Probleem met nieuwe gebruikers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ozzy1337

Probleem met nieuwe gebruikers

Bericht door Ozzy1337 » 27 feb 2013, 16:25

• Adres van je forum: http://www.findyourbuddies.net
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf begin ( niet gewerkt )
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Als er zich op het forum iemand registreert dan heeft hij geen toegang tot het forum. De melding "This board has no forums" staat dan bij de pagina van het forum. Als ik de nieuwe gebruiker dan rechten wil geven tot het forum moet ik dat eerst zelf toe kennen. Is er een optie of manier waarop hij meteen na het registreren in het forum kan en dingen kan posten etc.?

Alvast bedankt!

David
Contacteer:

Re: Probleem met nieuwe gebruikers

Bericht door David » 27 feb 2013, 16:35

Welkom op phpbb.nl :)

Dit zou te maken kunnen hebben met de nieuw geregistreerde gebruikersgroep heeft deze groep permissies gekregen op je forum?

Je zou twee dingen kunnen doen, deze groep uitschakelen als het voor jouw geen meerwaarde heeft deze groep te gebruiken, of de groep nieuw geregistreerde gebruikers permissies geven.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 feb 2013, 00:12

Ik denk zelfs dat de groep "Geregistreerde gebruikers" niet voldoende Forum rechten hebben.
  • Beheerderspaneel / Administration Control Panel
  • PERMISSIES / PERMISSIONS
  • Forumpermissies groepen / Group forum permissions
  • Kies "Geregistreerde gebruikers" / "Registered users" en Bevestig / [i]Submit[/i]
  • Selecteer alle forums (<SHIFT>- rechtermuisklik) die een gewone gebruiker mag zien, lezen en in mag schrijven en Bevestig / [i]Submit[/i]
  • Kies bij alle forums als forumrol "Standaard toegang + polls" / "Standard Access + Polls" (als ze ook polls mogen aanmaken)
  • Onderaan de pagina Pas alle permissies toe / [i]Apply all permissions[/i]
HGN op phpbb.com

Ozzy1337

Bericht door Ozzy1337 » 28 feb 2013, 01:29

Helemaal super!!! Ik had de nieuw geregistreerde gebruikers groep al wel de goede rechten gegeven. Alleen de geregistreerde gebruikers niet. Dit was dus het probleem. Echt fijn dat jullie zo snel gereageerd hebben! Bedankt! mijn dag is helemaal goed nu deze functie werkt!

Gesloten