Geen toegang, formulier ongeldig en registreren onmogelijk

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
hulponlinedenhaag

Geen toegang, formulier ongeldig en registreren onmogelijk

Bericht door hulponlinedenhaag » 30 aug 2013, 12:10

• Adres van je forum: http://www.hulponlinedenhaag.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum: Geen, behalve enkele maanden terug kleuren aangepast
    Wanneer ontstond het probleem? bekend sinds 30-08, maar mogelijk eerder
    phpBB versie: laatste versie

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Het forum is bedoeld voor hulpvragende clienten in den haag. Vandaag wilde ik de berichten controlleren door in te loggen. Dit lukte, maar zodra ik ingelogd was werd ik doorgestuurd naar het forum overzicht waarmee ik direct ook weer uitgelogd was. Wanneer ik tussendoor snel op 'beheerderspaneel' klik krijg ik de melding dat ik geen beheerder ben. Toch vreemd aangezien ik als eigenaar sta geregistreerd.

Bij het reageren op een bericht verschijnt de melding dat het formulier onjuist is.
Bij het registereren als nieuwe bezoeker verschijnt deze melding ook, plus dat het antwoord op de beveiligingsvraag nooit meer goed is.

Hopelijk heeft iemand een idee om dit weer recht te breien :cry:

Alvast bedankt,
Sander

hulponlinedenhaag

Re: Geen toegang, formulier ongeldig en registreren onmogeli

Bericht door hulponlinedenhaag » 04 sep 2013, 18:56

Helemaal niemand? Weet iemand anders hoe ik via de ftp iets kan veranderen/ terugzetten? :roll:

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 04 sep 2013, 19:04

Ik stuur je pb, dit kan echt van alles zijn :)

hulponlinedenhaag

Bericht door hulponlinedenhaag » 05 sep 2013, 17:06

Dag Mendel,

Ik probeer je een pm terug te sturen maar heb daar de rechten (nog) niet toe:

"Helaas, maar het is je niet toegestaan om deze functie te gebruiken. Je dient te zijn geregistreerd en moet mogelijk meer posten om deze functie te mogen gebruiken."

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 05 sep 2013, 22:09

Het kan zijn dat de cookie instellingen niet correct zijn.
Het kan zijn dat de stijl die je gebruikt verouderd is.

In het admin paneel is er ook een optie qua max tijd om een formulier te versturen
deze vindt je bi algemeen > beveiliging instellingen.

Maximale tijd om een formulier te versturen:
De tijd dat een gebruiker heeft om een formulier te versturen. Gebruik -1 om dit uit te schakelen. Let erop dat een formulier ongeldig kan worden als de sessie vervalt, onafhankelijk van deze instelling.

Dat zijn mogelijke oorzaken die ik zo even snel kan bedenken waarom het formulier ongeldig is.
Meest voor de hand liggende is cookie instellingen niet correct waardoor er geen sessie is en daardoor het formulier ongeldig is.

https://www.phpbb.com/kb/article/fixing ... -settings/

hulponlinedenhaag

Bericht door hulponlinedenhaag » 06 sep 2013, 00:29

Dag theriddler,

Bedankt voor het meedenken, ik kan echter ook niet inloggen dus de instellingen niet nakijken. Op vier verschillende computers laptops, 4 browsers, ipad en safari en Google telefoons heb ik dezelfde problemen. Dus het lijkt me ook niet aan de cookies liggen..

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 06 sep 2013, 11:45

Dit lijkt mij juist wel te maken te hebben met verkeerde cookie instelling, want dan kun je ook niet inloggen of misschien even waarna je er daarna direct weer uitgegooid wordt

Advies zou zijn: Installeer op het forum de phpbb3 toolkit

Met deze toolkit is het mogelijk in te loggen in het beheer gedeelte van het forum middels je eigen ww en gebr naam.

Er is een optie in de toolkit om de cookies aan te passen, kijk of deze juist zijn

https://www.phpbb.com/support/stk/

Installeren van de toolkit gaat eenvoudig door deze uit te pakken en de map 'stk' te uploaden naar de root van je forum middels ftp

De correcte instellingen voor de cookies is:

Cookie domein: .hulponlinedenhaag.nl

Cookie naam: wat je wilt bijv: hulponline_denhaag

Cookie pad: /

Cookie secure [ https ]:
Zet deze optie alleen aan als je server gebruik maakt van SSL. Indien dit aan staat en SSL niet ondersteund wordt, ontstaan er fouten bij het doorsturen naar pagina’s. uitgeschakeld

Kan zijn dat alles al goed staat dan gaan we weer verder spitten waarom het niet werkt

hulponlinedenhaag

Bericht door hulponlinedenhaag » 12 sep 2013, 18:28

Dank je! Na de installatie kon ik e.a aanpassen en alles doet het weer! Alleen de layout is weer terug gevallen, maar dat komt wel weer goed.

Nogmaals, dank voor de hulp! :idea:

Gesloten