lid zijn geweest.
Aan de andere kant, ik weet zeker dat deze mensen daar nog nooit lid zijn geweest.
De melding is geen melding dat het e-mailadres al door een ander lid gebruikt is. Dan zou de melding namelijk "Het opgegeven e-mailadres is reeds in gebruik." zijn.
De melding "Het opgegeven e-mailadres kan niet worden gebruikt." betekent dat het e-mailadres geband is. Waarschijnlijk heb je in het Beheerderspaneel > GEBRUIKERS EN GROEPEN > Ban e-mailadres een ban gegeven aan *@gmail.com
Je kunt dat ongedaan maken, door in de lijst *@gmail.com te selecteren en op
De melding "Het opgegeven e-mailadres kan niet worden gebruikt." betekent dat het e-mailadres geband is. Waarschijnlijk heb je in het Beheerderspaneel > GEBRUIKERS EN GROEPEN > Ban e-mailadres een ban gegeven aan *@gmail.com
Je kunt dat ongedaan maken, door in de lijst *@gmail.com te selecteren en op
Bevestig
te klikken.HGN op phpbb.com
Ja!!! gelukt, je bent geweldig!!!