/download/file.php dataverbruik

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Chris_ELlTE

/download/file.php dataverbruik

Bericht door Chris_ELlTE » 04 mei 2013, 08:53

• Adres van je forum: http://ellte.nl/
    Event. modificaties op je forum: Geen.
    Wanneer ontstond het probleem? 27 april 2013
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee.
    Wat is het probleem?
Het bestandje /download/file.php geneert ontzettend veel datagebruik. Het begon op 27 april en uiteindelijk tegen de 30ste zat ik op 147gb dataverbruik terwijl ik normaal rond de 1gb zit.

Wat ik al geprobeerd heb is een nieuwe forum installatie te downloaden en daar opnieuw dit bestandje uit halen om te kijken of dat ik iets deed, maar helaas. Het bestandje simpelweg verwijderen zorgt ervoor dat de avatars niet meer werken op mijn forum.
Ik ben er eigenlijk een beetje mee ten einde raad. Dus als iemand mij zou kunnen helpen hiermee zou ik het zeker op prijs stellen.

Ger
Contacteer:

Re: /download/file.php dataverbruik

Bericht door Ger » 04 mei 2013, 11:47

Alle bestanden die gebruikers op je forum zetten, dus afbeeldingen, bijlagen en avatars, worden via file.php gedownload. Waarschijnlijk is het dus een gevolg van toegenomen verkeer op je forum. Je kunt eens kijken hoe de permissies voor de groep bots staan ingesteld.

Chris_ELlTE

Bericht door Chris_ELlTE » 04 mei 2013, 15:10

Ger schreef:Alle bestanden die gebruikers op je forum zetten, dus afbeeldingen, bijlagen en avatars, worden via file.php gedownload. Waarschijnlijk is het dus een gevolg van toegenomen verkeer op je forum. Je kunt eens kijken hoe de permissies voor de groep bots staan ingesteld.
De bot permissies volledig uitgeschakeld als test nu. Eens kijken of dat wat helpt.

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 04 mei 2013, 19:54

Kijk anders af en toe eens in de ' wie is online ' lijst
Ik had zo last van een zoekmachine die ergens uit China kwam
Waren soms meer dan 100 botjes tegelijk online van die zoekmachine..
Ik heb al die verschillende IP's geblokkeerd via .httacces
En opgelost :D
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Chris_ELlTE

Bericht door Chris_ELlTE » 07 mei 2013, 10:46

Chris_ELlTE schreef:
Ger schreef:Alle bestanden die gebruikers op je forum zetten, dus afbeeldingen, bijlagen en avatars, worden via file.php gedownload. Waarschijnlijk is het dus een gevolg van toegenomen verkeer op je forum. Je kunt eens kijken hoe de permissies voor de groep bots staan ingesteld.
De bot permissies volledig uitgeschakeld als test nu. Eens kijken of dat wat helpt.
Helaas, nog steeds een ontzettend hoog datagebruik voor mijn gemiddelde. :(
Solidjeuh schreef:Kijk anders af en toe eens in de ' wie is online ' lijst
Ik had zo last van een zoekmachine die ergens uit China kwam
Waren soms meer dan 100 botjes tegelijk online van die zoekmachine..
Ik heb al die verschillende IP's geblokkeerd via .httacces
En opgelost :D
Heb er met enige regelmaat naar zitten kijken, geen rare bots of iets dergelijks gespot.

Ik moet er verder nu wel bij noemen dat de php versie op de server is geupdate voor dit alles begon.
Iemand anders nog een goude suggestie misschien?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 mei 2013, 11:20

Gasten (zoals ik) kunnen in ieder geval nog wel allerlei afbeeldingen e.d. zien. Aangezien niet iedere bot herkent wordt als zodanig (en dan dus als gast beschouwd wordt) moet je misschien ook eens naar de permissies van gasten kijken.

Chris_ELlTE

Bericht door Chris_ELlTE » 07 mei 2013, 20:30

Ger schreef:Gasten (zoals ik) kunnen in ieder geval nog wel allerlei afbeeldingen e.d. zien. Aangezien niet iedere bot herkent wordt als zodanig (en dan dus als gast beschouwd wordt) moet je misschien ook eens naar de permissies van gasten kijken.
Hm, ik heb wat zitten rondkijken in het beheerderspaneel maar daar valt het niet uit te zetten of mis ik hier wat?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 08 mei 2013, 11:39

Ga in het beheerderspaneel naar het tabblad Permissies en kies Forumpermissies groepen. Vervolgens selecteer je de groep Gasten en daarna de forums waarvan je de permissies voor deze groep wilt aanpassen. Daar kun je vervolgens alles naar wens inrichten.

Gesloten