e-mail en privacy

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
uipko

e-mail en privacy

Bericht door uipko » 17 okt 2013, 20:53

Hoi mijn naam is Uipko
En ik ben beheerder van het http://www.roninwarriors.nl forum
Een phpbb3 versie

Om de privacy van de leden te bewaren lijkt het mij verstandig om hun e-mail adressen niet in beeld te hebben in het gebruikerspaneel
Nu staat daar een link met "e-mail" en als je die opent krijg je het adres ook daadwerkelijk te zien
Nou heb ik begrepen dat je dat uit kan zetten
Maar na een paar avonden mijn hoofd er over gebroken te hebben en meerdere malen hier de zoekfunctie gebruikt te hebben kom ik er niet uit

Voor de duidelijkheid, ik wil dus:
A:de e-mail adressen onzichtbaar maken voor iedereen (liefst m.u.v. de beheerders)
B:de e-mail functie helemaal uitzetten maar wel met behoud van mogelijkheid tot massmail

Edit: david het probleem is verholpen
Dank je wel
Slotje mag geplaatst
Laatst gewijzigd door uipko op 18 okt 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Re: e-mail en privacy

Bericht door David » 17 okt 2013, 21:29

De eerste oplossing die bij mij in mijn hoofd op komt is om gebruikers emails via het forum te laten versturen. Dan zien gebruikers niet meteen de e-mailadressen, de ontvanger ziet het email van de verzender wel en kan du zelf beslissen of hij of zijn wil reageren. Volg onderstaande stappen als je dit wilt:
  • Ga naar het Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Algemeen
  • Klik aan de linkerkant op: Instellingen e-mails
  • Zoek de optie: Gebruikers versturen e-mail via het forum en zet deze op Ingeschakeld
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten